The purpose of this study is to
determine the impact of using creative drama method to teach fractions for
secondary school-6th-grade students on the attitude and process. The study
group consists of 16 (8 females, 8 males) 6th grade-students. In the scope of
the study, One Group Pretest-Posttest Model was used as a pretest model. In the
study, “Attitudes Towards Mathematics Scale” (Aşkar, 1986) and “Leader
Evaluation Form” which that was developed by the researchers was used as data
collection tools. Workshops towards teaching fractions by using creative drama
method were carried out in the eight-week period and 23 lecture-hour (6
workshops). According to the findings, it can be said that the creative drama
implementations have had a positive impact on the attitude scores of the
students. The results of “Leader Evaluation Form” was determined that the
participants took an active role in the process. The participants contributed
more efficiently in the process each week. In the improvisation stage, the encounter
of participants with examples from the daily life drew the attention. In this
way, it was seen that their creativity came forward during their participation
in the process and it was observed that participation in the actives that have
a mathematics-based content was increased. In the evaluations of the process,
participants had correct answers to the activity papers from the mathematical
perspective.
Çalışmanın
amacı, ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin yaratıcı drama öğretim yöntemi ile kesir
öğretiminin matematiğe yönelik tutum ve sürece etkisini belirlemeye çalışmaktır.
Çalışma grubunu, Samsun ilindeki bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 16
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında deneme öncesi modellerden Tek Grup
Ön-Son Test Model kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak Aşkar
(1986) tarafından geliştirilen “Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği” ve
araştırmacılar tarafından geliştirilen “Lider Değerlendirme Formu”
kullanılmıştır. Yaratıcı drama öğretim yöntemi kullanılarak kesir konusunun
öğretimine yönelik toplamda sekiz haftalık sürede atölye uygulamaları
yapılmıştır. Kesir konusunun öğretimine yönelik olarak 23 ders saati (6 atölye)
olarak uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular betimlendiğinde,
matematik dersinde uygulanan yaratıcı drama uygulamalarının öğrencilerin tutum
puanlarını olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Kesir öğretimi konusunda altı haftalık
uygulamanın sonucunda lider değerlendirme formu sonuçlarına bakıldığında
katılımcıların süreç içinde etkin olarak rol aldıkları belirlenmiştir.
Katılımcılar her hafta biraz daha fazla sürece etkin olarak katılım
göstermişlerdir. Canlandırma aşamasında katılımcıların günlük hayattan örnekler
ile karşılaşmaları dikkatlerini çekmiştir. Dolayısıyla öğrencilerin sürece olan
katılımlarında yaratıcılıklarının ortaya çıktığı görülmüştür. Yapılan
değerlendirmelerde öğrenciler etkinlik kağıtlarına doğru yanıtlar vermişler ve
kazanıma ait doğru değerlendirmelerde bulunmuşlardır.
Matematik eğitimi kesir öğretimi yaratıcı drama Mathematics education fraction teaching creative drama
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/