Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının
öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin algılarını metafor aracılığıyla ortaya
koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mardin Artuklu Üniversitesinde
2016-2017 öğretim yılında eğitim gören toplam 68 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veriler, öğretmen adaylarına “Öğretmenlik Uygulaması Dersi ... gibidir, çünkü
... ” cümlesi yöneltilerek elde edilmiştir. Verilerin analizinde ve
yorumlanmasında içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bu kategoriler “tecrübe”,
“gözlem-taklit”, “zorluklar”, “uyum”, “ilişki” ve “başlangıç” olarak
isimlendirilmiştir. Araştırmada en çok “tecrübe” ve “gözlem-taklit” vurgularına
yer verildiği görülmüştür. Araştırmada Öğretmenlik Uygulaması Dersine ilişkin
elde edilen metaforlardan “zorluklar” kategorisine ilişkin olumsuz metaforlar
üretilirken diğer kategorilere ilişkin metaforların olumlu olduğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |