The purpose of this research is to determine the perceptions of social studies pre-service teachers about their efficiencies in choosing teaching techniques. The study group of the research consists of social studies pre-service teachers who study in the Social Studies Education Department at the Faculty of Education at a state university and they are chosen on a volunteer basis. The data collection tools in the research, which was designed in descriptive survey method, were “The Perception Scale of Teachers’ Applicants Capacity to Choose Teaching Technics” developed by Fırat Durdukoca, Yardımcıel, Beşeren and Özbek (2017) and a “Personal Information Form” prepared by the researchers. The data were analysed through SPSS 24.0. The results of the study revealed that social studies pre-service teachers had a positive level of perception about their efficiencies in choosing teaching techniques. As for gender, it was found that there was a significant difference in the “Positive Prediction Regarding Technique Selection” factor of the scale while no significant difference was found in the “Negative Prediction Regarding Technique Selection” factor. In addition, a significant difference was found both in the total scores of the whole scale and in the sub-factors of the scale in terms of grade level variable. However, the results showed that there was no significant difference in terms of age. Finally, the findings of the research were discussed within literature and related views and recommendations were mentioned in accordance with the results of the study.
Teaching Techniques Perception of Efficiency Social Studies Prospective Teacher.
Gerçekleştirilen bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim tekniklerini seçme yeterliklerine ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinin sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalında öğrenim görmekte olan ve gönüllülük esasına göre veri toplama araçlarını doldurarak araştırmaya katılan 247 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak Fırat Durdukoca, Yardımcıel, Beşeren ve Özbek (2017) tarafından geliştirilen “Öğretim Tekniklerinin Seçimine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve verilerin analizinde SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim öğretim sürecinde kullanmayı düşündükleri öğretim tekniklerini seçmede olumlu bir algı düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre yapılan incelemede “Teknik Seçimine İlişkin Olumsuz Öngörü” faktörü ile ölçeğin genelinden elde edilen toplam puan arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı, “Teknik Seçimine İlişkin Olumlu Öngörü” faktöründe ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyi değişkenine göre hem ölçeğin genelinden elde edilen toplam puanlar, hem de ölçeği oluşturan alt faktörler bakımından istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim tekniklerini seçme yeterlik algısı ölçeğine vermiş oldukları cevaplar yaş değişkenine göre incelendiğinde ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Araştırmada elde edilen bu bulgular alan yazın desteği ile yorumlanarak araştırma konusu ile ilgili gerekli öneri ve görüşlere yer verilmiştir.
Öğretim Teknikleri Yeterlik Algısı Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |