BibTex RIS Kaynak Göster

Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği

Yıl 2015, Cilt: 23 Sayı: 26, 215 - 228, 14.10.2015
https://doi.org/10.17233/se.12043

Öz

Ekonomik koordinasyonun sağlanması, makroekonomik etkileri olan politikaların yönetilmesi bakımından oldukça önemlidir. Makroekonomik etkileri bakımından en temel politikalardan olan para ve maliye politikalarının koordinasyonu son yıllarda daha fazla vurgulanmaktadır. Çalışmada para ve maliye politikalarının koordinasyonu çerçevesinde ekonomik koordinasyonun gereklilikleri üzerinde durulacak ve son yıllarda geniş uygulama alanı bulan enflasyon hedeflemesi ile mali disiplin arasındaki ilişki Türkiye’nin 2006-2014 yılları arasındaki hazine müsteşarlığı ve merkez bankası aylık verileri kullanılarak Granger nedensellik analiziyle ortaya konmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Aktaş, Z. & N. Kaya & Ü. Özlale (2010), “Coordination Between Monetary Policy and Fiscal Policy for an Inflation Targeting Emerging Market”, Journal of International Money and Finance, 29, 123-138.
  • Alarslan, M. & P.A. Erdönmez (2000), “Enflasyon Hedeflemesi”, Bankacılar Dergisi, 35, 14-41.
  • Amato, J.D. & S. Gerlach (2002), “Inflation Targeting in Emering Market and Transition Economies: Lessons After a Decade”, Europen Economic Review, 46, 781-790.
  • Blinder, A. (1982), “Issues in the Coordination of Monetary and Fiscal Policy”, Nber Working Paper Series, No. 982.
  • Combes, J.L. & X. Debrun & A. Minea (2014), “Inflation Targeting and Fisca Rules: Do Interactions and Sequencing Matter?” IMF Working Paper, WP/14/89.
  • Davig, T. & E.M. Leeper & T.B. Walker (2001), “Inflation and Fiscal Limit”, European Economic Review, 55, 31-47.
  • Dennis, R. (2010), “The Inflation in Inflation Targeting”, FRBSF Economic Letter, 2010-17, June 7, <http://www.frbsf.org/publications/economics/letter/2010/el2010-17.html>, 10.07.2015.
  • Dickey, D.A. & W.A. Fuller (1981), “Distribution of the estimators for autoregressive time series with a unit root”, Econometrica, 49, 1057-72.
  • Dickey, D.A. & W.A. Fuller (1979), “Distribution of the Estimators for Autoregressive Time Series with a Unit Root”, Journal of the American Statistical Association, 74, 427-431.
  • Eggertsson, G.B. (2010), “Fiscal Multipliers and Policy Coordination”, Federal Reserv Bank of New York, <http://www.ny.frb.org/research/economists/eggertsson/preliminary>, 05.07.2015.
  • Ferre, M. (2008), “Fiscal Policy Coordination in the EMU”, Journal of Policy Modeling, 30, 221-235.
  • Gosselin, M.A. (2010), “Central Bank Performance under Inflation Targeting”, Working Paper Document de Travil, 2007-18, Bank of Canada, http://www.bankofcanada.ca/wpcontent/uploads/2010/03/wp07-18.pdf, 07.07.2015.
  • Granger, C.W.J. (1988), “Causality, Cointegration and Control”, Journal of Economic Dynamics and Control, 12, 551–559.
  • Gujarati, D.N. (1999), Temel Ekonometri, (Çev. Ü. Senesen & G.G.Senesen), İstanbul Literatür Yayınları.
  • Halaç, U. (2007), “Türkiye'de Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu”, İktisat, İşletme ve Finans, 254, 31-47.
  • Hanif, M.N & M.F. Arby (2003), “Monetary and Fiscal Policy Coordination”, Munich Personal Repec Archive, No: 10307, <http://mpra.ub.uni-muenchen.de/10307>, 14.06.2015.
  • Kadria, M. & M. Aissa (2014), “Implementation of Inflation Targeting and Budget Deficit Performance in Emerging Countries: A Treatment Effect Evaluation”, The Journal of Applied Business Research, July/August 2014, 30(4), 1077-1089.
  • Laurens, B & E.G. Piedra (1998), “Coordination of Monetary and Fiscal Policies”, A Working Paper of International Monetary Fund, IMF.
  • Lucotte, Y. (2012), “Adoption of Inflation Targeting and Taz Revenue Performance in Emerging Market Economies: An Empirical Investigation”, Economic Systems, 36, 609-628.
  • Matei, A & T. Dogaru (2013) “Coordination of Public Policies in Romania, an Emprical Analysis”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 81, 65-71.
  • Meriç, M. & D. Bülbül (2013), Mali Yapı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Miles, W. (2015), “Do Inflation Targeting Handcuffs Restrain Leviathan? Hard Pegs vs. Inflation Targets for Fisal Discipline in emerging Markets”, Applied Economics Letters, 14(9), 647-651.
  • Minea, A. & R. Tapsoba (2014), “Does Inflation Targeting Improve Fiscal Discipline?”, Journal of International Money and Finance, 40, 185-203.
  • Nordhaus, W.D. (1994), “Policy Games: Co-ordination and Independence in Monetary and Fiscal Policeis”, Brookings Papers on Economic Activity, 2, 139-216.
  • Phillips, P.C.B. & P. Perron (1988) “Testing for a unit root in time series regression”, Biometrika, 75, 335-346.
  • Sherwin, M. (2000), “Institutional Frameworks for Inflation Targeting”, Reserve Bank of New Zealand: Bulletin, 63(4), 28-34.
  • Svensson, L.E.O. (1997), “Inflation Forecast Targeting: Implementing and Monitoring Inflation Targets”, European Economic Review, 41 (6), 1111-1146.
  • Şahin, Ö.U. (2014), “Türkiye'de Enflasyon Hedeflemesinin Kamu Cari (Tüketim) Harcamalarına ve Çıktı Açığına Etkisi”, Journal of Life Economics, 2/2014, 115-124.
  • Tapsoba, R. (2010), “Does Inflation Targeting Improve Fiscal Discipline? An Empirical Investigation”, CERDI, Etudes et Documents.

Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği

Yıl 2015, Cilt: 23 Sayı: 26, 215 - 228, 14.10.2015
https://doi.org/10.17233/se.12043

Öz

Ekonomik koordinasyonun sağlanması, makroekonomik etkileri olan politikaların yönetilmesi bakımından oldukça önemlidir. Makroekonomik etkileri bakımından en temel politikalardan olan para ve maliye politikalarının koordinasyonu son yıllarda daha fazla vurgulanmaktadır. Çalışmada para ve maliye politikalarının koordinasyonu çerçevesinde ekonomik koordinasyonun gereklilikleri üzerinde durulacak ve son yıllarda geniş uygulama alanı bulan enflasyon hedeflemesi ile mali disiplin arasındaki ilişki Türkiye’nin 2006-2014 yılları arasındaki hazine müsteşarlığı ve merkez bankası aylık verileri kullanılarak Granger nedensellik analiziyle ortaya konmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Aktaş, Z. & N. Kaya & Ü. Özlale (2010), “Coordination Between Monetary Policy and Fiscal Policy for an Inflation Targeting Emerging Market”, Journal of International Money and Finance, 29, 123-138.
  • Alarslan, M. & P.A. Erdönmez (2000), “Enflasyon Hedeflemesi”, Bankacılar Dergisi, 35, 14-41.
  • Amato, J.D. & S. Gerlach (2002), “Inflation Targeting in Emering Market and Transition Economies: Lessons After a Decade”, Europen Economic Review, 46, 781-790.
  • Blinder, A. (1982), “Issues in the Coordination of Monetary and Fiscal Policy”, Nber Working Paper Series, No. 982.
  • Combes, J.L. & X. Debrun & A. Minea (2014), “Inflation Targeting and Fisca Rules: Do Interactions and Sequencing Matter?” IMF Working Paper, WP/14/89.
  • Davig, T. & E.M. Leeper & T.B. Walker (2001), “Inflation and Fiscal Limit”, European Economic Review, 55, 31-47.
  • Dennis, R. (2010), “The Inflation in Inflation Targeting”, FRBSF Economic Letter, 2010-17, June 7, <http://www.frbsf.org/publications/economics/letter/2010/el2010-17.html>, 10.07.2015.
  • Dickey, D.A. & W.A. Fuller (1981), “Distribution of the estimators for autoregressive time series with a unit root”, Econometrica, 49, 1057-72.
  • Dickey, D.A. & W.A. Fuller (1979), “Distribution of the Estimators for Autoregressive Time Series with a Unit Root”, Journal of the American Statistical Association, 74, 427-431.
  • Eggertsson, G.B. (2010), “Fiscal Multipliers and Policy Coordination”, Federal Reserv Bank of New York, <http://www.ny.frb.org/research/economists/eggertsson/preliminary>, 05.07.2015.
  • Ferre, M. (2008), “Fiscal Policy Coordination in the EMU”, Journal of Policy Modeling, 30, 221-235.
  • Gosselin, M.A. (2010), “Central Bank Performance under Inflation Targeting”, Working Paper Document de Travil, 2007-18, Bank of Canada, http://www.bankofcanada.ca/wpcontent/uploads/2010/03/wp07-18.pdf, 07.07.2015.
  • Granger, C.W.J. (1988), “Causality, Cointegration and Control”, Journal of Economic Dynamics and Control, 12, 551–559.
  • Gujarati, D.N. (1999), Temel Ekonometri, (Çev. Ü. Senesen & G.G.Senesen), İstanbul Literatür Yayınları.
  • Halaç, U. (2007), “Türkiye'de Para ve Maliye Politikalarının Koordinasyonu”, İktisat, İşletme ve Finans, 254, 31-47.
  • Hanif, M.N & M.F. Arby (2003), “Monetary and Fiscal Policy Coordination”, Munich Personal Repec Archive, No: 10307, <http://mpra.ub.uni-muenchen.de/10307>, 14.06.2015.
  • Kadria, M. & M. Aissa (2014), “Implementation of Inflation Targeting and Budget Deficit Performance in Emerging Countries: A Treatment Effect Evaluation”, The Journal of Applied Business Research, July/August 2014, 30(4), 1077-1089.
  • Laurens, B & E.G. Piedra (1998), “Coordination of Monetary and Fiscal Policies”, A Working Paper of International Monetary Fund, IMF.
  • Lucotte, Y. (2012), “Adoption of Inflation Targeting and Taz Revenue Performance in Emerging Market Economies: An Empirical Investigation”, Economic Systems, 36, 609-628.
  • Matei, A & T. Dogaru (2013) “Coordination of Public Policies in Romania, an Emprical Analysis”, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 81, 65-71.
  • Meriç, M. & D. Bülbül (2013), Mali Yapı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Miles, W. (2015), “Do Inflation Targeting Handcuffs Restrain Leviathan? Hard Pegs vs. Inflation Targets for Fisal Discipline in emerging Markets”, Applied Economics Letters, 14(9), 647-651.
  • Minea, A. & R. Tapsoba (2014), “Does Inflation Targeting Improve Fiscal Discipline?”, Journal of International Money and Finance, 40, 185-203.
  • Nordhaus, W.D. (1994), “Policy Games: Co-ordination and Independence in Monetary and Fiscal Policeis”, Brookings Papers on Economic Activity, 2, 139-216.
  • Phillips, P.C.B. & P. Perron (1988) “Testing for a unit root in time series regression”, Biometrika, 75, 335-346.
  • Sherwin, M. (2000), “Institutional Frameworks for Inflation Targeting”, Reserve Bank of New Zealand: Bulletin, 63(4), 28-34.
  • Svensson, L.E.O. (1997), “Inflation Forecast Targeting: Implementing and Monitoring Inflation Targets”, European Economic Review, 41 (6), 1111-1146.
  • Şahin, Ö.U. (2014), “Türkiye'de Enflasyon Hedeflemesinin Kamu Cari (Tüketim) Harcamalarına ve Çıktı Açığına Etkisi”, Journal of Life Economics, 2/2014, 115-124.
  • Tapsoba, R. (2010), “Does Inflation Targeting Improve Fiscal Discipline? An Empirical Investigation”, CERDI, Etudes et Documents.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilmi Çoban

Yayımlanma Tarihi 14 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 23 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Çoban, H. (2015). Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği. Sosyoekonomi, 23(26), 215-228. https://doi.org/10.17233/se.12043
AMA Çoban H. Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği. Sosyoekonomi. Ekim 2015;23(26):215-228. doi:10.17233/se.12043
Chicago Çoban, Hilmi. “Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi Ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği”. Sosyoekonomi 23, sy. 26 (Ekim 2015): 215-28. https://doi.org/10.17233/se.12043.
EndNote Çoban H (01 Ekim 2015) Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği. Sosyoekonomi 23 26 215–228.
IEEE H. Çoban, “Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği”, Sosyoekonomi, c. 23, sy. 26, ss. 215–228, 2015, doi: 10.17233/se.12043.
ISNAD Çoban, Hilmi. “Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi Ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği”. Sosyoekonomi 23/26 (Ekim 2015), 215-228. https://doi.org/10.17233/se.12043.
JAMA Çoban H. Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği. Sosyoekonomi. 2015;23:215–228.
MLA Çoban, Hilmi. “Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi Ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği”. Sosyoekonomi, c. 23, sy. 26, 2015, ss. 215-28, doi:10.17233/se.12043.
Vancouver Çoban H. Ekonomik Koordinasyon Bağlamında Enflasyon Hedeflemesi ve Mali Disiplin İlişkisi: Türkiye Örneği. Sosyoekonomi. 2015;23(26):215-28.