BibTex RIS Kaynak Göster

Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi

Yıl 2013, Cilt: 19 Sayı: 19, - , 01.06.2013

Öz

Son 30 yılda gelişmekte olan birçok ülkede mali yönetim alanında yürütülen reformlar, kamu yönetiminin genel işleyişinin yeniden yapılandırıldığı bir çerçevede ele alınmıştır. Bu yeni yapılanmada; yerel yönetimlere bir takım görevler tahsis edilirken bu idarelerin mali yapısını güçlendirmeye yönelik düzenlemeler sınırlı kalmış ve anılan idareler gelir gider dengesizliği sorunu yaşamışlardır. Bu dönemde, her geçen gün artan yerel hizmet talebi nedeniyle yerel yönetimlerin artan finansman ihtiyacı yeterince karşılanamamıştır. Bu çalışmanın amacı, motorlu taşıtlar vergisinin mali önemini analiz ederek, bu verginin yerel yönetimlere tahsisinin rasyonelliğini değerlendirmektir.

Kaynakça

  • ACEA (2010), “Motor Vehicle Taxation: EU Summary”, In Tax Guide 2010, European, Automobile Manufacturers’ Association, <http://www.acea.be/images/uploads/files/ 20100921_TaxGuide2010 Highlights_update.pdf>, 19.09.2011.
  • ACEA (2010), Overview of CO2 Based Motor Vehicle Taxes In The EU, <www.acea.be/images/uploads/.../20100420_CO2_tax_overview.pdf>, 20.04.2010.
  • Akdemir, T. (2011), “Küresel Krizin Yerel Yönetimlerin Mali Yapılarına Etkileri”, içinde: Küreselleşme ve Kamu Yönetiminde Dönüşüm, Ed: Ahmet Kesik ve Hasan Canpolat, Birinci Baskı, Seçkin Yayıncılık Tic. A.Ş., Ankara.
  • Arıoğlu, O. (1985), “Motorlu Taşıtlar Vergisi Uygulamasında Son Durum”, Vergi Dünyası Dergisi, Ekim 1985, Sayı: 50.
  • Bahl, R. (2010), “Financing Subnational Governments With Decentralized Taxes”, International Studies Program Working Paper 10–20, GSU, ASYPS, pp. 1–49.
  • Bahl, R. and R. Bird (2008), “Subnational Taxes in Developing Countries: The Way Forward”, Public Budgeting & Finance / Winter 2008, pp. 1–25.
  • Balás, G. and R. Kovács (1999), Prospects for the Introduction of Value-based Property Tax in Hungary, Metropolitan Research Institute, Budapest.
  • Boorsma, P.B.(2004), “Local Taxes: Why?”, presented on the NISPACEE Conference, Vilnius, Lithuania, March 2004, pp. 1–12.
  • Bozdoğanoğlu, Burçin (2008), “Motorlu Taşıt Alımında Uygulanan Vergiler ve Motorlu Taşıtlarda Vergilendirme Tekniğinin AB Uygulamaları İle Karşılaştırılması”, Yaklaşım, Aralık 2008, Sayı, ss. 1–8.
  • Chambas, Gérard (2011), “Decentralization of Taxation in Africa Policy Choices”, Conference on Revenue Mobilization and Developing Countries, IMF, April 17–19 2011, pp. 1–16.
  • Çetinkaya, Ö. ve T. Demirbaş (2010), “Belediye Gelirlerinin Analizi ve Mali Özerklik Açısından Değerlendirilmesi”, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Maliye Araştırma Merkezi Konferansları 53. Seri, Yıl 2010, ss. 1–18.
  • Demirbaş, T. ve Ö. Çetinkaya (2010), “Belediye Gelir Türü Olarak Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisinin Tartışılması”, İçinde: Mahalli İdareler Maliyesi Üzerine Yazılar, Ed: Figen Altuğ, Özhan Çetinkaya ve Selçuk İpek, Ekin Bas. Yay. Dağıtım, Bursa, pp. 117–130.
  • Directgov (2011), <http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/index.htm>, 12.10.2011.
  • DVLA (2011), Rates of Vehicle Tax, Driver and Vehicle Licensing Agency, <http://www.direct.gov.uk/prod_consum_dg/groups/dg_digitalassets/@dg/@en/@motor/documents/digitalasset/dg_067081.pdf>, 12.10.2011.
  • EC (2000), Inventory of Taxes, European Communities, European Comunuties, Printed in Italy, <http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/tax_inventory_17 _en.pdf>, 22.10.2011.
  • European Commission (2007), “Annual Tax on Company Cars in France”, Taxes in Europe Database v2, Tax Details, <http://ec.europa.eu/taxation_customs/tedb/tax Details.html>, 13.10.2011.
  • Falay,Nihat, Ersin Kalaycıoğlu ve Umut Özkırımlı (1996), Belediyelerin Mali Yönetimi: İktisadi ve Siyasal Bir Çözümleme, TESEV Yayınları, Yayın No: 2, İstanbul.
  • FPS Finance – Belgium (2011), The Tax Survey: An Overview of the Belgian Tax Legislation, Nr: 23, lPublic Service Finance- Belgium, January 2011, <http://www.docufin.fgov.be/intersalgen/thema/publicaties/memento/pdf/TS2011_V10entire.pdf>, 30.10.2011.
  • Gola, Petr (2008), “Road Tax, Road Tolls and Fees in Denmark”, Road Tax, Confédération Fiscale Européenne, <http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/denmark>, 22.10.2011.
  • Gola, Petr (2008), “Road Tax, Road Tolls and Fees in France”, Road Tax, Confédération Fiscale Européenne, <http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/france>, 22.10.2011.
  • Gola, Petr (2008), ”Road Tax, Road Tolls and Fees in the Netherlands”, Road Tax, Confédération Fiscale Européenne, 2008, <http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands>, 22.10.2011.
  • Güner, Ayşe (2005), “Yerel Bir Gelir Olarak Motorlu Taşıtlar Vergilemesi”, Legal Mali Hukuk Dergisi, Yıl: 1, Sayı: 11, ss. 2965–2972.
  • Hamzaçebi, M. Akif (2003), “Motorlu Taşıtlar Vergisi Başta Olmak Üzere Çeşitli Vergi Kanunlarında Değişiklik Yapan Kanun Tasarısının Tümü Üzerinde TBMM Genel Kurulunda CHP Grubu Adına Yaptığı Konuşma”, Tutanak Dergisi, Dönem: 22 Cilt: 36 Yasama Yılı: 2, T.B.M.M. 37 nci Birleşim, ss. 1–6.
  • ITACO (2011), Guide to Vehicle Registration Tax, Irish Tax and Customs Office, <http://www.revenue.ie/en/tax/vrt/vrt-guide.html#section5>, 17.10.2011.
  • Kitchen, Harry (2004a), “Financing City Services: A Prescription for the Future”, The AIMS Urban Futures Series, Paper #3, Atlantic Institute for Market Studies, September pp. 1–48.
  • Kitchen, Harry (2004b), “Local and Metropolitan Finance”, Prepared for A Workshop on: Strengthening Responsive and Accountable Local governance In China, Organized Ministry of China, August 9–12, Dali, Chinapp.1–43.
  • Kitchen, Harry (2003), “Local Taxation in Selected Countries: A Comparative Examination”, Prepared for: CEPRA II Project, AUCC, Ontario, Canada, November 10, 2003, pp. 1–45.
  • Liberati, Paolo (2011), “‘‘Which Tax’’ or ‘‘Which Tax for What?’’: Tax Assignment in the Theory of Fiscal Federalism”, Public Finance Review, 39(3), 365–392.
  • LTA (2010), Vehicle Tax Structure, Land Transport Authority of Singapore, <http://www.lta.gov.sg/motoring_matters/motoring_vo_tax.htm>, 11.10.2011.
  • Mæhlu, Sverre (2010), “Vehicle Tax Incentives in Norway”, Presentation at the IEA Workshop 22–23. November 2010, pp. 1–10.
  • McLure, C.E. & J. Martinez-Vazquez (2000), “The Assignment of Revenues and Expenditures in Intergovernmental Fiscal Relations”, World Bank Institute, Washington D.C., pp. 1–40.
  • MOF (2010), Comprehensive Handbook of Japanese Taxes 2010, Japanese Ministry of Finance Tax Breau, Tokyo, Japan, 2010.
  • Musgrave, R.A. (2000), “Public Finance and Democratic Society”, III: The Foundations of Taxation and Expenditure, Cheltenham UK and Northampton MA: Edward Elgar’den aktaran: Richard M. Bird (2008), “Tax Assignment Revisited”, Institute for International Business Working Paper Series, IIB Paper No. 17, 2008, pp. 1–34.
  • Oates, W.E. (1999), " An Essay on Fiscal Federalism”, Journal of Economic Literature, Vol. 37, No. 3, pp. 1120–1149.
  • Peru Ministerio de Economia y Finanzas (2011), Impuesto al Patrimonio Vehicular 2011, <http://www.mef.gob.pe/index.php?option=com_content&view=article&id=2427%3Aimpuesto-al-patrimonio-vehicular-2011&catid=45&Itemid=100242&lang=es>, 18.10.2011.
  • Ploeg, C.G.V.(2002), “Big City Revenue Sources: A Canada-U.S. Comparison of Municipal Tax Tools and and Revenue Levers”, CWF Report 2002–10, Canada West Foundation, Printed in Calgary, pp. 1–34.
  • SEPA, (2000), “EU - Fuel and Vehicle Tax Policy”, Report: 5084, Swedish Environmental Protection Agency, Stockholm, Sweden, 2000/07.
  • Smith, Roger (1984), Motor Vehicle Taxation in Jamaica, board of Revenue Government of Jamaica, Staff Paper No: 10 West Indies, Jamaica.
  • Slack, E. (2010), “Options for Mobilizing Local Revenues”, Presentation to IPTI 13thInternational Conference, Adelaide, Australia, April 27, 2010, pp. 1–27.
  • Slack, Enid (2010a), “OECD Experience on Municipal Finance Under Federalism: Implications for India”, pp. 1–27, <http://www.utoronto.ca/mcis/imfg/Presentations/SlackPresentationon OECDFederalCountries,KoreaMay2010.pdf>, 30.10.2011.
  • Slack, Enid (2010b), “Options for Mobilizing Local Revenues”, Presentation to IPTI 13thInternational Conference, Adelaide, Australia, pp. 1–27. <http://www.utoronto.ca/mcis/imfg/Presentations/Options%20for%20Mobilizing%20Local%20Revenues,%20April%202010.pdf>, 30.10.2011.
  • Smoke P., R. Bahl, A. Reschosvky, L. Schroeder, and D. Solomon (2001), “South Africa Local Government Financial Reform Project”, Final Synthesis Report, RTI International, pp.1-53.
  • Spahn, P.B. (1995), ”Local Taxation: Principles and Scope”, in: Macroeconomic Management and Fiscal Decentralization, Jayanta Roy (ed.), EDI Seminar Series, The World Bank, Washington D.C., pp. 221–232.
  • VDIK (2011), New Motor Vehicle Tax Regulation, Association of International Motor Vehicle Manufacturers, <http://www.vdik.de/?id=67319>, 11.10. 2011.
  • Wikipedia (2011), Taxe Sur Les Véhicules De Société, <http://fr.wikipedia.org/wiki/Taxe_sur_les_v%C3%A9hicules_de_soci%C3%A9t%C3%A9>, 07.11.2011.
  • Xinhua/Fan Rujun (2011), China Adopts Car Tax Law to Promote Energy Conservation, <http://www.china.org.cn/china/2011-02/26/content_22009128.htm>, 13.10.2011.

Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi

Yıl 2013, Cilt: 19 Sayı: 19, - , 01.06.2013

Öz

Son 30 yılda gelişmekte olan birçok ülkede mali yönetim alanında yürütülen reformlar, kamu yönetiminin genel işleyişinin yeniden yapılandırıldığı bir çerçevede ele alınmıştır. Bu yeni yapılanmada; yerel yönetimlere bir takım görevler tahsis edilirken bu idarelerin mali yapısını güçlendirmeye yönelik düzenlemeler sınırlı kalmış ve anılan idareler gelir gider dengesizliği sorunu yaşamışlardır. Bu dönemde, her geçen gün artan yerel hizmet talebi nedeniyle yerel yönetimlerin artan finansman ihtiyacı yeterince karşılanamamıştır. Bu çalışmanın amacı, motorlu taşıtlar vergisinin mali önemini analiz ederek, bu verginin yerel yönetimlere tahsisinin rasyonelliğini değerlendirmektir.

Kaynakça

  • ACEA (2010), “Motor Vehicle Taxation: EU Summary”, In Tax Guide 2010, European, Automobile Manufacturers’ Association, <http://www.acea.be/images/uploads/files/ 20100921_TaxGuide2010 Highlights_update.pdf>, 19.09.2011.
  • ACEA (2010), Overview of CO2 Based Motor Vehicle Taxes In The EU, <www.acea.be/images/uploads/.../20100420_CO2_tax_overview.pdf>, 20.04.2010.
  • Akdemir, T. (2011), “Küresel Krizin Yerel Yönetimlerin Mali Yapılarına Etkileri”, içinde: Küreselleşme ve Kamu Yönetiminde Dönüşüm, Ed: Ahmet Kesik ve Hasan Canpolat, Birinci Baskı, Seçkin Yayıncılık Tic. A.Ş., Ankara.
  • Arıoğlu, O. (1985), “Motorlu Taşıtlar Vergisi Uygulamasında Son Durum”, Vergi Dünyası Dergisi, Ekim 1985, Sayı: 50.
  • Bahl, R. (2010), “Financing Subnational Governments With Decentralized Taxes”, International Studies Program Working Paper 10–20, GSU, ASYPS, pp. 1–49.
  • Bahl, R. and R. Bird (2008), “Subnational Taxes in Developing Countries: The Way Forward”, Public Budgeting & Finance / Winter 2008, pp. 1–25.
  • Balás, G. and R. Kovács (1999), Prospects for the Introduction of Value-based Property Tax in Hungary, Metropolitan Research Institute, Budapest.
  • Boorsma, P.B.(2004), “Local Taxes: Why?”, presented on the NISPACEE Conference, Vilnius, Lithuania, March 2004, pp. 1–12.
  • Bozdoğanoğlu, Burçin (2008), “Motorlu Taşıt Alımında Uygulanan Vergiler ve Motorlu Taşıtlarda Vergilendirme Tekniğinin AB Uygulamaları İle Karşılaştırılması”, Yaklaşım, Aralık 2008, Sayı, ss. 1–8.
  • Chambas, Gérard (2011), “Decentralization of Taxation in Africa Policy Choices”, Conference on Revenue Mobilization and Developing Countries, IMF, April 17–19 2011, pp. 1–16.
  • Çetinkaya, Ö. ve T. Demirbaş (2010), “Belediye Gelirlerinin Analizi ve Mali Özerklik Açısından Değerlendirilmesi”, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Maliye Araştırma Merkezi Konferansları 53. Seri, Yıl 2010, ss. 1–18.
  • Demirbaş, T. ve Ö. Çetinkaya (2010), “Belediye Gelir Türü Olarak Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisinin Tartışılması”, İçinde: Mahalli İdareler Maliyesi Üzerine Yazılar, Ed: Figen Altuğ, Özhan Çetinkaya ve Selçuk İpek, Ekin Bas. Yay. Dağıtım, Bursa, pp. 117–130.
  • Directgov (2011), <http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/index.htm>, 12.10.2011.
  • DVLA (2011), Rates of Vehicle Tax, Driver and Vehicle Licensing Agency, <http://www.direct.gov.uk/prod_consum_dg/groups/dg_digitalassets/@dg/@en/@motor/documents/digitalasset/dg_067081.pdf>, 12.10.2011.
  • EC (2000), Inventory of Taxes, European Communities, European Comunuties, Printed in Italy, <http://ec.europa.eu/taxation_customs/resources/documents/tax_inventory_17 _en.pdf>, 22.10.2011.
  • European Commission (2007), “Annual Tax on Company Cars in France”, Taxes in Europe Database v2, Tax Details, <http://ec.europa.eu/taxation_customs/tedb/tax Details.html>, 13.10.2011.
  • Falay,Nihat, Ersin Kalaycıoğlu ve Umut Özkırımlı (1996), Belediyelerin Mali Yönetimi: İktisadi ve Siyasal Bir Çözümleme, TESEV Yayınları, Yayın No: 2, İstanbul.
  • FPS Finance – Belgium (2011), The Tax Survey: An Overview of the Belgian Tax Legislation, Nr: 23, lPublic Service Finance- Belgium, January 2011, <http://www.docufin.fgov.be/intersalgen/thema/publicaties/memento/pdf/TS2011_V10entire.pdf>, 30.10.2011.
  • Gola, Petr (2008), “Road Tax, Road Tolls and Fees in Denmark”, Road Tax, Confédération Fiscale Européenne, <http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/denmark>, 22.10.2011.
  • Gola, Petr (2008), “Road Tax, Road Tolls and Fees in France”, Road Tax, Confédération Fiscale Européenne, <http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/france>, 22.10.2011.
  • Gola, Petr (2008), ”Road Tax, Road Tolls and Fees in the Netherlands”, Road Tax, Confédération Fiscale Européenne, 2008, <http://www.cfe-eutax.org/taxation/road-tax/netherlands>, 22.10.2011.
  • Güner, Ayşe (2005), “Yerel Bir Gelir Olarak Motorlu Taşıtlar Vergilemesi”, Legal Mali Hukuk Dergisi, Yıl: 1, Sayı: 11, ss. 2965–2972.
  • Hamzaçebi, M. Akif (2003), “Motorlu Taşıtlar Vergisi Başta Olmak Üzere Çeşitli Vergi Kanunlarında Değişiklik Yapan Kanun Tasarısının Tümü Üzerinde TBMM Genel Kurulunda CHP Grubu Adına Yaptığı Konuşma”, Tutanak Dergisi, Dönem: 22 Cilt: 36 Yasama Yılı: 2, T.B.M.M. 37 nci Birleşim, ss. 1–6.
  • ITACO (2011), Guide to Vehicle Registration Tax, Irish Tax and Customs Office, <http://www.revenue.ie/en/tax/vrt/vrt-guide.html#section5>, 17.10.2011.
  • Kitchen, Harry (2004a), “Financing City Services: A Prescription for the Future”, The AIMS Urban Futures Series, Paper #3, Atlantic Institute for Market Studies, September pp. 1–48.
  • Kitchen, Harry (2004b), “Local and Metropolitan Finance”, Prepared for A Workshop on: Strengthening Responsive and Accountable Local governance In China, Organized Ministry of China, August 9–12, Dali, Chinapp.1–43.
  • Kitchen, Harry (2003), “Local Taxation in Selected Countries: A Comparative Examination”, Prepared for: CEPRA II Project, AUCC, Ontario, Canada, November 10, 2003, pp. 1–45.
  • Liberati, Paolo (2011), “‘‘Which Tax’’ or ‘‘Which Tax for What?’’: Tax Assignment in the Theory of Fiscal Federalism”, Public Finance Review, 39(3), 365–392.
  • LTA (2010), Vehicle Tax Structure, Land Transport Authority of Singapore, <http://www.lta.gov.sg/motoring_matters/motoring_vo_tax.htm>, 11.10.2011.
  • Mæhlu, Sverre (2010), “Vehicle Tax Incentives in Norway”, Presentation at the IEA Workshop 22–23. November 2010, pp. 1–10.
  • McLure, C.E. & J. Martinez-Vazquez (2000), “The Assignment of Revenues and Expenditures in Intergovernmental Fiscal Relations”, World Bank Institute, Washington D.C., pp. 1–40.
  • MOF (2010), Comprehensive Handbook of Japanese Taxes 2010, Japanese Ministry of Finance Tax Breau, Tokyo, Japan, 2010.
  • Musgrave, R.A. (2000), “Public Finance and Democratic Society”, III: The Foundations of Taxation and Expenditure, Cheltenham UK and Northampton MA: Edward Elgar’den aktaran: Richard M. Bird (2008), “Tax Assignment Revisited”, Institute for International Business Working Paper Series, IIB Paper No. 17, 2008, pp. 1–34.
  • Oates, W.E. (1999), " An Essay on Fiscal Federalism”, Journal of Economic Literature, Vol. 37, No. 3, pp. 1120–1149.
  • Peru Ministerio de Economia y Finanzas (2011), Impuesto al Patrimonio Vehicular 2011, <http://www.mef.gob.pe/index.php?option=com_content&view=article&id=2427%3Aimpuesto-al-patrimonio-vehicular-2011&catid=45&Itemid=100242&lang=es>, 18.10.2011.
  • Ploeg, C.G.V.(2002), “Big City Revenue Sources: A Canada-U.S. Comparison of Municipal Tax Tools and and Revenue Levers”, CWF Report 2002–10, Canada West Foundation, Printed in Calgary, pp. 1–34.
  • SEPA, (2000), “EU - Fuel and Vehicle Tax Policy”, Report: 5084, Swedish Environmental Protection Agency, Stockholm, Sweden, 2000/07.
  • Smith, Roger (1984), Motor Vehicle Taxation in Jamaica, board of Revenue Government of Jamaica, Staff Paper No: 10 West Indies, Jamaica.
  • Slack, E. (2010), “Options for Mobilizing Local Revenues”, Presentation to IPTI 13thInternational Conference, Adelaide, Australia, April 27, 2010, pp. 1–27.
  • Slack, Enid (2010a), “OECD Experience on Municipal Finance Under Federalism: Implications for India”, pp. 1–27, <http://www.utoronto.ca/mcis/imfg/Presentations/SlackPresentationon OECDFederalCountries,KoreaMay2010.pdf>, 30.10.2011.
  • Slack, Enid (2010b), “Options for Mobilizing Local Revenues”, Presentation to IPTI 13thInternational Conference, Adelaide, Australia, pp. 1–27. <http://www.utoronto.ca/mcis/imfg/Presentations/Options%20for%20Mobilizing%20Local%20Revenues,%20April%202010.pdf>, 30.10.2011.
  • Smoke P., R. Bahl, A. Reschosvky, L. Schroeder, and D. Solomon (2001), “South Africa Local Government Financial Reform Project”, Final Synthesis Report, RTI International, pp.1-53.
  • Spahn, P.B. (1995), ”Local Taxation: Principles and Scope”, in: Macroeconomic Management and Fiscal Decentralization, Jayanta Roy (ed.), EDI Seminar Series, The World Bank, Washington D.C., pp. 221–232.
  • VDIK (2011), New Motor Vehicle Tax Regulation, Association of International Motor Vehicle Manufacturers, <http://www.vdik.de/?id=67319>, 11.10. 2011.
  • Wikipedia (2011), Taxe Sur Les Véhicules De Société, <http://fr.wikipedia.org/wiki/Taxe_sur_les_v%C3%A9hicules_de_soci%C3%A9t%C3%A9>, 07.11.2011.
  • Xinhua/Fan Rujun (2011), China Adopts Car Tax Law to Promote Energy Conservation, <http://www.china.org.cn/china/2011-02/26/content_22009128.htm>, 13.10.2011.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Ulusoy

Tekin Akdemir

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 19 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Ulusoy, A., & Akdemir, T. (2013). Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi. Sosyoekonomi, 19(19). https://doi.org/10.17233/se.20147
AMA Ulusoy A, Akdemir T. Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi. Sosyoekonomi. Nisan 2013;19(19). doi:10.17233/se.20147
Chicago Ulusoy, Ahmet, ve Tekin Akdemir. “Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi”. Sosyoekonomi 19, sy. 19 (Nisan 2013). https://doi.org/10.17233/se.20147.
EndNote Ulusoy A, Akdemir T (01 Nisan 2013) Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi. Sosyoekonomi 19 19
IEEE A. Ulusoy ve T. Akdemir, “Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi”, Sosyoekonomi, c. 19, sy. 19, 2013, doi: 10.17233/se.20147.
ISNAD Ulusoy, Ahmet - Akdemir, Tekin. “Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi”. Sosyoekonomi 19/19 (Nisan 2013). https://doi.org/10.17233/se.20147.
JAMA Ulusoy A, Akdemir T. Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi. Sosyoekonomi. 2013;19. doi:10.17233/se.20147.
MLA Ulusoy, Ahmet ve Tekin Akdemir. “Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi”. Sosyoekonomi, c. 19, sy. 19, 2013, doi:10.17233/se.20147.
Vancouver Ulusoy A, Akdemir T. Yerel Yönetimlerin Finansman Sorunlarının Çözümünde Motorlu Taşıtlar Vergisi Önerisi. Sosyoekonomi. 2013;19(19).