Araştırmada, öğrencinin kendini doğru ifade edebilmesi, geniş algı ve estetik bilincine sahip olması, görsel iletişimini güçlendirmesi, kültürünü tanıması ve farklı düşüncelere saygı duymasını öğreten ders olan görsel sanatların adaylarca önemini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma verileri 2019-20 güz dönemi sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören ve görsel sanatlar dersini almış 42 son sınıf öğretmeni adayından elde edilmiştir. Öğretmen adaylarına görsel sanatlar dersinin önemini ifade etmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının görsel sanatlar dersini hem bir ifade aracı olarak hem de akademik bir ders olarak önemli gördükleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları dersi, bir ifade aracı olarak, öğrencilerin duygu ve düşüncelerini, ruh halini ve yaşadıkları travmaların tespiti açısından önemli bulmaktadır. Akademik bir ders olarak ise, ders kazanımlarını gerçekleştirmeye yönelik olması, küçük kasların kullanımını yetkinleştirmesi ve yaratıcılığı geliştirmesi açısından önemli görmektedirler. Öğretmen adaylarının görsel sanatların geniş perspektifini görebilmeleri için sanat ortamlarına katılmaları teşvik edilmeli, sanata yönelik farkındalıklarını ve tutumlarını arttırıcı yönlendirmelerin yapılması, adayların mezun olmadan görsel sanatlara yönelik eğitim eksiklikleri ve yetersizliklerinin tespit edilip tamamlanması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 5 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |