Bu çalışma Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfta öğrenim gören üniversite öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumları ile geometriye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Betimsel bir yaklaşımla yürütülen bu araştırma kapsamında öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları ile geometriye yönelik tutumları değişkenler olarak kabul edilmiş ve bu değişkenler arasındaki ilişki incelendiği için araştırmanın modeli ilişkisel tarama olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı birinci sınıfında öğrenim gören 96 öğrenci yer almaktadır. Çalışmada veri toplamak için araç olarak matematik tutum ölçeği ve geometri tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve basit korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sınıf öğretmeni adaylarının geometriye yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğunu matematiğe yönelik ise olumlu tutumlara sahip olduklarına işaret etmektedir. Kadın katılımcıların geometri tutum puanlarının, erkek katılımcıların ise matematik tutum puanlarının daha yüksek olduğu görülmektedir. Matematik tutum puanları ile geometri tutum puanları arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir korelasyon olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak, sınıf öğretmen adaylarının almış oldukları Temel Matematik ve Matematik Öğretimi derslerinde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin gözden geçirilmesi, bu derslerdeki geometri konularının ağırlıklarının artırılması, matematik derslerinin saatlerinin artırılması, Sınıf Öğretmenliği Programına zorunlu Geometri dersinin eklenmesi önerilmektedir.
Duyuşsal değişkenler Tutum Sınıf öğretmeni adayı Geometri Matematik
The aim of this study is to investigate the relationship between elementary school teachers’ attitudes towards mathematics and geometry. So, the model of the research was determined as correlational research model. Ninety-six students studying in the first year of the Manisa Celal Bayar University Elementary School Teacher Program constitute the study group. In this study, “mathematics attitude scale” and “geometry attitude scale” were used. For the analysis of the data, descriptive statistics and simple correlation analysis were used. Findings reveal that pre-service elementary school teachers’ attitudes towards geometry were at medium level, and they have positive attitudes towards mathematics. It is observed that the geometry attitudes of the female participants and the mathematics attitudes of the male participants are better. It can be said that there is a moderate and positive correlation between mathematics attitude scores and geometry attitude scores. Based on the results of this study, it is recommended to review the teaching methods and techniques used in the basic mathematics and mathematics teaching courses taken by pre-service elementary school teachers, to increase the weight of geometry subjects in these courses and the time allocated to the mathematics course, and to add a compulsory geometry course to the undergraduate program.
Affective variables Attitude Elementary school teacher Geometry Mathematics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 2 |