Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Salgın Sürecine İlişkin Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi (ÇOMÜTF) Deneyimi

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 60-1, 16 - 20, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.777744

Öz

Aralık 2019’dan itibaren tüm dünya COVID-19 küresel salgını ile aktif biçimde mücadele etmek zorunda kalmıştır. Birçok ülkeyi etkileyen hastalık Türkiye’de de 16 Mart 2020 itibari ile örgün eğitime ara verilmesine, insanlar arasında fiziksel izolasyonu, olağan üstü bazı önlemlerin alınmasını gerekli kılmıştır. Bu olağan üstü önlemler hayatın birçok alanını etkilemiştir. Bunlardan biri de eğitim öğretim faaliyetleridir.
Bu olgu sunumu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinin (ÇOMÜTF) eğitim yönetimi kadrosuyla bu olağan üstü koşullara uygum sağlama, üstesinden gelme, olanakları en verimli şekilde kullanma ve 2020-2021 Eğitim Yılı ve sonrası için almaya çalıştığı önlemleri ve çabasını yansıtmayı amaçlamıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • 1. Posner GJ. Analyzing the Curriculum. The USA: McGraw-Hill, Inc. 1995.
  • 2. Akın A. 2x2 başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, 12; 1-13.
  • 3. Şahin E, Erden M. Özyönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin (ÖYÖHÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 2009, 4(3); 695-706.
  • 4. Uzun Özer B, Saçkes M, Tuckman BW. Psychometric properties of the Tuckman procrastination scale in a Turkish sample. Psychological Reports: Measures & Statistics, 2013, 113(3); 874-884.

Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine (ÇOMÜTF) Experience Regarding the COVID-19 Outbreak Process

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 60-1, 16 - 20, 30.04.2021
https://doi.org/10.25282/ted.777744

Öz

As of December 2019, the world has had to actively struggle with the global epidemic of COVID-19. With the disease affecting many countries, emerged in Turkey on March 16 2020, and interrupting formal education, physical isolation among people has necessitated the implementation of some extraordinary precautions. These extraordinary precautions have affected various areas of life. One of these areas is educational activities.
This case report aimed to reflect the measures and efforts of Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine (ÇOMUTF) to adapt to these extraordinary conditions, overcome them, use the facilities in the most efficient way and to take these measures and efforts for 2020-2021 Academic Year and beyond.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • 1. Posner GJ. Analyzing the Curriculum. The USA: McGraw-Hill, Inc. 1995.
  • 2. Akın A. 2x2 başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2006, 12; 1-13.
  • 3. Şahin E, Erden M. Özyönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin (ÖYÖHÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Education Sciences, 2009, 4(3); 695-706.
  • 4. Uzun Özer B, Saçkes M, Tuckman BW. Psychometric properties of the Tuckman procrastination scale in a Turkish sample. Psychological Reports: Measures & Statistics, 2013, 113(3); 874-884.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Program Tanıtımı
Yazarlar

Tamer Demir 0000-0001-8998-5835

Ayşen Melek Aytuğ Koşan 0000-0001-5298-2032

Çetin Toraman 0000-0001-5319-0731

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 60-1

Kaynak Göster

Vancouver Demir T, Aytuğ Koşan AM, Toraman Ç. COVID-19 Salgın Sürecine İlişkin Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi (ÇOMÜTF) Deneyimi. TED. 2021;20(60-1):16-20.