Özet
Bu
çalışma Türkiye’deki Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor alanında yapılan Uluslararası
Kongreler de sunulan bildirilerin incelenerek, yeni yapılacak çalışmalara
kaynak oluşturması ve yöntem önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır.
2011,
2014 ve 2017 yıllarında yapılmış olan uluslararası engellilerde beden eğitimi
ve spor kongrelerinin internette yayınlanan ve basım yapılarak yayınlanan
bildiri özet kitapları incelenerek tasnif edilmiştir.
Bu
üç kongreye 362’si erkek, 133’ü kadın araştırmacılardan oluşan 495 araştırmacı
197 bildiri ile katılmışlardır. Kongrelere 38 davetli konuşmacı katılmıştır.
127’si sözel, 32’si poster bildirilerden oluşan sunumlar yapılmıştır. 70
bildiri Türkçe, 31 bildiri İngilizce olarak sunulmuştur. 96 Bildiri de hem
Türkçe hem de İngilizce olarak Kongre Özet Kitabında yayınlanmıştır. Bildirilerin
79’ü nicel ve 118’i nitel araştırmalardan oluşmuştur. Bildirilerin 36’sı
bedensel, 47’si zihinsel, 19’u işitme, 11’i görme, 74’ü çoklu ve diğer engel
gruplarından, 10 bildiride engelli olmayan grupla yapılan çalışmalardan
oluşmuştur.
Sonuç,
yapılan çalışmaların tüm engel grupları (bedensel, görme, işitme, zihinsel ve
diğer) için yetersiz olduğu, engelliler ve spor konulu kongrelerde engelli
olmayanlarla ilgili bildirilerin de sunulduğu ( n=10 %5) görülmüştür. Nitel araştırmaların
fazlalığı dikkat çekmektedir. Sonraki kongrelerde alanlar ve yöntemler
belirlenerek araştırmaların yönlendirilmesi, yapılarak, engel gruplarının ve
araştırma alanlarının eşit dağılımı sağlanabilir.
Engellilerde Beden Eğitimi Ve Spor Uluslararası Kongre Bildiri engelli
Abstract
This study was conducted with the purpose of constituting a source
for the future studies and offering the method suggestions through the
examination of the Papers Presented at the International Congresses in the
Field of Physical Education and Sports for the Disabled in Turkey.
The abstract proceedings books (published online and printed) of the
international congresses held in 2011, 2014, and 2017 in the field of physical
education and sports for the disabled were examined and classified.
495 researchers, of whom 362 were male and 133 were female,
participated in these three congresses with 197 papers. 38 invited speakers
participated in the congresses. 127 oral and 32 poster paper presentations were
made. Of the papers presented, 70 were in Turkish and 31 were in English. 96
papers were published both in Turkish and English in the abstract proceedings book.
Of the papers presented, 79 were quantitative and 118 were qualitative
researches. Of the studies conducted; 36 were in the group of physical
disability, 47 were in the group of mental disability, 19 were in the group of
hearing disability, 11 were in the group of vision disability, 74 were in the
group of multiple disability and the other disability groups, and 10 were in
the group of the non-disabled.
In conclusion, it was seen that the studies were insufficient for
all disability groups (physical, visual, hearing, mental, and other), and the
papers regarding the non-disabled were also presented in the congresses, themed
“the disabled and sports” (n = 10 5%). It is noteworthy that the qualitative
researches are more than the quantitative ones. In the future congresses, an
equal distribution of the disability groups and research fields can be ensured
through determining the fields and methods and directing the researches.
Physical Education and Sports for the Disabled International Congress Paper Disability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 3 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |