Öğretmen adaylarının cebirsel düşünme ile ilgili hem kendi bilgilerini
hem de öğrenciler hakkında bilgilerini ortaya koymak, kavramsal bilgiye sahip
olan öğretmenler yetiştirmek için ilk aşama sayılabilir. Bu amaçla bu
çalışmada, ortaokul matematik öğretmeni adaylarının örüntü genellemesi
hakkındaki konu alan ve pedagojik alan bilgileri incelenmiştir. Nitel araştırma
tasarımı kapsamında, 26 öğretmen adayına sabit değişen şekil örüntüsü problemi
ve bu problemle ilişkili olarak açık uçlu sorular sorulmuştur. Elde edilen
veriler, Ball, Thames ve Phelps (2008) tarafından geliştirilen “Öğretmek için
Matematiksel Bilgi (ÖMB)” modeli kullanılarak içerik analizi ile incelenmiştir.
Bulgular, öğretmen adaylarının tümünün örüntüyü cebirsel olarak doğru
genelleyebildiklerini ortaya koymuştur. Çoğunun genellemeye ulaşırken sayısal
akıl yürütme kullandığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının, öğrencilerin
problem çözme konusundaki bilgilerinin, genellikle kendi çözüm yöntemlerine
dayandığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının, öğrencilerin yaşayabileceği zorluk
ve kavram yanılgılarına yönelik tahminleri oldukça sınırlıdır. Dolayısıyla
bunları gidermek için yaptıkları öneriler de yetersiz kalmıştır. Bulgulara
dayanarak, öğretmen adaylarını yetiştirmeye yönelik öneriler yapılmıştır.
Ortaokul matematik öğretmen adayları öğretmek için matematik bilgisi şekil örüntüsü cebirsel genelleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |