Bir dersin öğretimini daha etkin hale getirmek ve eğitimin niteliğini artırmak için çağa uygun bir öğretim tasarımının teknoloji ile bütünleştirilmesi önerilmektedir. Bu bağlamda mevcut araştırmada ilk olarak ASSURE öğretim tasarımı modeline göre Edpuzzle uygulamasının kullanıldığı etkinlikler hazırlanmıştır. Bu etkinlikliklerle temel eğitim bölümü okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının Edpuzzle etkileşimli videolar aracılığıyla fen eğitimi dersine aktif katılımlarının ve öğrenmelerinin artırılması hedeflenmiştir. Uygulamalar sonrasında katılımcıların uygulama süreci ve öğrenme ortamına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Bu doğrultuda desenlenen bu araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme ile belirlenen 65 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir görüş formu kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri birlikte kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, katılımcıların eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili olarak genellikle olumlu görüş bildirdiklerini ve bu önemli görüşlerinin ise öğrenmeyi kolaylaştırma, kalıcı öğrenme sağlama ve soyut konuları somutlaştırma gibi özellikler ekseninde yoğunlaştığını göstermektedir. Bununla birlikte katılımcılar eğitimde teknoloji kullanımının günümüz çocukları için ilgi çekici ve eğlenceli olduğunu düşünmektedirler. Katılımcıların Edpuzzle uygulaması özelindeki görüşleri de genellikle uygulamanın üstün yönlerine odaklanmaktadır. Katılımcılar Edpuzzle uygulamasının bilişsel ve duyuşsal faktörlere olumlu etkisi ve kullanım özelliklerinden kaynaklı pek çok üstün yönü olduğu görüşündedir. Bilişsel faktörlere olumlu etkisi içindeki görüşler arasında kalıcı ve kolay öğrenme, anında dönüt alma ön plana çıkarken; duyuşsal faktörlere olumlu etkisi içindeki görüşler arasında motivasyon artırma, aktif katılım sağlama ve dikkat çekici olma ön plana çıkmaktadır. Öte yandan uygulamanın teknik özelliklerinden kaynaklı bazı sınırlılıkları olduğu görüşünde olan az sayıda katılımcı da mevcuttur. Sonuç olarak bu araştırmada katılımcıların eğitimde teknoloji kullanımı bağlamında Edpuzzle uygulaması ile ilgili olumlu görüş bildirdikleri ve uygulamanın bilişsel ve duyuşsal öğrenme süreçlerine katkısı açısından önemli bir potansiyel taşıdığını düşündükleri ifade edilebilir. Söz konusu bulgular doğrultusunda, Edpuzzle ile düzenlenen ders içeriğinin artırılması ve başka derslerde de kullanılması gibi önerilerde bulunulmuştur.
Edpuzzle Fen Eğitimi ASSURE Öğretim Tasarımı Okul Öncesi Öğretmen Adayları Fenomenoloji
In order to make the teaching of a course more effective and to increase the quality of education, it is recommended to integrate a modern instructional design with technology. In this context, activities in which Edpuzzle application was used were prepared according to the ASSURE instructional design model in the current study. With these activities, it is aimed to increase the active participation and learning of the pre-school education teacher candidates of the basic education department through Edpuzzle interactive videos. After the applications, the participants' views on the application process and learning environment were examined. In this study, which was designed in this direction, the basic qualitative research design was used. The participants of the study consisted of 65 pre-service teachers determined by criterion sampling. An opinion form was used as a data collection tool in the study. The collected data were analyzed by using content analysis and descriptive analysis techniques together. The results of the research show that the participants generally have positive opinions about the use of technology in education, and these important opinions are concentrated on the axis of features such as facilitating learning, providing permanent learning and embodying abstract subjects. However, the participants think that the use of technology in education is interesting and fun for today's children. The opinions of the participants about the Edpuzzle application generally focus on the superior aspects of the application. Participants are of the opinion that Edpuzzle application has a positive effect on cognitive and affective factors and many superior aspects due to its usage features. Permanent and easy learning and getting immediate feedback stand out among the opinions that have a positive effect on cognitive factors; Among the opinions that have a positive effect on affective factors, increasing motivation, providing active participation and being remarkable come to the fore. On the other hand, there are few participants who think that the application has some limitations due to its technical features. As a result, it can be stated that the participants in this study expressed a positive opinion about the Edpuzzle application in the context of technology use in education and they thought that the application had an important potential in terms of its contribution to cognitive and affective learning processes. In line with the aforementioned findings, suggestions were made such as increasing the course content organized with Edpuzzle and using it in other courses.
Edpuzzle Science Education ASSURE Instructional Design Pre-School Teacher Candidates Phenomenology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 20 |