Technological developments show their effects in our daily life in recent years. No doubt that these developments are significantly affected our educational life too. Using information technology products are increasing in the accounting education together with the traditional method as in all fields. Some of digital training tools which enriches and facilities the traditional method of education are Web-based training, PowerPoint presentations, video recording method. The purpose of this study is to identify which information technology method is most adopted by the generation Y students who are taking accounting courses. For this purpose, a survey was conducted to Ataturk University, Department of Business Administration students. The data obtained from the questionnaire were analyzed by chi-square method using the SPSS 17.0 program. As a result of the study, Generation Y students give positive feedback about using both video, distance learning and web-based training (VUW) products as well as the use of traditional education with the use of information technology products
Son yıllarda meydana gelen teknolojik gelişmeler hayatımızın her aşamasında etkisini göstermektedir. Kuşkusuz bu gelişmelerden eğitim öğretim hayatımız da önemli ölçüde etkilenmektedir. Her alanda olduğu gibi muhasebe eğitiminde de geleneksel yöntemlerle birlikte bilgi teknolojisi ürünleri kullanımı artmaktadır. Geleneksel usulde eğitimi zenginleştiren ve aynı zamanda kolaylaştıran dijital eğitim araçlarından bazıları Web tabanlı eğitim, PowerPoint sunumu, video kayıt yöntemi gibi yöntemlerdir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersini alan Y kuşağı öğrencilerinin bilgi teknolojisi araçlarından hangisini daha çok benimsediklerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Atatürk Üniversitesi İİBF işletme bölümü öğrencilerine bir anket çalışması yapılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 17,0 programı kullanılarak Ki-Kare yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde, Y kuşağı öğrencilerinin muhasebe eğitiminde hem video, uzaktan eğitim ve web tabanlı eğitim (VUW) ürünlerinin kullanımına hem de geleneksek eğitimle birlikte bilgi teknoloji ürünlerinin kullanılmasına olumlu baktıklarını sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 1 |