Günümüzde teknoloji temelli çok sayıdaki uyaran öğrencilerde odaklanma (konsantrasyon) sorunlarına neden olmaktadır. Toplu yaşam alanları, sürekli duyulan sesler, görüntüler, sosyal medya uzantıları, zevk verici ve bağımlılık geliştirici her türlü yaşantı bir işe ya da konuya odaklanmayı engellemektedir. Odaklanma, zihinsel, sosyal ve ruhsal bir süreçtir. Araştırma, ilkokul öğrencilerindeki odaklanma sorunlarının nedenlerine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. 2020-2021 akademik yılı bahar döneminde sınıf eğitimi son sınıfta öğrenim gören 17 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örneklem tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, yine araştırmacı tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, betimlenmiş ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adayları ilkokul öğrencilerinde gözlemledikleri derse odaklanma sorunlarının çok farklı nedenlerden kaynaklanabileceği ancak öğretim süreci odaklı düşünüldüğünde dersin/konun öğrencilerin ilgisini çekmemesi veya dersin/konunun ilgilerini çekmeyecek şekilde işlenmesi olarak görmektedirler. Bunun yanında adaylar, pandemi sonrasında yaşanan uyum problemlerinin de derslere odaklanmada olumsuz bir etkisi olduğunu düşünmektedirler. Ayrıca, derse odaklanamayan öğrencilerin derse katılmadıkları ve başka şeyler uğraştıklarını belirtmektedirler. Öğrencilerin derse odaklanmaları için öğretim sürecini öğrenci seviyelerine uygun olarak daha dikkat çekici olarak planlanması ve odaklanmayı arttırıcı tekniklerin öğretilmesi gerektiğini düşünmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |