BibTex RIS Kaynak Göster

Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF’de Bir Araştırma

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 1, 261 - 276, 01.03.2015

Öz

Technological developments show their effects in our daily life in recent years. No doubt that these developments are significantly affected our educational life too. Using information technology products are increasing in the accounting education together with the traditional method as in all fields. Some of digital training tools which enriches and facilities the traditional method of education are Web-based training, PowerPoint presentations, video recording method. The purpose of this study is to identify which information technology method is most adopted by the generation Y students who are taking accounting courses. For this purpose, a survey was conducted to Ataturk University, Department of Business Administration students. The data obtained from the questionnaire were analyzed by chi-square method using the SPSS 17.0 program. As a result of the study, Generation Y students give positive feedback about using both video, distance learning and web-based training (VUW) products as well as the use of traditional education with the use of information technology products

Kaynakça

  • ALBAYRAK, A. ve ÖZKUL, E. (2013). "Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma", Electronic Turkish Studies, 8(6): 15-31.
  • AL-KHADASHI, H. A., ve AL-BESHTAWI S. (2009). “Attitudes toward learning accounting by computers: The impact on perceived skills”, Journal of Accounting and Taxation Vol.1 (1), April: 001-007.
  • BANAR, K. ve ASLAN U. (2009). “İktisat Politikalarının, Yasal Düzenlemelerin ve Teknolojik Gelişmelerin Yüksek Öğretimde Muhasebe Eğitimine Olan Etkisi: EİTİA ve Anadolu Üniversitesi İİBF Örneği-I”, Muhasebe Finansman Dergisi, 42: 90-102
  • BOZYİĞİT, S., YAŞA, E. ve ÖZYÖRÜK, D. (2011). “Y Kuşağı Tüketicilerinin SMS Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindekİ Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi. ss.122-139.
  • BUTLER, J. B. ve MAUTZ, R. D. (1996). “Multimedia Presentations and Learning: a Laboratory Experiment”. Issues in Accounting Education, 11(2): 259–280.
  • CUKACI, Y. C. ve ALAGÖZ, İ. (2006). “Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ile Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bir Uygulama”,
  • D.E.U.İ.İ.B.F. Dergisi, 21(1): 147-164.
  • ÇAKMAK, F. (2013). “Kohort Analizi İle Türkiye’deki İstihdamın Kuşaklara Göre İncelenmesi”. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • DİNÇ, E. ve ÇANKAYA, F. (2009). “PowerPoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1): 28 – 52.
  • ELEREN, A. ve CANTÜRK, K. (2007). “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksek Okullarında Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 7(23): 47-63.
  • GELİŞLİ, Y. (2009), “Powerpoint ile Yapılan Ders Sunumlarının Etkililiği”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(2): 55-168.
  • GÜNEŞ, R. ve ÇUKACI, Y. C. (2011). “Ders Anlatım Yöntemlerinin Öğrenme Üzerine Etkisinin Deneysel Tasarım Yöntemi ile Test Edilmesi: İnönü Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama”, İnönü Üniversitesi İİBF Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1): 44-55.
  • HATUNOĞLU, Z. (2006). “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD), 30: 190-200.
  • KALMIŞ, H. ve YILMAZ, B. B. (2004). “Lisans Seviyesindeki Muhasebe Eğitiminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesi için Yapılması Gereken Geliştirmeler”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Enstitüsü, XXIII Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, ss. 37-51. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiri2.doc, 10.11.2011.
  • KELEŞ, H. N. (2011). "Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma", Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129- 139.
  • LEHTO, X. Y., JANG, S. S., ACHANA, F. T., & O'LEARY, J. T. (2008). “Exploring tourism experience sought: a cohort comparison of baby boomers and the silent generation”. Journal of Vacation Marketing, 14(3): 237-252.
  • NOURI, H. ve SHAHID, A. (2005), The Effect of Powerpoint Presentations on Student Learning and Attitudes. Global Perspectives on Accounting Education, 2(1): 53- 73.
  • OKAN, E. ve YALMAN, N. (2013), "Türkiye'de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma", Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2): 135-152.
  • ÖMÜRBEK, V. ve BEKÇİ, İ. (2006). “Bilgi Teknolojilerinin Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Rolü: Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 18: 75-93.
  • PENNİNGTON-GRAY, L., & LANE, C. W. (2002). Profiling the silent generation: Preferences for travel. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 9(1-2): 73- 95.
  • SAYIN, Ş., YEĞİNBOY Y. E. ve EKTÜFEKÇİ, F. (2005). “Dokuz Eylül Üniversitesi, İİBF’de Öğrenci Açısından ve Altyapı Bakımından Muhasebe ve Finans Eğitiminin Etkinliğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 26: 101-108.
  • SELİMOĞLU, S. K., ARSOY, A. P. ve ERTAN, Y. (2009). “The Effect of Powerpoint Preferences of Students on Their Performance: A Research in Anadolu University”, Turkish Online Journal of Distance Education-Tojde, 10(1): 114- 129.
  • YARDIMCIOĞLU, M. ve ERDEMİR, N. K. (2007). “Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Muhasebe-Finansman Eğitiminin Kalitesi Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 12(9): 164- 184.
  • YİĞİT, Z. (2010). "X ve Y Kuşaklarının Örgütsel Tutumlar Açısından İncelenmesi ve Bir Örnek Olay", Yüksek Lisans Tezi (Yayınlanmamış) Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İnsan Kaynakları Yönetimi.
  • YÜKSEKBİLGİLİ, Z. (2013). "Türk Tipi Y Kuşağı", Electronic Journal of Social Sciences, 12(45): 342-353.

Y KUŞAĞI ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE EĞİTİMİNE BAKIŞI: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ İİBF’DE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Cilt: 20 Sayı: 1, 261 - 276, 01.03.2015

Öz

Son yıllarda meydana gelen teknolojik gelişmeler hayatımızın her aşamasında etkisini göstermektedir. Kuşkusuz bu gelişmelerden eğitim öğretim hayatımız da önemli ölçüde etkilenmektedir. Her alanda olduğu gibi muhasebe eğitiminde de geleneksel yöntemlerle birlikte bilgi teknolojisi ürünleri kullanımı artmaktadır. Geleneksel usulde eğitimi zenginleştiren ve aynı zamanda kolaylaştıran dijital eğitim araçlarından bazıları Web tabanlı eğitim, PowerPoint sunumu, video kayıt yöntemi gibi yöntemlerdir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersini alan Y kuşağı öğrencilerinin bilgi teknolojisi araçlarından hangisini daha çok benimsediklerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Atatürk Üniversitesi İİBF işletme bölümü öğrencilerine bir anket çalışması yapılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 17,0 programı kullanılarak Ki-Kare yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde, Y kuşağı öğrencilerinin muhasebe eğitiminde hem video, uzaktan eğitim ve web tabanlı eğitim (VUW) ürünlerinin kullanımına hem de geleneksek eğitimle birlikte bilgi teknoloji ürünlerinin kullanılmasına olumlu baktıklarını sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • ALBAYRAK, A. ve ÖZKUL, E. (2013). "Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma", Electronic Turkish Studies, 8(6): 15-31.
  • AL-KHADASHI, H. A., ve AL-BESHTAWI S. (2009). “Attitudes toward learning accounting by computers: The impact on perceived skills”, Journal of Accounting and Taxation Vol.1 (1), April: 001-007.
  • BANAR, K. ve ASLAN U. (2009). “İktisat Politikalarının, Yasal Düzenlemelerin ve Teknolojik Gelişmelerin Yüksek Öğretimde Muhasebe Eğitimine Olan Etkisi: EİTİA ve Anadolu Üniversitesi İİBF Örneği-I”, Muhasebe Finansman Dergisi, 42: 90-102
  • BOZYİĞİT, S., YAŞA, E. ve ÖZYÖRÜK, D. (2011). “Y Kuşağı Tüketicilerinin SMS Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindekİ Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”. 16. Ulusal Pazarlama Kongresi. ss.122-139.
  • BUTLER, J. B. ve MAUTZ, R. D. (1996). “Multimedia Presentations and Learning: a Laboratory Experiment”. Issues in Accounting Education, 11(2): 259–280.
  • CUKACI, Y. C. ve ALAGÖZ, İ. (2006). “Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ile Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bir Uygulama”,
  • D.E.U.İ.İ.B.F. Dergisi, 21(1): 147-164.
  • ÇAKMAK, F. (2013). “Kohort Analizi İle Türkiye’deki İstihdamın Kuşaklara Göre İncelenmesi”. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • DİNÇ, E. ve ÇANKAYA, F. (2009). “PowerPoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti: Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1): 28 – 52.
  • ELEREN, A. ve CANTÜRK, K. (2007). “Muhasebe Eğitiminin Öğrenci Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Meslek Yüksek Okullarında Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 7(23): 47-63.
  • GELİŞLİ, Y. (2009), “Powerpoint ile Yapılan Ders Sunumlarının Etkililiği”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(2): 55-168.
  • GÜNEŞ, R. ve ÇUKACI, Y. C. (2011). “Ders Anlatım Yöntemlerinin Öğrenme Üzerine Etkisinin Deneysel Tasarım Yöntemi ile Test Edilmesi: İnönü Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama”, İnönü Üniversitesi İİBF Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(1): 44-55.
  • HATUNOĞLU, Z. (2006). “Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD), 30: 190-200.
  • KALMIŞ, H. ve YILMAZ, B. B. (2004). “Lisans Seviyesindeki Muhasebe Eğitiminin Mevcut Durumu ve Geliştirilmesi için Yapılması Gereken Geliştirmeler”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Muhasebe Enstitüsü, XXIII Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, ss. 37-51. http://www.isletme.istanbul.edu.tr/surekli_yayinlar/tmes2004/bildiri2.doc, 10.11.2011.
  • KELEŞ, H. N. (2011). "Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma", Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129- 139.
  • LEHTO, X. Y., JANG, S. S., ACHANA, F. T., & O'LEARY, J. T. (2008). “Exploring tourism experience sought: a cohort comparison of baby boomers and the silent generation”. Journal of Vacation Marketing, 14(3): 237-252.
  • NOURI, H. ve SHAHID, A. (2005), The Effect of Powerpoint Presentations on Student Learning and Attitudes. Global Perspectives on Accounting Education, 2(1): 53- 73.
  • OKAN, E. ve YALMAN, N. (2013), "Türkiye'de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma", Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2): 135-152.
  • ÖMÜRBEK, V. ve BEKÇİ, İ. (2006). “Bilgi Teknolojilerinin Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Rolü: Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 18: 75-93.
  • PENNİNGTON-GRAY, L., & LANE, C. W. (2002). Profiling the silent generation: Preferences for travel. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 9(1-2): 73- 95.
  • SAYIN, Ş., YEĞİNBOY Y. E. ve EKTÜFEKÇİ, F. (2005). “Dokuz Eylül Üniversitesi, İİBF’de Öğrenci Açısından ve Altyapı Bakımından Muhasebe ve Finans Eğitiminin Etkinliğinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 26: 101-108.
  • SELİMOĞLU, S. K., ARSOY, A. P. ve ERTAN, Y. (2009). “The Effect of Powerpoint Preferences of Students on Their Performance: A Research in Anadolu University”, Turkish Online Journal of Distance Education-Tojde, 10(1): 114- 129.
  • YARDIMCIOĞLU, M. ve ERDEMİR, N. K. (2007). “Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Muhasebe-Finansman Eğitiminin Kalitesi Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 12(9): 164- 184.
  • YİĞİT, Z. (2010). "X ve Y Kuşaklarının Örgütsel Tutumlar Açısından İncelenmesi ve Bir Örnek Olay", Yüksek Lisans Tezi (Yayınlanmamış) Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İnsan Kaynakları Yönetimi.
  • YÜKSEKBİLGİLİ, Z. (2013). "Türk Tipi Y Kuşağı", Electronic Journal of Social Sciences, 12(45): 342-353.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  arş.gör.murat Serçemeli Bu kişi benim

Arş.gör.ersin Kurnaz Bu kişi benim

Arş.gör.muhammet Özcan

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Serçemeli, ., Kurnaz, A., & Özcan, A. (2015). Y KUŞAĞI ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE EĞİTİMİNE BAKIŞI: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ İİBF’DE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 261-276.