Bu çalışmanın amacı, Mesleki Açık Öğretim Lisesi (MAÖL) farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin mesleki eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada araştırma yöntemi olarak, nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, çocuk gelişimi ve eğitimi, yiyecek içecek hizmetleri ve bilişim teknolojileri bölümlerinde öğrenim gören ve her bir bölümden 15’er olmak üzere, toplam 45 katılımcıdan oluşmuştur.
Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Yüz yüze yapılan görüşmeler sonucu elde edilen veriler, görüşme sorularının biçimine bağlı olarak içerik ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular şunlardır: 1-Öğrencilerin mesleki açık öğretim lisesini en çok tercih etme nedenleri, yarım bıraktıkları ya da gidemedikleri örgün eğitimi tamamlama isteğidir. 2- Öğrencilerin eğitimden beklentilerinin başında, mesleki beceriler kazanma düşüncesi gelmektedir. 3- Eğitim sürecinde en çok karşılaşılan sorun, ders gün ve saatlerinin uygun olmamasıdır. En çok önerilen çözüm yöntemi ise, ders gün ve saatlerinin, kendi çalışma saatlerine uygun bir şekilde düzenlenmesidir. 4- Öğrencilerin yaptıkları/yapmak istedikleri mesleğe yönelik, MAÖL’nde verilen eğitimin katkıları olarak en çok, öğrencilere mesleki gelişim kazandırması ve iş yeri açma fırsatı sağlaması olarak belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4 |