This study aims to investigate the educational competencies of the teachers of religious education and ethical knowledge who teach in state primary and high schools in Sakarya. The sample of the study which includes 165 teachers was chosen from the eleven districts of Sakarya. “Personal information questionnaire” and “educational competencies of religious education teachers‟ scale” was used to collect data. The scale consists of professional development, recognition of students, teaching-learning process and assessment and evaluation dimensions. Study results were collected in May 2012 and analyzed by SPSS statistical program. T-test and analysis of variance was used to test research problems. We can briefly say the following as a research results: According to the gender variable educational competencies of the teachers are statistically significant. As well as there is a significant difference between the undergraduate program and the perception of competencies only in professional development, the average perceptions of the teachers who graduated from the religious culture and ethical knowledge programs are higher than the others. There is no significant relation between the competencies of the teachers and educational backgrounds, school level, residential area, participation to the in-service training. However, there is significant difference between teachers‟ status of examining the religious culture and ethical knowledge curriculum and the competencies of them in three dimensions.
Religious education religious teaching religious culture and ethical knowledge religous culture teacher competencies.
Bu araştırmada Sakarya ilinde ilköğretim ve orta öğretim okullarında görev yapmakta olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin eğitim öğretim yeterlik algılarını belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini Sakarya'nın il ve ilçelerindeki 329 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni, örneklemini ise merkez ilçeler dahil 11 ilçedeki 165 DKAB öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma verilerini toplamak için kişisel bilgi anketi ile “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Eğitim Öğretim Yeterlikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, mesleki gelişim, öğrenciyi tanıma, öğrenme ve öğretmen süreci ile ölçme ve değerlendirme olmak üzere 4 boyuttan oluşmaktadır.Dört boyutun açıkladığı toplam varyans % 55,09 olup, ölçeğin KMO değeri ,92, Cronbach's Alpha katsayısı ise ,964'tür. Veriler, Mayıs 2012'de okullara gidilerek ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri kanalıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 programına aktarılmıştır.Araştırma problemlerinin test edilmesinde t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda ise Tukey testinden faydalanılmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde 0,05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma bulgularından bazıları şöyledir: öğretmenlerin eğitim öğretim yeterlik algıları cinsiyete göre farklılaşmaktadır. Mezun olunan lisans programı ile yeterlik algıları arasında sadece mesleki gelişim boyutunda anlamlı bir ilişki bulunmakla birlikte DKAB öğretmenliği bölümü mezunu öğretmenlerin yeterlik ortalamalarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Öğretmenlerin öğrenim durumları, görev yapılan öğretim kademesi, görev yapılan yerleşim yeri, hizmet içi eğitime katılma durumu ve hizmet içi eğitime katılma sayısı değişkenleri ile yeterlikleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmenlerin DKAB programını inceleme durumu ile yeterlikleri arasında ise üç boyutta anlamlı farklılık saptanmıştır.
Din Eğitimi Din Öğretimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Din Kültürü Öğretmen Yeterlikleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 27 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
SAUIFD bilginin yayılması ve zenginleşmesi için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.