Bu araştırmada, Sınıf öğretmenlerinin İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanlarına ait kazanımlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüş olan bu araştırmada verileri elde etmek için 15 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, ortaya çıkmış olan veriler nitel yaklaşımda kullanılan içerik analizi ile analiz edilmiş, ortaya çıkan bulgular kategorileştirilerek yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin kazanımların öğrenci seviyesine uygunluğu hakkında olumsuz görüşlere sahip olduklarını göstermektedir. Öğretmenler programda yer alan kazanım sayısının azaltılması ve sırasında değişiklik yapılmasını belirtmişlerdir. Uygulamaya dönük, etkin katılımı sağlaması, teknolojik araç-gereç kullanımına uygun, bilgilerin kalıcı hale getirilmesini sağlaması programda yer alan kazanımların olumlu özellikleri olarak dile getirilmiştir. Öğretmenler, programın olumsuz yönü olarak kazanımlar öğrenci seviyesinin üzerinde olduğu, materyal eksikliği, tüm okullarda uygulanabilir olmaması, belirlenmiş olan sürenin yetersiz olması ve kazanımları anlamakta güçlük çekilmesi gibi özellikleri tanımlamışlardır.
In this research, it is aimed to determine the opinions of the classroom teachers about the learning areas in the Primary Education Music Lesson Curriculum. In this study, which was carried out with the qualitative research method, semi-structured interviews were conducted with 15 teachers to obtain the data, the obtained data were analyzed with the content analysis method used in the qualitative approach, and the findings were interpreted by categorizing. The results obtained from the research show that teachers have negative opinions about the appropriateness of the achievements to the student level. Teachers stated that the number of achievements in the program should be reduced and changes should be made during it. The positive features of the achievements in the program were expressed as practical, effective participation, appropriate use of technological tools and equipment, and ensuring that the information is permanent. The teachers defined the negative aspects of the program such as the achievements being above the student level, the lack of materials, the inapplicability in all schools, the inadequacy of the specified time, and the difficulty in understanding the objectives.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 22 |