Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tam Sayılar Konusunun Ders İmecesi Modeli İle Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Tutumuna Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 297 - 347, 15.07.2023
https://doi.org/10.29250/sead.1290486

Öz

Bu çalışmanın amacı, tam sayılar konusunun ders imecesi (lesson study) ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarısı ve matematik dersine karşı tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu “yarı deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi’nde bir ilçede merkez bir ortaokulda farklı üç şubede öğrenim gören 62 altıncı sınıf öğrencisi ve 4 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada iki deney grubu ve bir kontrol grubu yer almıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde deney gruplarına, ders imecesi modeli gereği öğretmenlerin iş birliğiyle hazırlanmış plan doğrultusunda öğretim yapılırken, kontrol grubuna MEB programı doğrultusunda öğretim yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacının geliştirdiği ve tam sayı konusunda öğrencilerin akademik başarısını ölçmeye yönelik “Tam Sayı Başarı Testi (TSBT)”; öğrencilerin matematik dersine ilişkin tutumlarını ölçmek için Baykul’un (1990) geliştirdiği “Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ)” kullanılmıştır. Araştırmada TSBT ve MTÖ uygulama öncesi ön-test; uygulama sonrası son-test olarak uygulanmıştır. Yapılan testlerden elde edilen veriler SPSS-22 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde grupların normal dağılım göstermesine bağlı olarak parametrik testlerden bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarının matematik akademik başarı ve matematiğe yönelik tutum puanları açısından birbirine denk oldukları görülmüştür. Uygulama sonrasında matematik akademik başarı açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Ortalama matematik tutum puanları açısından ise deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda ders imecesi öğretmen mesleki gelişim modeli doğrultusunda yapılan öğretimin öğrenci başarısını artırdığı, matematik dersine yönelik tutuma ise etki etmediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda matematik derslerinde ders imecesi ile yapılan öğretimin öğrenci başarısına olumlu yönde etki edeceği sonucuna varılabilir.

Kaynakça

  • Adamson, B., & Walker, E. 2011. Messy collaboration: Learning from a learning study. Teaching and Teacher Education, 27(1), 29–36. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.06.024
  • AES (Applied Educational Systems). (2022). What are the 21.st century skills? https://www.aeseducation.com/career-readiness/what-are-21st-century-skills adresinden 6 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Akman, Y. (2019). Eğitim fakültelerinin misyonları üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46(46), 39-56.
  • Altuntaş, L., & Erişen, Y. (2021). İlköğretim öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik dersine yönelik tutum ve matematik dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 280-293.
  • Alvine, A., Judson, T. W., Schein, M. & Yoshida T. (2007). What graduate students (and the rest of us) can learn from lesson study. College Teaching, 55 (3), 109-113.
  • Aydemir, H., Karalı, Y. & Coşanay, G. (2020). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğreten ve öğrenen becerilerinin incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(4), 1199- 1214.
  • Ayra, M. (2021). Ders imecesi (Lesson study) mesleki gelişim yaklaşımının sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Tez No. 699459) [Doktora tezi, Amasya Üniversitesi -Amasya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ayra, M., & Kösterelioglu, I. (2021). Effect of the Lesson Study Practice on Students' Academic Achievements in Life Sciences Course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16(1), 249-270.
  • Baki, M., (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi: bir ders imecesi (lesson study) çalışması) (Tez No. 344460) [Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ball, D. L. (1990). The mathematical understandings that prospective teachers bring to teacher education. The Elementary School Journal, 90(4), 449-466.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci yerleştirme sınavındaki başarı ve ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. ÖSYM Yayınları.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretim birinci kademede matematik öğretim. MEB.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustraya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması (Tez No. 279928) [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baysal, A .C., & Tekarslan, E. (2004). Davranış bilimleri. (4. Baskı). Avcıol.
  • Bingölbali, E., & Özmantar, M.F. (Eds.). (2012). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Bogner, L. A. (2007). Emerging mental models of teaching and learning: Using lesson study in a career and technical education course. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Minnesota.
  • Bogner, L. (2008). Using lesson study as an ınstrument to find the mental models of teaching and learning held by career and technical education instructors. The International Journal of Learning, 15 (1), 239-244.
  • Booth, J. L., & Koedinger, K. R. (2008). Key misconceptions in algebraic problem solving. In Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 30(30),
  • Boz, S., Özçelik, U., & Kaygusuz, Ç. (2013). İlköğretim matematik 1 ders ve çalışma kitabı. (4. Baskı). MEB Yayınları
  • Bozkuş, F., Kablan, Z., Pak, K., Özdişçi, S., Özdemir, A., Aydın, M., & Boğazlıyan, D. (2017). Ders imecesi (lesson study) modeli hakkında uygulayıcı görüşleri. Electronic Turkish Studies, 12(28), 141-165.
  • Budak, A. (2012). Mathematics teachers engaging in a lesson study at virtual settings. Educational Research and Reviews, 7(15), 338-343.
  • Bütün, M. (2015). Öğretmenlik uygulaması dersinde ders imecesi modelinin değerlendirilmesi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 136-167.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (22. baskı). Pegem Akademi.
  • Cerbin, B. (2011). Lesson study: Using classroom inquiry to improve teaching and learning in higher education. VA: Stylus Publishing, LLC.
  • Chokshi, S., & Fernandez, C. (2004). Challenges to importing japanese lesson study: concerns, misconceptions, and nuances. Phi Delta Kappan, 85(7), 520–525. https://doi.org/10.1177/003172170408500710
  • Clarke, B., & Sanders, P. (2009). Tasks involving models, tools and representations: Making the mathematics explicit as we build tasks into lessons. Asia-Pacific Microwave Conference, 14 (2), 10-15.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışları. (6. Baskı). Remzi Kitabevi.
  • Duatepe, A., & Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16)17, 45-52.
  • Dursun, Ş. & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557-569.
  • Ekizoğlu, N. & Tezer, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki. Cypriot Journal of Educational, 3, 43-57.
  • Eraslan, A. (2008). Japanese lesson study: Can it work in Turkey. Education and Science, 33(149), 62-67.
  • Erdem, E. , Gökkurt, B., Şahin, Ö., Başıbüyük, K. & Soylu, Y. (2015). Tam sayılar konusunun öğretiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 97-117.
  • Erten, P. (2022). Meslek liselerinin 21. yy. öğrenen ve öğreten becerileri kapsamında değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 47(209), 261-291.
  • Fernandez, C. (2002). Learning from Japanese approaches to professional development the case of lesson study. Journal of Teacher Education, 53(5), 393-405. https://doi.org/10.1177/002248702237394
  • Fernandez, C., Cannon, J. & Chokshi, J. (2003). A US–Japan lesson study collaboration reveals critical lenses for examining practice. Teaching and Teacher Education, 19, 171-185.
  • Fernandez, C. & Yoshida, M. (2004). Lesson study: A Japanese approach to improving mathematics teaching and learning. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Fischbein, E. (1987). Intuition in science and mathematics: An educational approach. Kluwer Academic.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • George, D. & Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Godfrey, D., Seleznyov, S., Anders, J., Wollaston, N. & Barrera-Pedemonte, F. (2019). A developmental evaluation approach to lesson study: exploring the impact of lesson study in London schools. Professional Development in Education, 45(2), 325-340.
  • Gökkurt Özdemir, B. (2020). Örnekleriyle matematik öğretiminde yeni yaklaşımlar (Edt. M. Ünlü), Matematik eğitiminde ders imecesi (Lesson Study) mesleki gelişim modeli, Pegem Akademi.
  • Gunawan, I. I. (2017). The application of instructional management based lesson study and its impact with student learning achievement. Advances in Economics, Indonesia, Business and Management Research, 45, 4-12. https://doi.org/10.2991/coema-17.2017.2
  • Gurl, T. (2011). A model for incorporating lesson study into the student teaching placement: What worked and what did not? Educational Studies, 37(5), 523-528.
  • Gümüş, A. (2019). Geleceğin eğitiminde yeni öğretmen becerileri analiz raporu. https://ilke.org.tr/gelecegin-egitiminde-yeni-ogretmen-becerileri adresinden 18 Nisan 2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Güven, B. & Çabakçor, B. Ö. (2013). Factors influencing mathematical problem-solving achievement of seventh grade Turkish students. Learning and Individual Differences, 23, 131-137. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2012.10.003
  • Güven, D. (2014). Ortaokul matematik 6. Mega Yayıncılık.
  • Hamann, D. L. & Frost, R. S. (2000). The effect of private lesson study on the practice habits and attitudes towards practicing of middle school and high school string students. Contributions to Music Education, (27)2, 71-93.
  • Harle, J. (2009). Lesson Study: Mathematics teachers become the professionals in their professional development. [Unpublished master dissertation]. University of Alberta.
  • Hasanah, U., Suratno, S. & Iqbal, M. (2019). The Effect of Contextual Teaching and Learning (CTL) Based on Lesson Study on the Biology Learning Achievement of High School Students. Pancaran Pendidikan, 8(1), 1-10. doi:10.25037/pancaran.v8i1.211
  • Herman, L. U.(2008). Mountain view high school: Improving algebra instruction through professional development. [Unpublished doctoral dissertation]. University of California.
  • Hoong, L. Y., Fwe, Y. S., Yvonne, T. M. L., Subramaniam, T., Zaini, I. K. B. M, Chiew, Q. E. & Karen, T.K. L. (2010). Concretising factorisation of quadratic expressions. Australian Association of Math Teachers, 66(3), 19-24.
  • Huang, R., Gong, Z. & Han, X. (2019). Implementing mathematics teaching that promotes students’ understanding through theory-driven lesson study. In R. Huang, A.Takahashi & J. P. da Ponte(Eds.), Theory and practice of lesson study in mathematics (pp. 605-631). Springer.
  • Inoue, N. (2011). Zen and the art of neriage: Facilitating consensus building in mathematics inquiry lessons study. Journal of Mathematics Teacher Education, 14, 5-23.
  • Isoda, M. (2011). Problem solving approaches in mathematics education as a product of Japanese lesson study. Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia, 34(1), 2–25.
  • İşgüden, E. (2008). 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusunda karşılaştıkları güçlükler (Tez No.178909) [Yüksek Lisans Tezi] Osmangazi Üniversitesi- Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karagöl, İ. & Adıgüzel, O. C. (2022). Duyuşsal alan ve duyuşsal alan taksonomileri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 6(2), 217-240.
  • Karataş, H. (2021). 21. Yy. becerilerinden robotik ve kodlama eğitiminin Türkiye Ve Dünyadaki yeri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(30), 693-729.
  • Kilhamn, C. (2009). Addition and subtraction of negative numbers using extensions of the metaphor “arithmetic as motion along a path”. In C. Winsløw (Ed.), Nordic research in mathematics education (pp. 17-23). Brill.
  • Klefbeck, K. (2020). Lesson study for students with intellectual disability. International Journal for Lesson & Learning Studies, 9(3), 245-259.
  • Koçak, D. & Bilecik, T. (2019). Farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin matematik dersine ilişkin metaforlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(2), 909–940.
  • Kozikoğlu, İ. & Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 270-290.
  • Küçükkeleş, A. & Aktaş, Ş. (2018). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu matematik 6. Sınıf ders kitabı. Berkay Yayıncılık.
  • Lander, B. (2015). Lesson study at the foreign language university level in Japan: Blended learning, raising awareness of technology in the classroom. International Journal for Lesson and Learning Studies, 4(4), 362-382. https://doi.org/10.1108/IJLLS-02-2015-0007
  • Lewis, C. (2009). What is the nature of knowledge development in lesson study? Educational Action Research, 17(1), 95–110.
  • Lewis, C., Perry, R., Foster, D., Hurd, J., & Fisher, L. (2011). Lesson study: Beyond coaching. Educational Leadership, 69 (2), 64-69.
  • Lieberman, J. (2009). Reinventing teacher professional norms and identities: The role of lesson study and learning communities. Professional Development in Education, 35(1), 83-99.
  • Lucenario, J. L. S., Yangco, R. T., Punzalan, A. E. & Espinosa, A. A. (2016). Pedagogical content knowledge-guided lesson study: Effects on teacher competence and students’ achievement in chemistry. Education Research International, 1-9.
  • Mapolelo, D. C. (1999). Do Preservice Teachers Who Exchel in Mathematics Become Good Mathematics Teachers? Teaching and Teacher Education, 15, 715-725.
  • Marchiş, I. (2013). Relation between students’ attitude towards mathematics and their problem solving skills. PedActa, 3(2), 59-66.
  • Matoba, M., Shibata, Y. & Sarkar Arani, M. R. (2007). School-university partnerships: A new recipe for creating professional knowledge in school. Educational Research for Policy and Practice, 6(1), 55-65.
  • MEB., (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39 adresinden 14 Mayıs 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2008). İlkokul ve ortaokul (1-8) matematik dersi öğretim programı. MEB Yayınları.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2018). İlkokul ve ortaokul (1-8) matematik dersi öğretim programı. MEB Yayınları.
  • Melvin, L. (2011). How to keep good teachers and principals: practical solutions to today’s classroom problems. R&L Education.
  • Murata, A. (2011). Conceptual overview of lesson study: Introduction. In L. Hart, A. Alson & A. Murata (Eds.), Lesson study research and practice in mathematics education: Learning together (pp. 1-12). Springer.
  • Mutch-Jones, K., Puttick, G. & Minner D. (2012). Lesson study for accessible science: Building expertise to improve practice in inclusive science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 49 (8),1012–1034.
  • National Research Council. (2012). Education for life and work: Developing transferable knowledge and skills in the 21st century. National Academies Press.
  • NCTM, (2000). Principles and standarts for school mathematics. National Council of Teachers of Mathematics. VA.
  • Norwich, B., Dudley, P. & Ylonen, A. (2014). Using lesson study to assess pupils’ learning difficulties. International Journal for Lesson and Learning Studies, 3(2), 192-207. https://doi.org/10.1108/IJLLS-12-2013-0059
  • Ogegbo, A. A., Gaigher, E., & Salagaram, T. (2019). Benefits and challenges of lesson study: A case of teaching Physical Sciences in South Africa. South African Journal of Education, 39(1), 1-9. doi: 10.15700/saje.v39n1a1680
  • OECD. (2019). Skills outlook 2019: Thriving in a digital world. OECD Publishing. https://doi. org/10.1787/df80bc12-en.
  • Özbek, K. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin açılar konusunda kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerdeki gelişimleri ile ders imecesine yönelik görüşleri (Tez No. 573691) [Yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi-Ağrı]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir-Baki, G. (2017). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişim sürecinin incelenmesi: Ders imecesi modeli (Tez No. 480361) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, Y. (2020). Eğitimde yeni değerler (9. baskı). Pegem Akademi.
  • Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179-190.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139.
  • Pırasa, N. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim sürecinin incelenmesi (Tez No. 244530) [Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Rock, T. C. & Wilson, C. (2005). Improving teaching through lesson study. Teacher Education Quarterly, 32(1), 77-92.
  • Saito, E. & Atencio, M. (2013). A conceptual discussion of lesson study from a micro-political perspective: Implications for teacher development and pupil learning. Teaching and Teacher Education, 31, 87– 95. https://doi.org/10.1016/j.tate.2013.01.001
  • Saito, E., Hawe, P., Hadiprawiroc, P. & Empedhe, S. (2008). Initiating education reform through lesson study at a University in Indonesia. Educational Action Research, 16(3), 391-406.
  • Savaş, E., Taş, Selma. & Duru, A. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132.
  • Schmies, H. A. (2011). The impact of lesson study on faculty development in postsecondary education. [Unpublished doctoral dissertation], Capella University.
  • Serbest, A. (2014). Ders imecesi yönteminin etki alanları üzerine bir meta-sentez çalışması (Tez No. 344460) [Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sibbald, T. (2009). The relationship between lesson study and self‐efficacy. School Science and Mathematics, 109(8), 450-460.
  • Sisofo, E. J. (2010). Evaluating the effects of lesson study as a way to help student teachers learn how to use student thinking when planning and revising mathematics lesson plans. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Delaware.
  • Stols, G. & Ono, Y. (2016). Lesson study: An implementation manual. https://schoolmaths.com/documents/Lesson%20Study%20Manual_Eng_Stols_Ono_25Dec2016.pdf. Adresinden 25 Mart 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Tabuk, M. (2019). Matematiğe ilişkin tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki üzerine bir meta-analiz çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49, 167-186.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci akdeme öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Tepylo, D. R. H. (2008). Investigating the effects of lesson study. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Toronto.
  • Tobias, S. (1993, April 12-16). Interest and Prior Knowledge. [Paper presentation]. American Educational Research Association, Atlanta, Georgia.
  • Toker, Z. & Doğan, M. F. (2023). Ders Denetimi uygulamaları içeren bir mesleki gelişim modeli önerisi: Okul temelli yansıtıcı matematik koçluğu. Milli Eğitim Dergisi, 52 (238), 1475-1500.
  • Toraman, Ç., Orakçı, S. & Aktan, O. (2020). Analysis of the relationships between mathematics achievement, reflective thinking of problem solving and metacognitive awareness. International Journal of Progressive Education, 16(2), 72-90.
  • Tuncer, D. (2008). Materyal destekli matematik öğretiminin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve başarının kalıcılık düzeyine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Uluyol, Ç. & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Van de Walle, J. A., Karp, S. K. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği. (7. Baskı, S. Durmuş, Çev. Ed.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Vlassis, J. (2008). The role of mathematical symbols in the development of number conceptualization: The case of the minus sign. Philosophical Psychology, 21(4), 555-570.
  • Vrikki, M., Warwick, P., Vermunt, J. D., Mercer, N. & Van Halem, N. (2017). Teacher learning in the context of lesson study: a video-based analysis of teacher discussions. Teaching and Teacher Education, 61, 211-224
  • Yenilmez, K. & Dereli, A. (2009). İlköğretim okullarında matematiğe karşı olumsuz önyargı oluşturan etkenler özet. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(1), 25-33.
  • Yılmaz Doğan, Z. (2018). Ders araştırma modelinin, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri üzerindeki değişimin incelenmesi (Tez No. 511257) [Doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yorulmaz, A., Çekirdekçi, S. & Önal, H. (2021). İlkokul matematik dersi öğretim programının 21. yüzyıl becerilerine göre incelenmesi. Yıldız Journal of Educational Research, 6(2), 95-105.
  • Yücel, Z. & Koç, M. (2011). The Relationship between the prediction level of elementary school students' math achievement by their math attitudes and gender. Elementary Education Online, 10(1), 133-143.
  • Zeybek, G. (2019). Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2), 142-156.

The Impact of Teaching Integers by Lesson Study Model on Secondary School Students’ Success and Attitude in Mathematics

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 2, 297 - 347, 15.07.2023
https://doi.org/10.29250/sead.1290486

Öz

The aim of this study is to investigate the effect of teaching integers by lesson study model on students' success and attitudes in mathematics. The research uses quantitative technique, “quasi-experimental design” with pre-test post-test control groups. The participants of the study are 62 sixth grade students and 4 teachers in three different branches at a middle secondary school in a district of Eastern Anatolia Region during the 2018-2019 academic year. There are two experimental groups and one control group in the study. In the experimentation phase of the research, treated groups were taught in accordance with the Lesson Study Model where teaching plan is generated in cooperation with teachers while the control group was taught in line with the MEB program. The study employs “Integer Achievement Test” (IAT) developed by the researcher as a data collection tool to measure the academic success of students in integers, and “Mathematics Attitude Scale” (MAS) developed by Baykul (1990) to measure their attitudes towards mathematics class. In the research, IAT and MAS are applied both as pre- and post-tests for evaluation. The data obtained from the tests are analyzed with SPSS-22.0 statistical program. Because of the normal distribution of the groups in data analysis, one of the parametric tests, independent sample t-test is utilized. The findings reveal that pre-experiment scores of treated, and control groups were equivalent to each other in terms of mathematics academic achievement and attitude towards mathematics. After the application of the experiment, a significant difference in favor of the treated group is observed in terms of mathematics academic achievement. No significant difference between the scores of treated and control groups is found regarding average attitudes towards mathematics. Based on the findings of the research, it can be said that teaching carried out in line with the lesson study teacher professional development model increases student success but does not affect attitude towards mathematics class. Hence, it can be concluded that teaching with Lesson Study Model in mathematics class will have a positive impact on student success.

Kaynakça

  • Adamson, B., & Walker, E. 2011. Messy collaboration: Learning from a learning study. Teaching and Teacher Education, 27(1), 29–36. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.06.024
  • AES (Applied Educational Systems). (2022). What are the 21.st century skills? https://www.aeseducation.com/career-readiness/what-are-21st-century-skills adresinden 6 Haziran 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Akman, Y. (2019). Eğitim fakültelerinin misyonları üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46(46), 39-56.
  • Altuntaş, L., & Erişen, Y. (2021). İlköğretim öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik dersine yönelik tutum ve matematik dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 280-293.
  • Alvine, A., Judson, T. W., Schein, M. & Yoshida T. (2007). What graduate students (and the rest of us) can learn from lesson study. College Teaching, 55 (3), 109-113.
  • Aydemir, H., Karalı, Y. & Coşanay, G. (2020). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğreten ve öğrenen becerilerinin incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(4), 1199- 1214.
  • Ayra, M. (2021). Ders imecesi (Lesson study) mesleki gelişim yaklaşımının sınıf öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisi gelişimine ve öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Tez No. 699459) [Doktora tezi, Amasya Üniversitesi -Amasya]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ayra, M., & Kösterelioglu, I. (2021). Effect of the Lesson Study Practice on Students' Academic Achievements in Life Sciences Course. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16(1), 249-270.
  • Baki, M., (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi: bir ders imecesi (lesson study) çalışması) (Tez No. 344460) [Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ball, D. L. (1990). The mathematical understandings that prospective teachers bring to teacher education. The Elementary School Journal, 90(4), 449-466.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci yerleştirme sınavındaki başarı ve ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. ÖSYM Yayınları.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretim birinci kademede matematik öğretim. MEB.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustraya’da fen ve fizik öğretmenlerine yönelik mesleki gelişim programlarının karşılaştırılması (Tez No. 279928) [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Baysal, A .C., & Tekarslan, E. (2004). Davranış bilimleri. (4. Baskı). Avcıol.
  • Bingölbali, E., & Özmantar, M.F. (Eds.). (2012). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (3. Baskı). Pegem Akademi.
  • Bogner, L. A. (2007). Emerging mental models of teaching and learning: Using lesson study in a career and technical education course. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Minnesota.
  • Bogner, L. (2008). Using lesson study as an ınstrument to find the mental models of teaching and learning held by career and technical education instructors. The International Journal of Learning, 15 (1), 239-244.
  • Booth, J. L., & Koedinger, K. R. (2008). Key misconceptions in algebraic problem solving. In Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 30(30),
  • Boz, S., Özçelik, U., & Kaygusuz, Ç. (2013). İlköğretim matematik 1 ders ve çalışma kitabı. (4. Baskı). MEB Yayınları
  • Bozkuş, F., Kablan, Z., Pak, K., Özdişçi, S., Özdemir, A., Aydın, M., & Boğazlıyan, D. (2017). Ders imecesi (lesson study) modeli hakkında uygulayıcı görüşleri. Electronic Turkish Studies, 12(28), 141-165.
  • Budak, A. (2012). Mathematics teachers engaging in a lesson study at virtual settings. Educational Research and Reviews, 7(15), 338-343.
  • Bütün, M. (2015). Öğretmenlik uygulaması dersinde ders imecesi modelinin değerlendirilmesi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 136-167.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (22. baskı). Pegem Akademi.
  • Cerbin, B. (2011). Lesson study: Using classroom inquiry to improve teaching and learning in higher education. VA: Stylus Publishing, LLC.
  • Chokshi, S., & Fernandez, C. (2004). Challenges to importing japanese lesson study: concerns, misconceptions, and nuances. Phi Delta Kappan, 85(7), 520–525. https://doi.org/10.1177/003172170408500710
  • Clarke, B., & Sanders, P. (2009). Tasks involving models, tools and representations: Making the mathematics explicit as we build tasks into lessons. Asia-Pacific Microwave Conference, 14 (2), 10-15.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışları. (6. Baskı). Remzi Kitabevi.
  • Duatepe, A., & Çilesiz, Ş. (1999). Matematik tutum ölçeği geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (16)17, 45-52.
  • Dursun, Ş. & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ekici, T. (2012). Bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 557-569.
  • Ekizoğlu, N. & Tezer, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki. Cypriot Journal of Educational, 3, 43-57.
  • Eraslan, A. (2008). Japanese lesson study: Can it work in Turkey. Education and Science, 33(149), 62-67.
  • Erdem, E. , Gökkurt, B., Şahin, Ö., Başıbüyük, K. & Soylu, Y. (2015). Tam sayılar konusunun öğretiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 97-117.
  • Erten, P. (2022). Meslek liselerinin 21. yy. öğrenen ve öğreten becerileri kapsamında değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 47(209), 261-291.
  • Fernandez, C. (2002). Learning from Japanese approaches to professional development the case of lesson study. Journal of Teacher Education, 53(5), 393-405. https://doi.org/10.1177/002248702237394
  • Fernandez, C., Cannon, J. & Chokshi, J. (2003). A US–Japan lesson study collaboration reveals critical lenses for examining practice. Teaching and Teacher Education, 19, 171-185.
  • Fernandez, C. & Yoshida, M. (2004). Lesson study: A Japanese approach to improving mathematics teaching and learning. Lawrence Erlbaum Associates.
  • Fischbein, E. (1987). Intuition in science and mathematics: An educational approach. Kluwer Academic.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • George, D. & Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference. Routledge.
  • Godfrey, D., Seleznyov, S., Anders, J., Wollaston, N. & Barrera-Pedemonte, F. (2019). A developmental evaluation approach to lesson study: exploring the impact of lesson study in London schools. Professional Development in Education, 45(2), 325-340.
  • Gökkurt Özdemir, B. (2020). Örnekleriyle matematik öğretiminde yeni yaklaşımlar (Edt. M. Ünlü), Matematik eğitiminde ders imecesi (Lesson Study) mesleki gelişim modeli, Pegem Akademi.
  • Gunawan, I. I. (2017). The application of instructional management based lesson study and its impact with student learning achievement. Advances in Economics, Indonesia, Business and Management Research, 45, 4-12. https://doi.org/10.2991/coema-17.2017.2
  • Gurl, T. (2011). A model for incorporating lesson study into the student teaching placement: What worked and what did not? Educational Studies, 37(5), 523-528.
  • Gümüş, A. (2019). Geleceğin eğitiminde yeni öğretmen becerileri analiz raporu. https://ilke.org.tr/gelecegin-egitiminde-yeni-ogretmen-becerileri adresinden 18 Nisan 2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Güven, B. & Çabakçor, B. Ö. (2013). Factors influencing mathematical problem-solving achievement of seventh grade Turkish students. Learning and Individual Differences, 23, 131-137. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2012.10.003
  • Güven, D. (2014). Ortaokul matematik 6. Mega Yayıncılık.
  • Hamann, D. L. & Frost, R. S. (2000). The effect of private lesson study on the practice habits and attitudes towards practicing of middle school and high school string students. Contributions to Music Education, (27)2, 71-93.
  • Harle, J. (2009). Lesson Study: Mathematics teachers become the professionals in their professional development. [Unpublished master dissertation]. University of Alberta.
  • Hasanah, U., Suratno, S. & Iqbal, M. (2019). The Effect of Contextual Teaching and Learning (CTL) Based on Lesson Study on the Biology Learning Achievement of High School Students. Pancaran Pendidikan, 8(1), 1-10. doi:10.25037/pancaran.v8i1.211
  • Herman, L. U.(2008). Mountain view high school: Improving algebra instruction through professional development. [Unpublished doctoral dissertation]. University of California.
  • Hoong, L. Y., Fwe, Y. S., Yvonne, T. M. L., Subramaniam, T., Zaini, I. K. B. M, Chiew, Q. E. & Karen, T.K. L. (2010). Concretising factorisation of quadratic expressions. Australian Association of Math Teachers, 66(3), 19-24.
  • Huang, R., Gong, Z. & Han, X. (2019). Implementing mathematics teaching that promotes students’ understanding through theory-driven lesson study. In R. Huang, A.Takahashi & J. P. da Ponte(Eds.), Theory and practice of lesson study in mathematics (pp. 605-631). Springer.
  • Inoue, N. (2011). Zen and the art of neriage: Facilitating consensus building in mathematics inquiry lessons study. Journal of Mathematics Teacher Education, 14, 5-23.
  • Isoda, M. (2011). Problem solving approaches in mathematics education as a product of Japanese lesson study. Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia, 34(1), 2–25.
  • İşgüden, E. (2008). 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin tam sayılar konusunda karşılaştıkları güçlükler (Tez No.178909) [Yüksek Lisans Tezi] Osmangazi Üniversitesi- Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karagöl, İ. & Adıgüzel, O. C. (2022). Duyuşsal alan ve duyuşsal alan taksonomileri. Anadolu University Journal of Education Faculty, 6(2), 217-240.
  • Karataş, H. (2021). 21. Yy. becerilerinden robotik ve kodlama eğitiminin Türkiye Ve Dünyadaki yeri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(30), 693-729.
  • Kilhamn, C. (2009). Addition and subtraction of negative numbers using extensions of the metaphor “arithmetic as motion along a path”. In C. Winsløw (Ed.), Nordic research in mathematics education (pp. 17-23). Brill.
  • Klefbeck, K. (2020). Lesson study for students with intellectual disability. International Journal for Lesson & Learning Studies, 9(3), 245-259.
  • Koçak, D. & Bilecik, T. (2019). Farklı eğitim düzeyindeki öğrencilerin matematik dersine ilişkin metaforlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 13(2), 909–940.
  • Kozikoğlu, İ. & Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 270-290.
  • Küçükkeleş, A. & Aktaş, Ş. (2018). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu matematik 6. Sınıf ders kitabı. Berkay Yayıncılık.
  • Lander, B. (2015). Lesson study at the foreign language university level in Japan: Blended learning, raising awareness of technology in the classroom. International Journal for Lesson and Learning Studies, 4(4), 362-382. https://doi.org/10.1108/IJLLS-02-2015-0007
  • Lewis, C. (2009). What is the nature of knowledge development in lesson study? Educational Action Research, 17(1), 95–110.
  • Lewis, C., Perry, R., Foster, D., Hurd, J., & Fisher, L. (2011). Lesson study: Beyond coaching. Educational Leadership, 69 (2), 64-69.
  • Lieberman, J. (2009). Reinventing teacher professional norms and identities: The role of lesson study and learning communities. Professional Development in Education, 35(1), 83-99.
  • Lucenario, J. L. S., Yangco, R. T., Punzalan, A. E. & Espinosa, A. A. (2016). Pedagogical content knowledge-guided lesson study: Effects on teacher competence and students’ achievement in chemistry. Education Research International, 1-9.
  • Mapolelo, D. C. (1999). Do Preservice Teachers Who Exchel in Mathematics Become Good Mathematics Teachers? Teaching and Teacher Education, 15, 715-725.
  • Marchiş, I. (2013). Relation between students’ attitude towards mathematics and their problem solving skills. PedActa, 3(2), 59-66.
  • Matoba, M., Shibata, Y. & Sarkar Arani, M. R. (2007). School-university partnerships: A new recipe for creating professional knowledge in school. Educational Research for Policy and Practice, 6(1), 55-65.
  • MEB., (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39 adresinden 14 Mayıs 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2008). İlkokul ve ortaokul (1-8) matematik dersi öğretim programı. MEB Yayınları.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2018). İlkokul ve ortaokul (1-8) matematik dersi öğretim programı. MEB Yayınları.
  • Melvin, L. (2011). How to keep good teachers and principals: practical solutions to today’s classroom problems. R&L Education.
  • Murata, A. (2011). Conceptual overview of lesson study: Introduction. In L. Hart, A. Alson & A. Murata (Eds.), Lesson study research and practice in mathematics education: Learning together (pp. 1-12). Springer.
  • Mutch-Jones, K., Puttick, G. & Minner D. (2012). Lesson study for accessible science: Building expertise to improve practice in inclusive science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 49 (8),1012–1034.
  • National Research Council. (2012). Education for life and work: Developing transferable knowledge and skills in the 21st century. National Academies Press.
  • NCTM, (2000). Principles and standarts for school mathematics. National Council of Teachers of Mathematics. VA.
  • Norwich, B., Dudley, P. & Ylonen, A. (2014). Using lesson study to assess pupils’ learning difficulties. International Journal for Lesson and Learning Studies, 3(2), 192-207. https://doi.org/10.1108/IJLLS-12-2013-0059
  • Ogegbo, A. A., Gaigher, E., & Salagaram, T. (2019). Benefits and challenges of lesson study: A case of teaching Physical Sciences in South Africa. South African Journal of Education, 39(1), 1-9. doi: 10.15700/saje.v39n1a1680
  • OECD. (2019). Skills outlook 2019: Thriving in a digital world. OECD Publishing. https://doi. org/10.1787/df80bc12-en.
  • Özbek, K. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin açılar konusunda kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerdeki gelişimleri ile ders imecesine yönelik görüşleri (Tez No. 573691) [Yüksek lisans tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi-Ağrı]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özdemir-Baki, G. (2017). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgilerinin gelişim sürecinin incelenmesi: Ders imecesi modeli (Tez No. 480361) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi-Erzurum]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, Y. (2020). Eğitimde yeni değerler (9. baskı). Pegem Akademi.
  • Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179-190.
  • Paker, T. (2008). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 132-139.
  • Pırasa, N. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim sürecinin incelenmesi (Tez No. 244530) [Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Rock, T. C. & Wilson, C. (2005). Improving teaching through lesson study. Teacher Education Quarterly, 32(1), 77-92.
  • Saito, E. & Atencio, M. (2013). A conceptual discussion of lesson study from a micro-political perspective: Implications for teacher development and pupil learning. Teaching and Teacher Education, 31, 87– 95. https://doi.org/10.1016/j.tate.2013.01.001
  • Saito, E., Hawe, P., Hadiprawiroc, P. & Empedhe, S. (2008). Initiating education reform through lesson study at a University in Indonesia. Educational Action Research, 16(3), 391-406.
  • Savaş, E., Taş, Selma. & Duru, A. (2010). Matematikte öğrenci başarısını etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132.
  • Schmies, H. A. (2011). The impact of lesson study on faculty development in postsecondary education. [Unpublished doctoral dissertation], Capella University.
  • Serbest, A. (2014). Ders imecesi yönteminin etki alanları üzerine bir meta-sentez çalışması (Tez No. 344460) [Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi-Trabzon]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sibbald, T. (2009). The relationship between lesson study and self‐efficacy. School Science and Mathematics, 109(8), 450-460.
  • Sisofo, E. J. (2010). Evaluating the effects of lesson study as a way to help student teachers learn how to use student thinking when planning and revising mathematics lesson plans. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Delaware.
  • Stols, G. & Ono, Y. (2016). Lesson study: An implementation manual. https://schoolmaths.com/documents/Lesson%20Study%20Manual_Eng_Stols_Ono_25Dec2016.pdf. Adresinden 25 Mart 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Tabuk, M. (2019). Matematiğe ilişkin tutum ile matematik başarısı arasındaki ilişki üzerine bir meta-analiz çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 49, 167-186.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci akdeme öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Tepylo, D. R. H. (2008). Investigating the effects of lesson study. [Unpublished doctoral dissertation]. University of Toronto.
  • Tobias, S. (1993, April 12-16). Interest and Prior Knowledge. [Paper presentation]. American Educational Research Association, Atlanta, Georgia.
  • Toker, Z. & Doğan, M. F. (2023). Ders Denetimi uygulamaları içeren bir mesleki gelişim modeli önerisi: Okul temelli yansıtıcı matematik koçluğu. Milli Eğitim Dergisi, 52 (238), 1475-1500.
  • Toraman, Ç., Orakçı, S. & Aktan, O. (2020). Analysis of the relationships between mathematics achievement, reflective thinking of problem solving and metacognitive awareness. International Journal of Progressive Education, 16(2), 72-90.
  • Tuncer, D. (2008). Materyal destekli matematik öğretiminin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve başarının kalıcılık düzeyine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Uluyol, Ç. & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Van de Walle, J. A., Karp, S. K. & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve ortaokul matematiği. (7. Baskı, S. Durmuş, Çev. Ed.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Vlassis, J. (2008). The role of mathematical symbols in the development of number conceptualization: The case of the minus sign. Philosophical Psychology, 21(4), 555-570.
  • Vrikki, M., Warwick, P., Vermunt, J. D., Mercer, N. & Van Halem, N. (2017). Teacher learning in the context of lesson study: a video-based analysis of teacher discussions. Teaching and Teacher Education, 61, 211-224
  • Yenilmez, K. & Dereli, A. (2009). İlköğretim okullarında matematiğe karşı olumsuz önyargı oluşturan etkenler özet. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(1), 25-33.
  • Yılmaz Doğan, Z. (2018). Ders araştırma modelinin, öğretmenlerin profesyonel gelişimleri ve öz-yeterlik algıları ile öğrencilerin öz-düzenleme becerileri üzerindeki değişimin incelenmesi (Tez No. 511257) [Doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yorulmaz, A., Çekirdekçi, S. & Önal, H. (2021). İlkokul matematik dersi öğretim programının 21. yüzyıl becerilerine göre incelenmesi. Yıldız Journal of Educational Research, 6(2), 95-105.
  • Yücel, Z. & Koç, M. (2011). The Relationship between the prediction level of elementary school students' math achievement by their math attitudes and gender. Elementary Education Online, 10(1), 133-143.
  • Zeybek, G. (2019). Lise öğrencilerinin 21. Yüzyıl öğrenme becerileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(2), 142-156.
Toplam 113 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamiyet Bulut Bu kişi benim 0000-0002-6230-2632

Yasin Soylu 0000-0003-0906-4994

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 15 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bulut, H., & Soylu, Y. (2023). The Impact of Teaching Integers by Lesson Study Model on Secondary School Students’ Success and Attitude in Mathematics. The Journal of Limitless Education and Research, 8(2), 297-347. https://doi.org/10.29250/sead.1290486

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.