Bu araştırmada renk
kodları ile direnç okumanın öğretiminde simülasyon kullanımının öğrenme
üzerindeki etkisi ve öğrencilerin görüşleri
incelenmiştir. Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı birinci
sınıfta öğrenim gören 60 öğrenci katılmıştır. Araştırmada tek örneklem son test
yarı deneysel desen kullanılmıştır. 10 sorudan oluşan bilgi testi ve 2 sorudan
oluşan görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik
analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda renk kodları ile direnç
okumanın öğretiminde simülasyon kullanımının öğrenme üzerinde etkili olduğu
saptanmıştır. Fen bilgisi öğrencilerinin simülasyon kullanımına yönelik
görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin simülasyon
kullanımının avantajlarına yönelik görüşlerinin akılda kalıcılık, pratik yapma,
görsel, eğlenceli, kolay ve anlamlı öğrenme, hızlı öğrenme, zamandan tasarruf
sağlama, pratik kullanım, direnç okumada kolaylık sağlama kodlarında
yoğunlaştığı; öğrencilerin simülasyon kullanımının dezavantajlarına yönelik
görüşlerinin ise kafa karıştırması, gerçeğini görme isteği, ezber gerektirmesi,
uğraştırıcı olması ve uzun zaman alması kodlarında yoğunlaştığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |