BibTex RIS Kaynak Göster

Yurt Dışında Müzik Alanında Eğitim Alarak Türkiye’de Denklik Başvurusunda Bulunanlar Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 35 - 59, 01.01.2019

Öz

Bu araştırmada, yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından müzik alanında eğitim almış ve denklik başvurusunda bulunmuş kişilerin durumuna dair sayısal verilerin dağılımını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada aynı zamanda denklik başvuru mevzuatı ve uygulaması hakkında kapsamlı bilgilere de yer verilmiştir. Araştırma, literatür tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarında lisans derecesinde ve/veya yüksek lisans derecesinde müzik alanında eğitim görmüş, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Tanıma ve Denklik Hizmetleri Daire Başkanlığına denklik belgesi almak üzere başvurmuş, Denklik Bilgi Yönetim Sisteminde kayıtlı 179 denklik başvuru sahibi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda müzik alanında lisans derecesi denklik başvurusunun, yüksek lisans derecesi denklik başvurusundan fazla olduğu görülmüştür. Yurt dışında müzik alanında lisans derecesinde eğitim alanların bir önceki eğitim durumuna bakıldığında; büyük bir kısmının yurt içindeki Genel Liselerden Düz Lise mezun oldukları, yüksek lisans eğitimi alanların büyük bir kısmının da yurt içi ve yurt dışındaki müzik alanında bir lisans programından Devlet Konservatuarı/Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi/Güzel Sanatlar Fakültesi mezun oldukları saptanmıştır. Denklik başvuru sahiplerinin çoğunluğunun müzik öğretmenliği programından mezun oldukları ve Azerbaycan’da bulunan Nakhcivan State University’i tercih ettikleri tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ö. (2018).Yurt Dışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik El Kitabı. 1. Baskı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • American Council on Education (2011)Accredited Institutions of Postsecondary Education.1. Edition (April). Washington, DC: American Council on Education.Arkalı Olcay, G. ve Nasır, V. A. (2016), Yükseköğretimde uluslararasılaşma: En çok öğrenci alan ülkeler ve Türkiye perspektifinden 1999-2013 yıllarına bakış. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 288-297.
  • Ataünal, A. (1994) 21. yüzyıla girerken eğitim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 111-116.
  • Çini Şimşek, Derya (2018) Müzik inkılâbında bir uygulama; Musiki Muallim Mektebi’nden, Ankara Devlet Konservatuvarı’na. The Journal of Academic Science, 6(82), 241-251.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi (2018). Yükseköğretim kanunu. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdfadresinden erişildi.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(1), 85-110.
  • Özer, M., Gür, B. S. ve Küçükcan, T. (2011). Kalite güvencesi: Türkiye yükseköğretimi için stratejik tercihler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 59-65.
  • Saraç, Y. (2018).Yurt Dışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik El Kitabı. 1.Baskı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Şahin, M. ve Duman, R. (2008/Bahar-Güz). Cumhuriyetin yapılanma sürecinde müzik eğitimi. Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 7(16-17), 259-272.
  • Şişman, M. (2017).Eğitim Bilimine Giriş.17. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • T.C. Resmi Gazete(2018). Yurtdışı yükseköğretim diplomaları tanıma ve denklik yönetmeliği. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171205-4.htmadresinden erişildi.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı(2018). Avrupa bölgesinde yükseköğretimle ilgili belgelerin tanınmasına ilişkin sözleşmenin onaylanmasının uygun bulunduğuna dair kanun tasarısı ve millî eğitim, kültür, gençlik ve spor ile dışişleri komisyonları raporları. https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem22/yil01/ss1036m.htmadresinden erişildi.
  • Yıldırım, S. (2005).Eğitim amacıyla yurt dışına gönderilen öğrenciler (1940-1970): prosopografik bir çalışma örneği(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2018). ENIC/NARIC. http://www.yok.gov.tr/web/uluslararasi-iliskiler/enic-naric adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2018). Tanıma ve Denklik Mevzuatı.1.Baskı. Ankara:
  • Yükseköğretim Kurulu Tanıma ve Denklik Hizmetleri Daire Başkanlığı

A Review On Those Who Studied Music Abroad And Applied For The Recognition Of Their Qualifications in Turkey

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 35 - 59, 01.01.2019

Öz

In this research, it is aimed to reveal datas on those, who studied music abroad and applied for the recognition of their qualifications. Comprehensive information on the legislation of recognition and daily practices of recognition services are also included in this review. This research is a descriptive study which has been made by using the literature review method. The universe of the research is based on 179 diploma holder, who applied for recognition to the Department of Recognition and Equivalency Services performing under the Council of Higher Education CoHE , after being completed their studies in the field of music and received bachelor and/or Master’s degrees from foreign countries. Information obtained from Information Management System of CoHE shows that most of the bachelor degree holders, who studied in the field of music, had graduated from General Highschools in Turkey and most of the Master’s degree holders, who studied in the field of music, had previously studied music and graduated from foreign and domestic undergraduate programs of the universities in the related area. The profile of recognition applicants shows that most of them graduated from “Music Teaching” program and preferred to study in Nakhcivan State University, Azerbaijan

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ö. (2018).Yurt Dışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik El Kitabı. 1. Baskı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • American Council on Education (2011)Accredited Institutions of Postsecondary Education.1. Edition (April). Washington, DC: American Council on Education.Arkalı Olcay, G. ve Nasır, V. A. (2016), Yükseköğretimde uluslararasılaşma: En çok öğrenci alan ülkeler ve Türkiye perspektifinden 1999-2013 yıllarına bakış. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 288-297.
  • Ataünal, A. (1994) 21. yüzyıla girerken eğitim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 111-116.
  • Çini Şimşek, Derya (2018) Müzik inkılâbında bir uygulama; Musiki Muallim Mektebi’nden, Ankara Devlet Konservatuvarı’na. The Journal of Academic Science, 6(82), 241-251.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi (2018). Yükseköğretim kanunu. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdfadresinden erişildi.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(1), 85-110.
  • Özer, M., Gür, B. S. ve Küçükcan, T. (2011). Kalite güvencesi: Türkiye yükseköğretimi için stratejik tercihler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 59-65.
  • Saraç, Y. (2018).Yurt Dışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve Denklik El Kitabı. 1.Baskı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Şahin, M. ve Duman, R. (2008/Bahar-Güz). Cumhuriyetin yapılanma sürecinde müzik eğitimi. Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 7(16-17), 259-272.
  • Şişman, M. (2017).Eğitim Bilimine Giriş.17. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • T.C. Resmi Gazete(2018). Yurtdışı yükseköğretim diplomaları tanıma ve denklik yönetmeliği. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171205-4.htmadresinden erişildi.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı(2018). Avrupa bölgesinde yükseköğretimle ilgili belgelerin tanınmasına ilişkin sözleşmenin onaylanmasının uygun bulunduğuna dair kanun tasarısı ve millî eğitim, kültür, gençlik ve spor ile dışişleri komisyonları raporları. https://www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem22/yil01/ss1036m.htmadresinden erişildi.
  • Yıldırım, S. (2005).Eğitim amacıyla yurt dışına gönderilen öğrenciler (1940-1970): prosopografik bir çalışma örneği(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Ankara.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2018). ENIC/NARIC. http://www.yok.gov.tr/web/uluslararasi-iliskiler/enic-naric adresinden erişildi.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2018). Tanıma ve Denklik Mevzuatı.1.Baskı. Ankara:
  • Yükseköğretim Kurulu Tanıma ve Denklik Hizmetleri Daire Başkanlığı
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Demet Aydınlı Gürler

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE D. Aydınlı Gürler, “Yurt Dışında Müzik Alanında Eğitim Alarak Türkiye’de Denklik Başvurusunda Bulunanlar Üzerine Bir İnceleme”, Researcher, c. 7, sy. 1, ss. 35–59, 2019.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.