Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 81 - 93, 15.05.2017

Öz

Günümüzde
tüm çağdaş ve dinamik toplumların ayrılmaz bir parçası ve zorunlu bir ihtiyacı
haline gelmiş olan turizm hareketleri, dini hassasiyeti yüksek bireyler
açısından da son derece değerlidir. Dini hassasiyeti seyahatlerinde ve tatillerinde
yaşamak isteyen bireylerin talepleri doğrultusunda ortaya çıkan helal turizm
kavramı ise son yıllarda tüm dünyada gelişmektedir. Helal turizm kapsamında mevcut
potansiyelin taleplerine cevap verebilecek yapıdaki pek çok işletme günümüzde
faaliyet göstermektedir. Söz konusu işletmelerde misafirlerin ibadetlerini
yerine getirebilme imkanını sağlayan alanlar, kadın-erkek turistlere ayrı
aktivite alanları, İslami kurallara uygun kıyafetlerle aileler tarafından
kullanılabilen karma plajlar olduğu gibi yalnızca kadın ve erkeklerin
kullanımına ayrılmış plaj alanları gibi pek çok etkinlik alanları
bulunmaktadır. Diğer yandan konaklama etkinliklerinin tamamlayıcısı olan helal
yiyecek-içecek servisi de son yıllarda özellikle ağırlık verilen konulardan
biri haline gelmeye başlamıştır. Özellikle, helal otelleri tercih eden
turistlerin, otel bünyesinde faaliyet gösteren yiyecek içecek hizmetleri
servisinden beklentilerinin neler olduğunun ortaya çıkartılması ve bireylerin
işletmelerden beklentilerinin analiz edilmesi son derece değerlidir. Bu
çalışma, helal otelleri tercih eden turistlerin yiyecek içecek hizmetleri
servisinden beklentileri ve memnuniyet durumlarını ortaya çıkarmak için hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Al-Nahdi, T.S.M. & İslam, A. (2011). Faktors influencing Malaysian Muslim to patronage halal restaurants-ambiance as a mediator. Business Review, 6 (2): 121-133.
  • Akdağ, G., Akgündüz, Y., Güler, O. & Benli, S. (2015). Bir Seyahat Motivasyon Aracı Olarak Gastronomi: Hatay'ı Ziyaret Eden Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Yiyecek-İçecek Deneyimleri ve Seyahat Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma, 1. Eurisia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators (EITOC-2015), 28-30 Mayıs 2015, Konya/Türkiye, Vol. 3, ss:448-464, ISBN:978605-9119-16-0 (2.C).
  • Batman, O. & Arpacı, Ö. (2016). Helal Turizmin Felsefesi Teorisi Uygulaması, Omni Scriptum GmbH & Co.KG: Türkiye Alim Kitapları , Saarbrücken- Deutschland.
  • Battour, M. & İsmail, M. N. (2015). Halal tourism: Concepts, Practises, Challenges and Future. Tourism Management Perspectives,
  • Boğan, E., Batman, O. & Sarıışık, M. (2016). Helal Turizmin Kavramsal Çerçevesi ve Türkiye’deki Uygulamalar Üzerine Bir Değerlendirme, 3rd International Congress of Tourism & Management Researches, 1-13.
  • Carboni, M., Perelli, C. & Sistu, G. (2014). Is Islamic tourism a Viable Option for Tunisian Tourism? Insights from Djerba. Tourism Management Perspectives, 11, s. 1-9.
  • Essoo, N. & Dibb, S. (2004). Religious influences on shopping behavior: An exploratory study. Journal of Marketing Management, 20(7/8), 683- 712.
  • GIFR (Global Islamic Finance Report), 2013, www.gifr.net/gifr2013/ch_13.PDF
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Upper Saddle River: Prentice Hall.
  • Henderson, J. C. (2010). Sharia-compliant Hotels. Tourism and Hospitality Research, 10(3); 246-254.
  • Jafari, A. & Süerdem, A. (2012). An analysis of material consumption culture in the muslim world. Marketing Theory. 12(1); 61-79.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara, Asil Yayınevi.
  • Khalek, A.A. (2014). Young Consumers’ Attitude Towards Halal Food Outlets and JAKIM’s Halal Certification in Malaysia, Procedia, 121; 26-34.
  • Mohsin, A., Ramli, N. & Alkhulayfi, B. A. (2015). Halal Tourism: Emerging Opportunities. Tourism Management Perspectives.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama araştırmaları teknikler ve (spss destekli) uygulamalar (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Oflaz, M. (2015). Turistik Ürün Çeşidi Olarak Helal Turizm Konsepti Uygulayan Konaklama Tesislerinde Müşteri Algıları, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Özdemir, H. & Yaylı, A. (2014). Tüketicilerin Helal Sertifikalı Ürün Tercihleri Üzerine Bir Araştırma İstanbul İli Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1); 183-202.
  • Tekin, Ö.A. (2014). İslami Turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durum Üzerine Bir İnceleme, Journal of International Social Research, 7(29); 750-766.
  • Rosenberg, P. & Choufany, H. M. (2009). Spiritual Lodging–the Sharia-Compliant Hotel Concept. HVS Global Hospitality Services–Dubai.
  • Saad, H., Ali, B. & Abdel-Ati, A. (2014). Sharia-Compliant Hotels in Egypt: Concept and Challenges. Advances in Hospitality and Tourism Research, 2(1), s. 1-13.
  • Soesilowati, E.S. (2010). Business Opportunities for Halal Products In The Global Market: Muslim Consumer Behaviour and Halal Food Consumption, Journal of Indonesian Social Sciences and Humanities, 3; 151-160.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve Spss ile veri analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zulkharnain, A. & Jamal, S.A. (2012). Muslim Guest Perception of Value towards Syariah Concept Hotel. A. Zainal, S.M. Radzi, R. Hashim, C.T. Chik, R. Abu (Eds.), Current Issues in Hospitality and Tourism, Research and Innovations (s.337-340) Taylor & Francis Group. London, UK.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 81 - 93, 15.05.2017

Öz

Kaynakça

  • Al-Nahdi, T.S.M. & İslam, A. (2011). Faktors influencing Malaysian Muslim to patronage halal restaurants-ambiance as a mediator. Business Review, 6 (2): 121-133.
  • Akdağ, G., Akgündüz, Y., Güler, O. & Benli, S. (2015). Bir Seyahat Motivasyon Aracı Olarak Gastronomi: Hatay'ı Ziyaret Eden Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Yiyecek-İçecek Deneyimleri ve Seyahat Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma, 1. Eurisia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators (EITOC-2015), 28-30 Mayıs 2015, Konya/Türkiye, Vol. 3, ss:448-464, ISBN:978605-9119-16-0 (2.C).
  • Batman, O. & Arpacı, Ö. (2016). Helal Turizmin Felsefesi Teorisi Uygulaması, Omni Scriptum GmbH & Co.KG: Türkiye Alim Kitapları , Saarbrücken- Deutschland.
  • Battour, M. & İsmail, M. N. (2015). Halal tourism: Concepts, Practises, Challenges and Future. Tourism Management Perspectives,
  • Boğan, E., Batman, O. & Sarıışık, M. (2016). Helal Turizmin Kavramsal Çerçevesi ve Türkiye’deki Uygulamalar Üzerine Bir Değerlendirme, 3rd International Congress of Tourism & Management Researches, 1-13.
  • Carboni, M., Perelli, C. & Sistu, G. (2014). Is Islamic tourism a Viable Option for Tunisian Tourism? Insights from Djerba. Tourism Management Perspectives, 11, s. 1-9.
  • Essoo, N. & Dibb, S. (2004). Religious influences on shopping behavior: An exploratory study. Journal of Marketing Management, 20(7/8), 683- 712.
  • GIFR (Global Islamic Finance Report), 2013, www.gifr.net/gifr2013/ch_13.PDF
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J. & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis (7th ed.). Upper Saddle River: Prentice Hall.
  • Henderson, J. C. (2010). Sharia-compliant Hotels. Tourism and Hospitality Research, 10(3); 246-254.
  • Jafari, A. & Süerdem, A. (2012). An analysis of material consumption culture in the muslim world. Marketing Theory. 12(1); 61-79.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara, Asil Yayınevi.
  • Khalek, A.A. (2014). Young Consumers’ Attitude Towards Halal Food Outlets and JAKIM’s Halal Certification in Malaysia, Procedia, 121; 26-34.
  • Mohsin, A., Ramli, N. & Alkhulayfi, B. A. (2015). Halal Tourism: Emerging Opportunities. Tourism Management Perspectives.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama araştırmaları teknikler ve (spss destekli) uygulamalar (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Oflaz, M. (2015). Turistik Ürün Çeşidi Olarak Helal Turizm Konsepti Uygulayan Konaklama Tesislerinde Müşteri Algıları, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Özdemir, H. & Yaylı, A. (2014). Tüketicilerin Helal Sertifikalı Ürün Tercihleri Üzerine Bir Araştırma İstanbul İli Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(1); 183-202.
  • Tekin, Ö.A. (2014). İslami Turizm: Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durum Üzerine Bir İnceleme, Journal of International Social Research, 7(29); 750-766.
  • Rosenberg, P. & Choufany, H. M. (2009). Spiritual Lodging–the Sharia-Compliant Hotel Concept. HVS Global Hospitality Services–Dubai.
  • Saad, H., Ali, B. & Abdel-Ati, A. (2014). Sharia-Compliant Hotels in Egypt: Concept and Challenges. Advances in Hospitality and Tourism Research, 2(1), s. 1-13.
  • Soesilowati, E.S. (2010). Business Opportunities for Halal Products In The Global Market: Muslim Consumer Behaviour and Halal Food Consumption, Journal of Indonesian Social Sciences and Humanities, 3; 151-160.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve Spss ile veri analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zulkharnain, A. & Jamal, S.A. (2012). Muslim Guest Perception of Value towards Syariah Concept Hotel. A. Zainal, S.M. Radzi, R. Hashim, C.T. Chik, R. Abu (Eds.), Current Issues in Hospitality and Tourism, Research and Innovations (s.337-340) Taylor & Francis Group. London, UK.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Sormaz

Neslihan Onur

Mustafa Yılmaz Bu kişi benim

Eda Güneş Bu kişi benim

Gürkan Akdağ

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2017
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sormaz, Ü., Onur, N., Yılmaz, M., Güneş, E., vd. (2017). Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri. Turizm Akademik Dergisi, 4(1), 81-93.
AMA Sormaz Ü, Onur N, Yılmaz M, Güneş E, Akdağ G. Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri. Turizm Akademik Dergisi. Mayıs 2017;4(1):81-93.
Chicago Sormaz, Ümit, Neslihan Onur, Mustafa Yılmaz, Eda Güneş, ve Gürkan Akdağ. “Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri Ve Memnuniyet Düzeyleri”. Turizm Akademik Dergisi 4, sy. 1 (Mayıs 2017): 81-93.
EndNote Sormaz Ü, Onur N, Yılmaz M, Güneş E, Akdağ G (01 Mayıs 2017) Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri. Turizm Akademik Dergisi 4 1 81–93.
IEEE Ü. Sormaz, N. Onur, M. Yılmaz, E. Güneş, ve G. Akdağ, “Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri”, Turizm Akademik Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 81–93, 2017.
ISNAD Sormaz, Ümit vd. “Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri Ve Memnuniyet Düzeyleri”. Turizm Akademik Dergisi 4/1 (Mayıs 2017), 81-93.
JAMA Sormaz Ü, Onur N, Yılmaz M, Güneş E, Akdağ G. Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri. Turizm Akademik Dergisi. 2017;4:81–93.
MLA Sormaz, Ümit vd. “Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri Ve Memnuniyet Düzeyleri”. Turizm Akademik Dergisi, c. 4, sy. 1, 2017, ss. 81-93.
Vancouver Sormaz Ü, Onur N, Yılmaz M, Güneş E, Akdağ G. Helal Otelleri Tercih Eden Turistlerin Yiyecek İçecek Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Düzeyleri. Turizm Akademik Dergisi. 2017;4(1):81-93.