Dijital kimlik ve sanal estetiğin önemi, eski nesiller için yeni kavramlardır; ancak günümüz nesli, sanal kimliğin fiziksel varlık kadar önemli olduğu bir zamanda yaşamaktadır. Dijital kimlik ve sanal estetiğin ifade edilebileceği “Metaverse”; insanların iş imkânı bulabileceği, 3 boyutlu giysiler tasarlayabileceği, ülke-sergi gezebileceği ve bizzat içerisinde aktif olabileceği sanal bir evrendir. Metaverse, aynı zamanda gerçek dünyayı tamamlayan ve insanların gün geçtikçe ilgisinin arttığı yeni bir alandır. Bu bağlamda ülkeler, bu sanal alanın gelişimini takip etmekte ve yatırımlar yapmaya başlamaktadır. Metaverse, yeni kavramları ve ekonomiyi beraberinde getirmekte ve sanal paranın değerini ve kullanımını artırmaktadır. Teknolojiyi takip eden şirketler, hayatta kalmak ve rekabeti artırmak için Metaverse evrenine giriş yaptığına dair açıklamalar yapmaktadır. Metaverse evrenine çabuk adapte olabilen alanlardan biri de moda sektörüdür. Moda dünyasında büyük ve öncü markalar; özgün, 3 boyutlu avatarlarını ve dijital varlıklarını birden fazla sanal platform, video oyunları ve uygulamalar için oluşturmaya başlamıştır.
Çalışmada amaç; sanal gerçeklik sunan “Metaverse” evreninde moda markalarının yaptığı değişiklikler ve gelişmeleri örnekler ile incelemektir. Bu amaçla çalışmada; Metaverse evreni ile ilgili güncel kaynaklardan elde edilen bilgilerin derlendiği betimleyici bir araştırma yapılmıştır. Çalışma sonunda; moda alanındaki markaların metaverse evreninde yaşadığı yeni deneyimler ile tasarlama, üretme, sunma ve pazarlama şeklinin değişmeye başladığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 29 |