The informal social networks are one of the prominent factors in the labor market decisions both for the supply and demand side. Particularly, in developing countries, like Turkey, these informal networks have an influence on the labor market. However, even the existence of this issue, the impact of informal social networks has not been argued sufficiently for the Turkish case. In this respect, this study advances existing researches, by implementing the quantile regression method to reveal the impact of the informal social networks. The quantile regression analysis reveals the impacts of the different quantiles of wages. The Household Labor Force Survey (HLFS) is utilized for 2004-2016 period. The findings indicate that being recruited by social contacts has negative impact on wage levels and in consequence, aggregate productivity is decreased from low quality of labor force and the low return to the firm.
Enformel sosyal çevre, hem talep hem de arz yönlü emek piyasası kararları ile ilgili etkili olan belirgin faktörlerden biridir. Özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde, enformel sosyal çevrenin emek piyasası üzerinde etkisi söz konusudur. Fakat, bu konunun önemine rağmen, Türkiye özelinde enformel sosyal çevrenin etkileri ile ilgili yeteri boyutta tartışma literatürde yer almamaktadır. bu bağlamda, literatürde yer alan bu boşluğu doldurabilmek için, bu çalışmada, enformel sosyal çevrenin etkilerinin tahmin edilebilmesi için kantil regresyon analizi uygulanmıştır. Kantil regresyon analizi farklı kantilerdeki etkilerin açığa çıkarılmasını sağlamaktadır. 2004-2016 dönemine ait Hanehalkı İşgücü Anketleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, enformel sosyal çevre aracılığıyla iş bulmanın ücret düzeyi üzerinde negatif etkisi söz konusudur. Bununla birlikte, işgücü kalitesinin ve firma getirisinin düşüklüğünün toplam üretkenliği azalttığına dair sonuçlar elde edilmiştir.
Enformel Sosyal Çevre Kantil Regresyon İstihdam İstihdam Türkiye
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 41 |