Bu çalışma da ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenme özerklik algısı ile yabancı dil öğrenme kaygı düzeyleri ve bu kaygı düzeyinin özerklik algısını yordama gücü incelenmeye çalışılmıştır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen çalışmaya 515 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veriler "Özerklik Algı Ölçeği", "Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Ölçeği" ve "Demografik Bilgi Formu " ile toplanmıştır. Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 7. sınıf öğrencilerinin özerklik algı düzeylerinin incelenmesinde ölçeklerden elde edilen puanların aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerinden, t-testi, tek yönlü varyans, regresyon ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre İngilizce dersinde 7. sınıf öğrencilerinin özerklik algılarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. 7. sınıf öğrencilerinin özerklik algıları sınıf türlerine ve cinsiyetlere göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Yapılan t-testi sonucunda kız öğrencilerin özerklik algı düzeylerinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Sınıf türü ve İngilizce özerklik algısı arasındaki ilişkiye bakıldığında ise yabancı dil ağırlıklı sınıflarda okuyan öğrencilerin özerklik algılarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır ve yapılan analiz sonucunda 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki özerklik algısı ve yabancı dil öğrenme kaygısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yabancı dil öğrenme kaygısının özerklik algısını açıkladığını söylemek mümkündür.
Yabancı dil öğreniminde kaygı Yabancı dil öğreniminde özerklik Öğrenen özerkliği
In this study, the English language learning autonomy perception and foreign language learning anxiety levels of 7th grade students and the predictive power of this anxiety level on their autonomy perception were examined. 515 students participated in the study designed as the correlational design. The data were collected with the "Autonomy Perception Scale", "Foreign Language Learning Anxiety Scale" and "Demographic Information Form". In examining the autonomy perception levels of 7th grade students learning English as a foreign language, arithmetic mean and standard deviation values of the scores obtained from the scales, t-test, one-way variance, regression and correlation analyzes were used. According to the results of the research, the autonomy perceptions of 7th grade students in English class were at a medium level. 7th grade students' autonomy perceptions show significant differences according to class types and gender. Also it was determined that female students had higher levels of autonomy perception. It was concluded that students studying in foreign language-oriented classes had higher autonomy perceptions, and as a result of the analysis, it was determined that there was a significant relationship between 7th grade students' autonomy perception in English class and foreign language learning anxiety. It is possible to say that foreign language learning anxiety explains the perception of autonomy.
Anxiety in foreign language learning autonomy in foreign language learning learner autonomy elementary education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |