The aim of this study is to reveal female image according to students’ opinion. For this purpose within the context research focused on the female figure in history education. In this study, quantitative research method was used. The sample of the study is consisting of Arpacay County Anatolian High School students. According to the results of the study shows that female figures in history education according to gender, and grade level of the students' perspectives, significant differences were obtained. The answers of the students in terms of parents’ educational level were not found significant difference. In terms of the image of women in textbook provide positive role models for a student that is very important. One result of this research, the successful women who be transferred to the next generation, said to be effective forming of today's woman image. Today while building the women image of history emerges as a need to be utilized
Woman; woman image; history education; secondary school students
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin tarih eğitiminde kadın imajı konusundaki değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, araştırmada tarih dersi kapsamında yer alan kadın imajı üzerinde durulmuştur. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kars İli Arpaçay İlçesi Anadolu Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin tarih eğitiminde kadın figürüne bakışları arasında, cinsiyet ve sınıf düzeyi bakımından anlamlı farklılık elde edilmiştir. Verilen cevaplar, anne ve baba eğitim düzeyleri bakımından incelendiğinde ise öğrencilerin cevaplarının farklılaşmadığı görülmüştür. Kadının toplum içerisindeki konumu ile öğrencilerin çeşitli dersler kapsamında edindikleri kadın imajı arasında bir ilişki olduğu söylenebilir. Bu açıdan, kadın imajının, ders kitaplarında öğrencilere olumlu rol modeller sunabilecek bir tarzda yer almasının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarından birisi de tarihte önemi olan kadınların, bugünkü nesillere aktarılmasının, günümüz kadın imajının biçimlendirilmesinde etkili olduğu söylenebilir. Gençlerin bugünkü kadın imajını inşa ederken tarihten faydalanılması bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 27 |