İletişim Çalışmaları bilim alanında profesör olan Prof.Dr. Nüket E. Ergeç, Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) İletişim Fakültesinde Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümünde görev yapmaktadır. Kitle iletişim araçları içeriklerindeki söylem ve söylemin yarattığı güç, şiddet ve iktidar ilişkileri temel ilgi alanını oluşturmaktadır. Ötekileştirme, feminist düşünce ve kadın öznenin toplumda ve medya içeriklerinde oluş halleri çalışmalarının temelinde sorunsallaştırdığı alanlardır. Araştırma Görevlisi olarak 1993 yılında Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesinde başladığı akademik yolculuğu, Anadolu, Gaziantep Üniversitelerinde akademik ve idari çeşitli kademelerde görev alarak sürdürdü. Çağ Üniversitesi ve İsveç Södertörn Üniversitesinde misafir öğretim üyesi olarak alanına ilişkin ders ve seminerler verdi, ulusal ve uluslararası çok sayıda kongre ve sempozyumda bildiri sundu ve panelist olarak yer aldı. Ulusal ve uluslararası çeşitli yarışmalarda jüri üyeliği, bilimsel makale ve projelerde hakemlik yaptı ve yapmaya devam etmektedir. Çukurova Üniversitesi Rektörlük İletişim Danışmanlığı, İletişim Fakültesi Dekanlığı yaptı, ÇEGEK, Bağımlılık gibi Rektörlük komisyonlarında çalıştı. Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesinde bölüm başkanlığı, dekan yardımcılığı, komisyon üyelikleri gerçekleştirdi. ÇÜ İletişim Fakültesi, Radyo-Televizyon ve Sinema bölümünün 2012 yılında kuruculuğunu gerçekleştirdi ve kurucu bölüm başkanı olarak 2018 yılına kadar, Ağustos 2019 yılında aldığı ÇÜ İletişim Fakültesi Dekanlık görevini 2022 Aralık ayına kadar sürdürdü. 2010 yılından beri ÇÜ İletişim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi olup, ÇÜ İletişim Fakültesi Fakülte Kurulu doğal üyeliğine sahiptir ve Radyo ve Televizyon ABD görevi devam etmektedir. İletişim teknikleri, siyasal iletişim, sinema ve kadın çalışmaları özel ilgi alanını oluşturmakla birlikte kitle iletişim ve yeni iletişim teknolojileri alanına ilişkin bilimsel araştırma ve çalışmalar halen gerçekleştirmektedir. “Söylem yaklaşımları ve medya metinleri: Medya ve Söylem” ile “Televizyon Reklamlarına Şüphe”, “Kadına Şiddet ve Medya” başlıklı bilimsel içerikli kitapları bulunmaktadır. Medyanın yarattığı söylemler üzerine yoğunlaştırdığı çalışmalarını, Fakülte stüdyo binası içinde kurduğu Feminist Stüdyo Atölyesinde devam etmekte, çeşitli konularda odak grup çalışmaları gerçekleştirmekte, Youtube içerikleri üretmekte, sözlü tarih ve “Feminist İş Birlikleri Geliştirme” projeleri sürdürmektedir.
Tal S. Shamir (Ph.D.) has directed, produced, written, and edited dozens of short films that have been presented at a wide range of film festivals, galleries, and museums; he has won many awards, including a Gold Medal in the Academy of Motion Pictures Arts and Sciences' 2011 Student Oscars, for his film The Vermeers.
As part of his MA in film studies, Tal also co-created and co-produced the RUFF CUTS and FINE CUTS film showcases, which allowed film students to share, discuss, and improve their films. This platform has become the central ongoing film screening event of the School of Media Studies at The New School.
Tal holds a Ph.D. in philosophy, film, and media from the European Graduate School (Summa Cum Laude). His Cinematic Philosophy book (based on his dissertation), was published as a monograph by Palgrave Macmillan/Springer. Cinematic Philosophy has become one of the most notable books on film and philosophy.
Parallel to his work and studies in film, Tal was a team leader for 10.5 years in the JDC, the largest American Jewish humanitarian aid organization.
Tal wrote four feature-length screenplays: XPOSURE (2015), DEUS X MACHINA (2017), CONTROL (2019), Subliminal (2021); as well as two TV Series pilots/bibles titled THE EYE (2018) and SWIM LION (2020).
Tal teaches film and media at The New School University in NYC and serves as the head faculty producer for the RUFF CUTS and FINE CUTS film festival shows at The New School.
Tal recently completed the first season of a short-form documentary series titled “The Visual Revolution.” The series investigates our dramatic and under-the-radar transformation from a written-based culture to a visual-based culture through a unique visual style.
Tal is currently in pre-production of a documentary series based on his book Cinematic Philosophy.
DEÜGSF Film Tasarımı ve Yönetimenliği Bölümünde öğretim üyesidir. Senaryo Yazımı, Film İncelemeleri, Uyarlama Çalışmaları, Klasik Anlatı Sineması, Melodram Sineması ve Sinemanın Antropolojisi alanında lisans ve lisansüstü dersleri bulunmaktadır. Adana Altın Koza Uluslarararası Kısa Film Yarışması, Uluslararası Lions Kısa Film Yarışması, Uluslararası AB İnsan Hakları Kısa Film Yarışmalarında ön jüri ve ana jüride yer almıştır. 2. Baskısı Doğu-Batı yayınlarından çıkan “Melodram, Hollywood’dan Yeşilçam’a; Acının Yüceltilmesi” başlığını taşıyan kitabı, Sinema-İdeoloji-Politika, Saygı, Directory of Turkish Cinema, Sinema Neyi Anlatır ve Medya ve Mizah ve Televizyon Dizileri isimli ortak kitaplarda bölüm yazarlıkları vardır. Her sayıda farklı bir temayı ele alan SineMasaL ortak kitabın editörlerinden biridir. 2012 yılında gerçekleştirilen 12. Uluslararası İzmir Film Festivalinin koordinatörlerinden biri olmuştur. Zaman Sensin Agora (1993), Senaryocu (2005), Naif (2005), İzmir’den Sinema Notları (2010), Öbür Dağ (2020) adlı kısa belgesel çalışmalarının yanı sıra Yıldız Sinemasıyla ilgili “Yıldız Sineması: Hatırlıyorum” (2021) başlıklı bir sözlü tarih çalışmasından oluşan 93 dakikalık bir belge filmi bulunmaktadır.
Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
İletişim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi
Profesör Doktor Seda Arıkan, Fırat Üniversitesi/Türkiye İngiliz ve Dili Edebiyatı Bölümü’nde görev yapmaktadır. 2012 yılında Londra-Kingston Üniversitesi Iris Murdoch Çalışmaları Merkezi’nde misafir araştırmacı olarak çalışmış, 2018-2019 akademik yılında New York-Fordham Üniversitesi’nde postdoktora çalışmasını tamamlamıştır. İstanbul-Yıldız Teknik Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde ikinci doktorasını yapmaktadır. Psikanalitik edebiyat eleştirisi, karşılaştırmalı edebiyat, felsefe ve edebiyat çalışmaları, ekoloji ve edebiyat çalışmaları, etik, toplumsal cinsiyet çalışmaları üzerine makaleleri ve Türkçe olarak yayınlanmış üç kitabı bulunmaktadır: Lacancı Psikanalitik Yöntem Işığında Iris Murdoch’un Romanları (2014); 2019 yılında Azerbaycan’da Cefer Cabbarlı Mükâfatına layık görülen Cefer Cabbarlı: Aynaya Yansı(ma)yanlar ve 2020 yılında Avrupa İngiliz Çalışmaları Topluluğu Üyesi olan Türkiye İngiliz Dili ve Edebiyatı Araştırma Topluluğu (IDEA) tarafından En İyi Kitap ödülüne layık görülen Doris Lessing: Marksizmden Sufizme Bir Yaşam Felsefesi. Fordham Üniversitesi’nde gerçekleştirdiği postdoktora çalışması, Routledge yayınevi tarafından Virtue Revisited in the Novels of Doris Lessing başlıklı kitap olarak yayınlanmıştır. 2024 yılı itibari ile Doris Lessing Society'nin başkanlık görevini yürütmektedir.
Esra İlkay Keloğlu-İşler, 1975 yılında Sakarya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi’nde tamamladı. 2000 yılında Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Fransızca Mütercim Tercümanlık lisans eğitiminden mezun oldu. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinden yüksek lisans ve doktora eğitimini aldı. 2022 yılında aynı fakültede araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2007 yılında “Demokrat Parti’nin Halkla İlişkiler Stratejileri Üzerine Tarihsel Bir İnceleme (1946-1960)” isimli teziyle doktor unvanına hak kazandı. Halihazırda Ankara HBV Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünde Profesör Dr. olarak görevine devam etmektedir. Fransızca ve İngilizce bilmektedir.
Türk Sosyal Bilimler Derneği Üyesidir 2014-2018 yılları arasında yönetim kurulu üyesi olarak çalıştı. Halen 2023-2025 yönetim kurulu yedek üyesi olarak görev yapmaktadır. Ankara Barosu Avukatlık ve Bilim Akademisi Bilim ve Danışma Kurulu üyesidir. Ankara Ticaret Odası Marka Buluşmaları Çalışma Grubu Bilim Danışmanı, Ankara Kent Konseyi Marka Kent Çalışma Grubu üyesidir. İletişim Çalışmaları ve araştırmaları konusunda dersler vermektedir ve ulusal/uluslararası bildirileri, yayınlanmış makale ve kitap ve kitap bölümleri bulunmaktadır.
Keloğlu- İşler’in Eserleri:
Halkla İlişkiler, Mitler ve Gerçekler (Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kırkıncı Yıl Kitaplığı, 2007).
Cumhuriyet Dönemi İletişim Politikaları Kurumlar Politikalar, Ed: Nazife Güngör, içinde: “Ulusal Bilincin İnşası Sürecinde Halkla İlişkiler” (Phonix Yayınevi: Ankara, 2011).
Algı, İllüzyon, Gerçeklik, Ed. Esra İlkay Keloğlu İşler, içinde: “Türkiye’nin Demokratikleşme Sürecinde ABD Manipülasyonu: DP ve Halk Tarafından Kurulmuş Bir Hükümet Kitapçığı” ve “Kültürel Ekme Kuramı Bağlamında Türkiye Üretimi Çizgi Filmler Ve Çocuk Bilincinin İnşası” (İmge Yayınevi: Ankara, 2016).
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Demokratik Kesitler ed: Malkoç, Emin Alp Odabaşı, Arda içinde: “Türkiye’nin Demokrasi Açlığı: 1946 Ve 1950 Seçimlerinde DP’yi İktidara Getiren Duygusal Rüzgâr” (Derlem Yayınevi:İstanbul, 2016).
Kamusuz Yararlar Ülkesi (Editör: Hüseyin Köse), “Yeni Medya”: Bir Kamu İllüzyonu Mu?", Ütopya Yayınevi, Ankara.
Hakikat Sonrası: Siyaset, Felsefe, Medya, Uluslararası İlişkiler, (2020) editör: Bülent Özçelik, içinde "İletişimsel İllüzyon Nasıl Gerçeğin Yerine Geçer?", Nika Yayınevi: Ankara.
100. Yılında Lozan Barış Antlaşması (2023) içindeki kitap bölümü adı “Lozan Aynasından Yansıyanlar: İsviçre Basınından Türkiye İzlenimleri” (Emin Alp Malkoç ile), İBB İstanbul Kültür: İstanbul.
Aydın Çam, Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde doçent olarak görev yapmaktadır. Araştırmaları ağırlıklı olarak Yeni Sinema Tarihi, Çukurova sinema tarihi ve sinema ve hareketlilik konularına odaklanmaktadır. Son dönemde Toroslar'ın yayla köylerinde gezici sinema deneyimleri, yerel filmler ve Adana sinema tarihinin haritalanması üzerine çalışmaktadır. Sinemasal mekânlar, mekân deneyimleri ve sinemasal mekânların haritalanması gibi sinema ve mekân ilişkileri ile de ilgilenmektedir.
Dr. Ahmet Oktan Ondokuz Mayıs Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. Sinema sosyolojisi, belgesel sinema, sinema felsefesi ve toplumsal cinsiyet alanlarında kitap, kitap bölümü, makale, sempozyum bildirisi gibi yayınlanmış çalışmaları bulunmaktadır. SineFilozofi Derneği üyesidir ve çeşitli akademik dergilerin yayın kurullarında görev yapmaktadır.
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesinde lisans, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sinema TV programında yüksek lisans eğitimi aldı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri Doktora programını "1990 Sonrası Türkiye'de Yönetmen Sineması Alanında Film Üretim Süreci" başlıklı teziyle tamamladı. Türk Sineması, sinema estetiği ve sinema kuramları alanında çalışmaktadır. Başlıca makaleleri şöyle sıralanabilir: International Film Festivals: A Cinema Struggling to Exist Between New Resources and New "Dependencies" (Cambridge Scholar Publishing); Deleuze'ün Zaman-İmge Kavramı Ekseninde Sinemada Yakın Plan: Sivas Filmi Odağında Bir Analiz (Kitap bölümü, Bağlam Yayınları); Sırta Bakış / Sırtın Bakışı: Sinemada Estetik Modernizm Bağlamında Sırt Takip Plan (Sinefilozofi Dergisi); Sinemada Bergson’un Yaşam Atılımı ve Sanatsal Yaratım Düşüncesi (Sinefilozofi Dergisi); Sinematik Gerçekçilik ve Hareketli Kameranın Şiirsiz İmajları (Kitap bölümü, Eğitim yayınları), Roy Anderson’un Kompleks İmajları ve Sürenin Görünürlüğü (Kitap bölümü, Nobel yay.). 2002-2012 yılları arasında Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, Radyo TV Sinema bölümünde Araş. Gör. ve Yrd. Doç. Dr. olarak çalışmıştır. 2012 yılından beri Sakarya Üniversitesi, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir. 2023 Şubat-2024 Ağustos tarihleri arasında aynı bölümde Bölüm Başkanı ve Anasanat Dalı Başkanı olarak görev yapmıştır.
Tülay Çelik
Dr. Öğr. Üyesi
Sakarya Üniversitesi, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü
Tel: 05327694689 e-posta: tcelik@sakarya.edu.tr