Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi ve Anadolu Liseleri’nde
öğrenim gören 12. sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli Biyoloji sorularını doğru
yanıtlayanların kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileri
belirlemektir Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum
çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 1 Fen Lisesi ve 6
Anadolu Lisesi’nden toplam 14 öğrenci oluşturmuştur. Her bir öğrencinin çoktan
seçmeli soruları çözüm süreçlerine ait gözlem kayıtları ile yarı
yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen verilerin transkriptleri yapılmış ve
analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda soruları doğru yanıtlayan öğrencilerin
soruları yanlış yanıtlayan öğrencilerden farklı olarak zihinde canlandırma,
orantı kurma, kelimeleri kalemi ya da parmağıyla takip ederek okuma, kendine
soru sorma gibi bilişsel stratejiler ile ipuçlarının altını çizme ya da
yuvarlak içerisine alma, seçeneklere işaret koyma, tekrar okuma, önemli
noktaları tekrarlama, soru metnindeki şekil, tablo ya da grafikleri tekrar inceleme
gibi üstbilişsel stratejiler kullandıkları tespit edilmiştir.
Çoktan seçmeli biyoloji soruları bilişsel ve üstbilişsel stratejiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |