Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MODANIN DİJİTAL GELECEĞİ: 3 BOYUTLU GİYSİLER, METAVERSE VE NFT

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 29, 642 - 672, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1081397

Öz

Dijital kimlik ve sanal estetiğin önemi, eski nesiller için yeni kavramlardır; ancak günümüz nesli, sanal kimliğin fiziksel varlık kadar önemli olduğu bir zamanda yaşamaktadır. Dijital kimlik ve sanal estetiğin ifade edilebileceği “Metaverse”; insanların iş imkânı bulabileceği, 3 boyutlu giysiler tasarlayabileceği, ülke-sergi gezebileceği ve bizzat içerisinde aktif olabileceği sanal bir evrendir. Metaverse, aynı zamanda gerçek dünyayı tamamlayan ve insanların gün geçtikçe ilgisinin arttığı yeni bir alandır. Bu bağlamda ülkeler, bu sanal alanın gelişimini takip etmekte ve yatırımlar yapmaya başlamaktadır. Metaverse, yeni kavramları ve ekonomiyi beraberinde getirmekte ve sanal paranın değerini ve kullanımını artırmaktadır. Teknolojiyi takip eden şirketler, hayatta kalmak ve rekabeti artırmak için Metaverse evrenine giriş yaptığına dair açıklamalar yapmaktadır. Metaverse evrenine çabuk adapte olabilen alanlardan biri de moda sektörüdür. Moda dünyasında büyük ve öncü markalar; özgün, 3 boyutlu avatarlarını ve dijital varlıklarını birden fazla sanal platform, video oyunları ve uygulamalar için oluşturmaya başlamıştır.
Çalışmada amaç; sanal gerçeklik sunan “Metaverse” evreninde moda markalarının yaptığı değişiklikler ve gelişmeleri örnekler ile incelemektir. Bu amaçla çalışmada; Metaverse evreni ile ilgili güncel kaynaklardan elde edilen bilgilerin derlendiği betimleyici bir araştırma yapılmıştır. Çalışma sonunda; moda alanındaki markaların metaverse evreninde yaşadığı yeni deneyimler ile tasarlama, üretme, sunma ve pazarlama şeklinin değişmeye başladığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Ağca, G. ve Közbekçi Ayranpınar, S. (2021). Moda Sektöründe Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 25, 1-15. doi: 10.17484/yedi.731854.
  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklik Ve Uygulama Alanları, IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 31 Ocak - 2 Şubat 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 29, 642 - 672, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1081397

Öz

Kaynakça

  • Ağca, G. ve Közbekçi Ayranpınar, S. (2021). Moda Sektöründe Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik, Yedi: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, 25, 1-15. doi: 10.17484/yedi.731854.
  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). Sanal Gerçeklik Ve Uygulama Alanları, IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 31 Ocak - 2 Şubat 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hale Yılmaz 0000-0002-5910-1290

Mine Ceranoğlu 0000-0002-5338-6301

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2022
Kabul Tarihi 25 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Yılmaz, H., & Ceranoğlu, M. (2022). MODANIN DİJİTAL GELECEĞİ: 3 BOYUTLU GİYSİLER, METAVERSE VE NFT. Art-E Sanat Dergisi, 15(29), 642-672. https://doi.org/10.21602/sduarte.1081397
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.