In this study, the causal relationship between global steel prices and demolition prices in five developing countries (Bangladesh, China, India, Pakistan, and Turkey) that host five main ship scrap centers in the world are examined. The bootstrap panel Granger causality analysis is employed to take heterogeneity and cross-sectional dependence into account. The data set used in this study consists of 289 weekly observations from January 8, 2013 to July 16, 2018. As a result of the study, a collective causality relationship from steel price to demolition prices is determined and individual causality relationships for all countries except Bangladesh are identified.
Steel Price Demolition Price Bootstrap Panel Causality Developing Countries
Bu çalışmada, küresel çelik fiyatlarıyla, gelişmekte olan ve dünyadaki başlıca 5 gemi söküm merkezleri olan Bangladeş, Çin, Hindistan, Pakistan ve Türkiye’deki gemi hurda fiyatları arasındaki nedensellik ilişkisi incelenmektedir. Çalışmada heterojenliği ve yatay kesit bağımlılığını dikkate alan bootstrap Granger panel nedensellik analizi kullanılmaktadır. Çalışmada kullanılan veri seti 8 Ocak 2013 ve 16 Temmuz 2018 tarihleri arasını kapsayan haftalık bazda 289 gözlemden oluşmaktadır. Çalışmanın sonucunda çelik fiyatından hurda fiyatlarına bir bütün olarak nedensellik ilişkisi tespit edilmiştir ve Bangladeş dışındaki tüm ülkelerin hurda fiyatlarına bireysel olarak nedensellik ilişkileri olduğu belirlenmiştir.
Çelik Fiyatı Gemi Hurda Fiyatı Bootstrap Panel Nedensellik Gelişmekte Olan Ülkeler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 42 |