Leonardo
da Vinci İtalyan ressam, düşünür, hezarfen ve mühendistir. O, Hegel’in “deha
sanatçı” tanımına birebir uymaktadır. Yaşamı boyunca asla dogmalara boyun
eğmemiş ve kendi çizgisinde yoluna devam etmiştir. Onun çizgisi kuşkusuz
hakikati aramak ve onun işçiliğini yapmaktı. Bu çalışmada Leonardo da Vinci ile
ilgili başlıca düşünürlerin görüşleri alınmıştır. Bu görüşler çerçevesinde onun
dehası ve sanat anlayışı ile ilgili ortaya çıkan veriler resim eğitimi ile
ilgili önerilerle ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuç; sanat
eğitimi alan öğrencilerin merak duygularının köreltilmemesi, sürekli çeşitli
disiplinlerden veri alınması ve bunun yanında sağlam desen ve estetik eğitimi
verilmesidir. Derslerde konu verilmesi yerine öğretmenle özgün bir tasarım
ortaya çıkması için ortaklaşa bir sonuca varılması esas olmalıdır. Atölyelerde
özgür düşünce esas olmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 4 |