Covid-19 pandemisi nedeniyle, Milli Eğitim Bakanlığı eğitimin yüz yüze yapılmasına ara vermiş ve EBA üzerinden uzaktan eğitim yoluyla eğitim faaliyetlerini sürdürmeye başlamıştır. Pandemi öncesinde ülkemizde yaygın olarak kullanılmayan uzaktan eğitim, pandemi sürecinde bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı pandemi sürecinde ilkokul öğrencileri için EBA üzerinden yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerinin veli bakış açısıyla ele alınmasıdır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilkokul velileri oluşturmaktadır. Velilerden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle (n =148) dijital ortamda oluşturulan görüşme formuyla görüş alınmıştır. Araştırma bulgularına göre veliler; çocuklarının EBA’ya giriş yapamama, canlı derslere girememe ve internet problemlerinin olduğunu belirtmişlerdir. Veliler, bu gibi teknik problemlerin yanı sıra pandemi sürecinde çocukların sürekli evde olmalarından dolayı okul disiplisinden uzaklaştıklarını, derse motive olamadıklarını, ders esnasında dönüt alamadıkları için kalıcı öğrenmenin sağlanmadığını ifade etmişlerdir. Bu olumsuz durumların aksine bazı veliler çocuklarının evde, sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitimlerini sürdürebiliyor olmalarını, konuları tekrar edebilme olanağı bulmalarını, çocuklarının öğrenme süreçlerini takip edebiliyor olmalarını pandemi sürecinde sürdürülen uzaktan eğitimin olumlu yönleri olarak belirtmişlerdir.
Due to the Covid-19 pandemic, the Ministry of National Education of Turkey suspended face-to-face education in all the K-12 schools and initiated distance education on the Educational Information Network (EBA). Distance education has become imperative although it has not been frequently used before the pandemic. The purpose of this study was to reveal the opinions of elementary school children’s parents about the distance education activities given via EBA. In a case study approach, a sample of parents (n =148) was reached out with an easily accessible sampling method. Their views were taken on an online semi-structured interview form. According to the parents, children have failure to enter EBA, to join live lessons and lack of internet. Because children are home during the pandemic, they do not follow school rules, accordingly do not study well and have motivational issues. The parents think that their children do not learn enough due to lack of individualized feedback. However, according to the parents, it is the positive side of distance education that children continue their education at home in a healthy and safe way. Children have a chance to repeat their classes and parents can follow their children’s learning process during the pandemic.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/