Çalışmanın amacı, tüketicinin eko otellerden hizmet satın alma eğiliminde kuşak farklılaşmalarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmanın hipotezlerinin test edilebilmesi için birincil veri toplama yöntemlerinden olan anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, X kuşağı (1965-1979 doğumlu olanlar) ve Y kuşağı (1980-1999 doğumlu olanlar) oluşturmaktadır. X kuşağını temsil eden 219 katılımcı ve Y kuşağını temsil eden 208 katılımcıdan oluşan ve toplamda 427 kişilik bir örneklem ile çalışmanın analizi yapılmıştır. Modelde yer alan ilişkinin incelenmesi adına varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak X ve Y kuşakları eko otellerden hizmet satın alma eğiliminde farklılaşmış ve X kuşağı içerisinde yer alan katılımcıların eko otellerden hizmet satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Çalışmanın amacı, tüketicinin eko otellerden hizmet satın alma eğiliminde kuşak farklılaşmalarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmanın hipotezlerinin test edilebilmesi için birincil veri toplama yöntemlerinden olan anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, X kuşağı (1965-1979 doğumlu olanlar) ve Y kuşağı (1980-1999 doğumlu olanlar) oluşturmaktadır. X kuşağını temsil eden 219 katılımcı ve Y kuşağını temsil eden 208 katılımcıdan oluşan ve toplamda 427 kişilik bir örneklem ile çalışmanın analizi yapılmıştır. Modelde yer alan ilişkinin incelenmesi adına varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak X ve Y kuşakları eko otellerden hizmet satın alma eğiliminde farklılaşmış ve X kuşağı içerisinde yer alan katılımcıların eko otellerden hizmet satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 24 |