Okula hazır oluşta
üzerinde durulması gereken boyutlardan biri de okulun hazır olması boyutudur.
Bu çalışmada ilkokulun, çocuk için hazırlıklı olma açısından incelenmesi
amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden, “iç içe geçmiş tek
durum” deseni ile yürütülmüştür. Amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt
örnekleme yöntemi ile çalışma grubuna, 21 sınıf öğretmeni alınmıştır. Veriler,
2017-2018 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısında, görüşme formu ile toplanmış
ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular
incelendiğinde, okulun fiziki açıdan hazır olması ile ilgili öğretmen
görüşlerinin, “sınıf düzenlemeleri”, “fiziki güvenlik önlemleri” ve “ortak
kullanım alanlarına ilişkin düzenlenmeler” isimli kategoriler altında toplandığı
görülmüştür. Çalışmada, öğretmenin hazır olması ilgili olarak, “mesleki
deneyim”, “kişisel özellikler”, “iletişim”, “program bilgisi”, “sınıf
yönetimi”, “materyal geliştirme ve teknoloji kullanımı” ve “kişisel ve mesleki
gelişim” başlıkları elde edilmiştir. Öğretmenler, “veli bilgilendirme
toplantısı”, “ev ziyaretleri”, “yakın çevre gezileri” ve “okul başlamadan önce
ailelerle görüşme” isimli etkinlikleri okullarda yürütülen etkili okula geçiş
uygulamaları olarak ifade etmişlerdir.
Okulun hazır olması okulun fiziksel açıdan hazır olması öğretmenin hazır olması okula geçiş uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |