Araştırma, Türkiye'de mesleki müzik öğretimi gerçekleştiren eğitim kurumlarında giriş seviyesi trompet eğitiminde kullanılmakta olan metotlara yönelik, öğretim elemanlarının fikirlerinin belirlenmesinin hedeflendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Türkiye' de başlangıç seviyesi trompet eğitimi veren müzik kurumları, örneklemini ise bu kurumlar içerisinden çalışmaya katkı sağlayan öğretim elemanları oluşturmuştur. Araştırmadan elde edinilen veriler, literatür incelemesi ve trompet eğitimcileri ile gerçekleştirilen anket yolu ile elde edilmiştir. Anketin güvenirliği için yapılan Crombach Alpha katsayısı .929 olarak belirlenmiştir. Elde edinen veriler yüzde (%), frekans (f), ortalama (x̄) ve standart sapma (ss) değerleri istatistiksel olarak tablolar aracılığı ile yorumlanmıştır. Öğretim elemanlarının verdikleri cevapların değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ANOVA testi uygulanmıştır. Çalışmaya başlangıç düzeyi trompet eğitiminde kullanılan toplam 15 metot dahil edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, başlangıç seviyesi trompet eğitiminde belirlenen hedef ve davranışları gerçekleştirebilmede en çok tercih edilen metodun "Arban" olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçtan hareketle, elde edilen bulguların, trompet eğitimcilerine ve eğitime yeni başlayacak kişilere kaynak teşkil edecek bir çalışma olması beklenmektedir.
The purpose of thıs study is to analyze the methods used in the teachıng of beginners trumpet using the opinions of educators in instıtutions providing professional musical education. The study was executed using databases, source scanning, and a survey administered on trumpet educators. The Crombah Alpha coefficient was determined as .929. Percentage (%), frequency (f), average (x̄) and standart deviation values of the obtained data were statistically interpreted through tables. ANOVA test was applied to determine whether the answers given by the lecturers differ according to the variables. At the and of the stdy, the most popular begınner level trumpet methods were designated, and the goals and behaviors of were determined according to the contents of the methods according to the opinions of the trumpet educators. At the same time analyzing the general specialties of the methods used in teaching beginner trumpet, information has been provided for trumpet educators and students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 13 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |