Bu çalışmada marka ismi ve fiyatın algılanan kaliteye ve algılanan kalitenin de satın alma isteğine etkisi Türkçe ve yabancı marka açısından ele alınmaktadır. Önerilen hipotezler, Ankara’daki 197 tüketiciden toplanan verilerle test edilmektedir. Sonuç olarak, her iki marka için marka ismi ve fiyat, algılanan kaliteyi; algılanan kalite satın alma isteğini olumlu yönde etkilemektedir. Ancak, belirtilen etkilerde Türkçe marka, yabancı dilde marka farklılığı bulunmamaktadır.
Bu çalışmada marka ismi ve fiyatın algılanan kaliteye ve algılanan kalitenin de satın alma isteğine etkisi Türkçe ve yabancı marka açısından ele alınmaktadır. Önerilen hipotezler, Ankara’daki 197 tüketiciden toplanan verilerle test edilmektedir. Sonuç olarak, her iki marka için marka ismi ve fiyat, algılanan kaliteyi; algılanan kalite satın alma isteğini olumlu yönde etkilemektedir. Ancak, belirtilen etkilerde Türkçe marka, yabancı dilde marka farklılığı bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 24 |