STEAM bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik kavramlarının İngilizce karşılıklarının baş harflerinden meydana gelen bir akronimdir. Disiplinlerarası, bağlantılı ve bütüncül bir düşünme şekli anlamına gelir. İlgili literatürde sosyal bilgiler ve STEAM ilişkisine ilişkin çalışmalar vardır. Ancak; sosyal bilgiler dersi öğretim programını STEAM açısından yeterli düzeyde ele alan bir çalışma yoktur. Bu bağlamda araştırmanın amacı; mevcut programın STEAM kapsamında incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veriler doküman incelemesi tekniği ile toplanmıştır. Veriler öncelikle içerik analiz tekniği ile analiz edilmiştir. İlave analiz stratejisi olarak betimsel analiz kullanılmıştır. Geçerlilik ve güvenirlik sağlanmış, araştırmacının rolü belirtilmiş ve etik durumlara dikkat edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programı (özel amaçlar, beceriler, değerler, dikkat edilecek hususlar, öğrenme alanları ve kazanımlar) STEAM açısından uygundur. Yani; Türkiye özelinde sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve STEAM ilişkisi güçlüdür. Ancak; programın genel yapısının STEAM ile güçlü ilişkisi özel amaçlara yansımamıştır. Bu sonuçlar bağlamında program yapıcılara, uygulayıcılara ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
STEAM is an acronym consisting of the initials of the English equivalents of science, technology, engineering, art, and mathematics. It means an interdisciplinary, connected, and holistic way of thinking. In the related literature, there are studies on the relationship between social studies and STEAM. However, no study adequately addresses the social studies curriculum in terms of STEAM. In this context, the aim of the research is; is the review the current program within the scope of STEAM. The case study method, one of the qualitative research methods, was used in the research. Data were collected by document analysis technique. The data were analyzed with the content analysis technique. Descriptive analysis was used as an additional analysis strategy. Validity and reliability were ensured, the role of the researcher was stated, and ethical considerations were taken into consideration. According to the research results, The 2018 social studies course curriculum (specific objectives, skills, values, points to be considered, themes, and acqusitions) is suitable for STEAM. Well, In Turkey, the relationship between social studies course curriculum and STEAM is strong. However, The strong relationship of the general structure of the curriculum with STEAM needs to be reflected in the specific objectives. In the context of these results, various suggestions were made to program makers, practitioners, and researchers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 20 |