Görsel sanatların, işletmecilik, mühendislik,
finans, uygulamalı bilimler, endüstriyel tasarım gibi alanlarda yaygın
kullanımı, bu ilişkilendirme üzerine disipliner akademik çalışmaları da
arttırmıştır. Burada ele alınan araştırma, öğretmen
gelişim teknikleri üzerine yürütücülüğü yapılan Görsel Sanatlar Atölyesindeki
gözlemleri analitik bir yaklaşımla raporlamaktadır. TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında Esenler
İlçe
Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Öğretmen Gelişim
etkinlikleri bağlantılı bu alan çalışmasıyla öğretmenlerin görsel sanatlar eğitimi
aracılığıyla kendi alanlarında mesleki kabiliyetlerini geliştirmelerine katkı
sağlamayı amaçlanmaktaydı. Böylece, eğitimcinin görsel sanatlar eğitimi
ile özgüveninin kazandırılması, bu eğitim aracılığıyla kendisine
zaman ayırmasının öneminin farkındalığının arttırılması, kişisel motivasyonunu
hayatının her alanında gerçekleştirmesi sağlanacaktı. Bu çalışmaya katılan eğitmenlerin,
görsel sanatları kullanarak öğrencilerinin mesleki, kültürel ve
toplumsal gelişimlerini daha etkin sağlamaları hedeflenmişti. Çalışmanın
başında, eğitmenlerin katıldıkları çalıştayın çıktılarını teorik değerlendirme
ve mesleki uygulamada kullanabilmelerinin, kendi mesleki alanlarındaki
becerilerini geliştirerek verdikleri eğitimin kalitesini yükseltmeye, iyileştirmeye
hizmet etmesi öngörülüyordu. Buna ek olarak
bu çalışma, görsel sanatların genel eğitim müfredatına katkısınının olup
olmadığını araştırmaktadır. Örneklemeye dahil edilen denekler Esenler bölgesinde, ilk-orta
düzeyinde farklı disiplinlerde görev
yapan sekiz öğretmendir. Bu farklı alanlardan (sınıf, ingilizce, matematik)
gelen eğitmenler dört gün süren görsel
sanatlar atölyesinde önceden
hazırlanan program aracılığıyla bir eğitim almışlardır. Böylece farklı
disiplinlerde kullanılan müfredata görsel sanatların kullanılmasının yapabileceği
katkılar araştırılmıştır. Gerçekleştirilen çalışmada, katılımcılara, bu proje tabanında, uygulamalı çalışma yöntemine göre öğrenme tekniği, uygulanmıştır.
Çalışma, elde edilen veriler bağlamında görsel sanat eğitiminin, deneklerin
mesleki ve kültürel gelişimlerine nasıl bir etkisi olduğu
sorusunu yanıtlamaktadır. Ek olarak, öğretmen gelişim etkinliklerinde görsel sanatların katkısının ne olduğu
sorusuna yanıt aranmaktadır. Çalışma ayrıca eğitmenlerin kişisel
yetkinliklerinin doğuştan gelen yaratıcılık veya çalışmayla elde edilen yeteneklerle
bağlantılı olup olmadığını araştırmaktadır. Bu iki unsurun yaratıcılık
bağlamında oranı nedir? Bu tür sorulara cevap aranması çalışmanın alt amaçlarını
oluşturmuştur. Söz konusu soruların cevabı sonuç bölümünde tartışılmıştır.
Görsel Sanatlar Eğitimi Ön Yargı Kişisel Motivasyon Yetenek Yaratıcılık
The widespread use of
visual arts in fields such as business, engineering, finance, applied sciences,
industrial design has also increased the disciplinary academic work on this
association. The research discussed here reports the observations in the Visual
Arts Workshop conducted on teacher development techniques in an analytical
approach. Within the scope of TÜBİTAK 4007 Science Festivals Support Program,
this field study related to Teacher Development activities carried out by
Esenler District National Education Directorate was aimed to contribute
teachers to develop their professional skills in their fields through visual
arts education. In this way, it would be ensured that the educator would gain
self-confidence through visual arts education, increase the awareness of the
importance of taking the time through this education, and realize his personal
motivation in all areas of his life. The aim of this study was to provide the trainers with the help of
visual arts to provide their students with more professional, cultural and
social development. At the beginning of the study, it is envisaged that
trainers will be able to use the outcomes of the workshop they participate in
the theoretical evaluation and professional practice by improving their skills
in their professional fields and improving the quality of their education. In
addition, this study investigates whether visual arts contributes to the
overall education curriculum. The subjects included in the sampling are eight teachers
who work in different disciplines at the first-middle level in the Esenler
region. The instructors from these different fields (class, english,
mathematics) received a training program which was prepared in advance in the
four-day visual arts workshop. Thus, the contributions that can be made by
using visual arts to the curriculum used in different disciplines have been
investigated. In this study, the learning technique was applied to the
participants according to the applied working method. The study answers the
question of how visual art education has an impact on the professional and
cultural development of the subjects in the context of the obtained data. In
addition, an answer to the question of what the contribution of visual arts is
in the teacher development activities is sought. The study also explores
whether the personal competences of the instructors are linked to innate
creativity or skills acquired through work. What is the ratio of these two
elements in the context of creativity? The search for answers to such questions
was the sub-objectives of the study. The answer to these questions is discussed
in the conclusion section.
Visual Arts Education Prejudice Personal Motivation Talent Creativity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |