Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarını çiz-yaz-anlat tekniğiyle incelemektir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep il merkezindeki kamu ortaokullarında okuyan 200 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada ortaokul öğrencilerinin genel sosyal bilgiler algılarını tespit edebilmek için onlardan sosyal bilgiler deyince akıllarına gelen ilk beş şeyi çizmeleri istenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında bu beş çizim arasından sosyal bilgiler ile en çok özdeşleştirdikleri bir tanesini seçerek bu çizimi seçme nedenlerini ayrıntılı bir şekilde yazmaları istenmiştir. Üçüncü aşamada çalışma grubu içerisinden seçilen gönüllü sekiz öğrenciyle derinlemesine yapılandırılmamış görüşmeler yapılmıştır. İçerik analizi sonuçları, öğrencilerin genel sosyal bilgiler algılarının 10 farklı tema altında toplandığını göstermiştir. Sosyal bilgiler ile en çok beşerî coğrafya ve tarih içerikli çizimlerin özdeşleştirilmiştir. Öğrencilerin sosyal bilgiler algılarının arkasında yatan nedenler 12 farklı tema altında toplanmıştır. Sonuçlar, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler algılarının çok çeşitli ve karmaşık bir yapıda olduğunu ortaya koymakla birlikte sosyal bilgiler öğretiminin genel amaçlarıyla uyumludur.
sosyal bilgiler çiz-yaz-anlat tekniği ortaokul öğrencileri fenomenoloji çizimler
The current research aims to use the ‘draw-write-tell’ method to explore middle school students’ conceptions of the social studies course. The study group of this qualitative research consists of 200 middle school students attending public middle schools in the city center of Gaziantep. The study was carried out in three stages: In the first stage, to determine the participants’ overall conceptions of the social studies course, they were asked to draw the first five things that the course evoked in them. In the second stage, the participants were asked to pick one drawing among five, which they most identified with the social studies course, and write down why they picked that drawing. In the third stage, in-depth unstructured interviews were conducted with eight volunteering students. Results of the content analysis showed that students’ overall conceptions of the social studies course could be gathered under 10 themes. Also, drawings related to human geography and history were identified most with the social studies course. Besides, the reasons behind students’ conceptions of the social studies course were gathered under 12 themes. Our findings reveal that middle school students’ conceptions of the social studies course are very diverse and complex, but consistent with the general objectives of the social studies curriculum.
social studies draw-write-tell technique middle school students phenomenology drawings
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 |