Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Knowledgement Management at Schools

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 13, 04.06.2020

Öz

The basic philosophy of education is the production and information use. Therefore, schools should continue to develop existing business models and understand the processes of searching, storing, duplication, and implementing to obtain the necessary information. Schools should use information technology and school members should find ways to understand knowledge management more deeply. Schools should also take lessons from the active feedback coming from their members on knowledge management to improve administrative performance. It is important for the school to have a shared vision in the school and to create a motivating force for the employees to take part in the goals set in this vision in order to make knowledge management effective. In this research, it was tried to find answers to the following questions. (i) What is Knowledge Management?, (ii) What is the Importance of Knowledge Management?, (iii) How Does the Knowledge Management Process Work? (iv) How is Knowledge Management Used in Schools? (v) What are the Knowledge Management Platforms Used in the Schools? In the research, the information was obtained through the literature review on knowledge management and its use in schools.

Kaynakça

  • Kaya, A. (2020). Okullarda Bilgi Yönetimi. Political Economy and Management of Education (X)X, xx-xx.

Knowledgement Management at Schools

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 13, 04.06.2020

Öz

Eğitimin temel felsefesi üretim ve bilgi kullanımıdır. Bu yüzden, okullar, var olan işletme modellerini geliştirmeye devam etmeli ve gerekli bilgiyi almak için; arama, depolama, aynısını yapma ve uygulama süreçlerini anlamalıdır. Okullar, bilgi teknolojisini kullanmalı, okul üyeleri, bilgi yönetimini daha derinden anlamalıdır. Okullar, ayrıca üyelerinin bilgi yönetimiyle ilgili aktif dönütlerinden yönetimsel performansı artırmak için ders almalıdır. Okullarda bilgi yönetiminin etkin hale getirilmesi için okulda ortak paylaşılan bir vizyon olmalı ve çalışanların bu vizyonda belirlenen hedeflerde rol almasını sağlayacak motive edici güç oluşması gerekmektedir. Bu araştırmada şu sorulara yanıt bulunmasına çalışılmıştır. (i) Bilgi Yönetimi Nedir?, (ii) Bilgi Yönetiminin Önemi Nedir?, (iii) Bilgi Yönetimi Süreci Nasıl İşlemektedir?, (iv) Okullarda Bilgi Yönetimi Nasıl Kullanılmaktadır?, (v) Okullarda Kullanılan Bilgi Yönetimi Platformları Nelerdir?. Araştırmada, bilgi yönetimi ve okullarda kullanımı ile ilgili literatür taraması yoluyla edinilen bilgilerden yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Kaya, A. (2020). Okullarda Bilgi Yönetimi. Political Economy and Management of Education (X)X, xx-xx.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Ayça Kaya

Yayımlanma Tarihi 4 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaya, A. (2020). Knowledgement Management at Schools. Political Economy and Management of Education, 1(1), 1-13.

Copyrights for the articles are retained by the author(s), with first publication rights granted to the Journal.

The work is licensed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Creative Commons License