Bu çalışma, devlet okullarında ve özel okullarda çalışan, meslekte yeni göreve başlayan İngilizce öğretmenlerinin birinci yıllarındaki deneyimlerini karşılaştırmalı ve boylamsal bir temelde ele almak için yapılmıştır. Devlet okullarında ve özel okullarda çalışan yeni göreve başlayan İngilizce öğretmenlerini kıyaslayan bir alan yazının hiç olmadığı ve mevcut çoğu çalışmanın, yeni öğretmenlerin dil öğretimindeki zorluklarıyla beraber ilk yıl deneyimlerine odaklandığı görülmüştür. Dolayısıyla bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin birinci yıl deneyimlerine ışık tutmayı amaçlamaktadır. Çalışma; devlet okullarından iki, özel okullardan da iki yeni İngilizce öğretmenini bir eğitim-öğretim yılını kapsayacak şekilde dört kişilik bir durum analizi biçiminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri boylamsal bir temelde olmak üzere aylık toplanmıştır. Aday öğretmenlerin deneyimlerinden gerekli ve önemli olan yerler incelenip kodlanmıştır. Bu çalışmada kullanılan kodlama deseni, bütünsel kodlamadır. Çalışmanın veri toplama yöntemleri; yansıtıcı günlük ve görüşmedir. Çalışmanın sonuçlarına göre, devlet okullarında ve özel okullarda, mesleklerinin birinci yılı içerisinde bulunan yeni göreve başlayan İngilizce öğretmenlerinin deneyim ve sorunlarının çevrenin sosyo-ekonomik koşullarının okulları ve eğitim süreçlerini etkileme derecesine göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik yeni İngilizce öğretmenleri sınıf yönetimi veli öğrenci
This study was conducted to investigate the first year experiences of novice English teachers in public and private schools. Since there is almost no literature comparing novice teachers working in private schools and most current studies focus on the first year experiences with the challenges of language teaching of novice teachers, this study- as we stressed above- aims to shed light on the first year experiences of novice English teachers depending on a comparative and longitudinal basis. Covering an educational year (2017-2018), the study was carried out through a case design with four participants, two of whom are from state schools, and the other two of whom are from private schools. The data collection tools of the study are reflective journals and interviews. The data for the study was collected on a longitudinal base and analyzed monthly. Necessary and important excerpts from novice teachers’ experiences were investigated and coded. The findings of the study revealed that the experiences and challenges of the novice teachers who were within their first year in profession were different to the extent that socio-economic conditions of the regions affected the schools and the pedagogical processes.
Psychological counseling and guidance novice EFL teachers classroom management parents students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |