Development in technology increased the use of
technology based implementations functionally. One of these implementations is
Bug-in-ear (BIE). It is a kind of coaching which aims to provide feedback to
the implementers immediately during their implementations via small, wireless
communication materials. BIE is one of the implementations which can be used
effectively for teaching acquisition, maintenance, and generalization of
various skills and behaviors by teachers, teacher candidates and support
personnel with a high rate of procedural fidelity. In this study, it is aimed
to describe BIE which is being used for more than half century, how it can be
implemented, advantages and limitation of its usage in educational settings,
and to make explanations about some of the research studies regarding the usage
of BIE in special education. Lastly, some suggestions are provided to implementers
and researchers about the use of BIE in special education field.
special education auditory coaching bug-in-ear on-line coaching technology based implementations
Teknolojideki
gelişmeler teknoloji temelli uygulamaların eğitim ortamlarında işlevsel bir
biçimde kullanımını arttırmıştır. Bu uygulamalardan biri olan işitsel teknoloji
koçluğu (Bug-in-ear [BIE]), uygulamacılara koçluk yapmak amacıyla küçük, kablosuz
iletişim materyalleri kullanarak uygulama sırasında anında geri bildirim
vermeyi sağlayan bir koçluk türüdür. BIE öğretmenlerin, öğretmen adaylarının,
yardımcı destek personelin etkili öğretim uygulamalarını yüksek uygulama
güvenirliğiyle gerçekleştirmelerinde, özel gereksinimli bireylerin çeşitli beceri
ve davranışları kazanmalarında, sürdürmelerinde ve genellemelerinde etkili
olarak kullanılabilen uygulamalardan biridir. Bu çalışmada yarım asırdan
fazladır özel eğitim alanında da kullanılan BIE’nin ne olduğu, nasıl
uygulandığı, eğitim ortamlarında kullanılmasının avantajları ve
sınırlılıklarından söz edilmiş, özel eğitim alanında BIE kullanılarak
gerçekleştirilen bazı araştırmalar hakkında kısa açıklamalar yapılmıştır. Son
olarak özel eğitim alanında BIE kullanımına ilişkin uygulamacılara ve
araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 50 |