Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 701 - 720, 30.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.297682

Öz

Bu çalışma, fen bilimleri eğitimi alanında
yapılmış olan nitel çalışmaların derinlemesine incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışmada betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak 30 çalışma
incelenmiş ve bu çalışmalar; amaç, gerekçe, yöntem, güvenirlik önlemleri,
bulgular, sonuç, veri toplama araçları ve örneklemler açısından
sınıflandırılarak tablolar halinde sunulmuştur. Çalışmada en dikkat çeken
sonuç, yapılmış olan nitel çalışmalarda güvenirliği sağlamada yetersiz kalacak
güvenirlik önlemlerinin alınmış olmasıdır. Bu sonuçtan yola çıkarak
araştırmacılara, yaptıkları nitel çalışmalarda katılımcıların rahat cevap
vermelerini sağlaması açısından veri toplanacak grupla uzun süre vakit
geçirmeleri önerilmektedir. Çalışma sonuçlarının, alanda yapılan araştırmalara
genel bakış sağlaması ve eksikliklerin fark edilmesi açısından yarar
sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akerson, V. L., Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000). Influence of a Reflective Explicit Activity-based Approach on Elementary Teachers’ Conceptions of Nature of Science. Journal of Research in Science Teaching, 37(4), 295-317.
  • Aydın, S. ve Çakıroğlu, J. (2010). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Ankara Örneği. İlköğretim Online, 9(1), 301-315.
  • Bektaş, M., Dündar, H. ve Ceylan, A. (2013). Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) Bildirilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 197-222.
  • Bell, B., & Cowie, B. (2000). The Characteristics of Formative Assessment In Science Education. Science Education, 85(5), 536-553.
  • Bozdoğan, A. E. (2012). Eğitim Amaçlı Gezilerin Planlanmasına İlişkin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uygulamaları: Altı Farklı Alan Gezisinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1049-1072.
  • Century, J., Rudnick, M., & Freeman, C. (2008). Accumulating Knowledge on Elementary Science Specialists: A Strategy For Building Conceptual Clarity and Sharing Findings. Science Educator, 17(2) , 31-44.
  • Çiltaş, A., Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye’de Matematik Eğitimi Araştırmaları: Bir İçerik Analizi Çalışması. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 565-580.
  • Devetak, I., Glazar, S. A., & Vogrinc, J. (2010). The Role of Qualitative Research in Science Education. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 6(1), 77-84.
  • Doğru, M., Gençosman, T., Ataalkın, A. N. ve Şeker, F. (2012). Fen Bilimleri Eğitiminde Çalışılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 49-64.
  • Ergin, İ., Kanlı, U. ve Tan, M. (2007). Fizik Eğitiminde 5E Modeli’nin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 191-209.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eser Ültay

Merve Aydın

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ültay, E., & Aydın, M. (2017). Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 701-720. https://doi.org/10.24315/trkefd.297682
AMA Ültay E, Aydın M. Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2017;7(2):701-720. doi:10.24315/trkefd.297682
Chicago Ültay, Eser, ve Merve Aydın. “Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2017): 701-20. https://doi.org/10.24315/trkefd.297682.
EndNote Ültay E, Aydın M (01 Temmuz 2017) Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 701–720.
IEEE E. Ültay ve M. Aydın, “Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 701–720, 2017, doi: 10.24315/trkefd.297682.
ISNAD Ültay, Eser - Aydın, Merve. “Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (Temmuz 2017), 701-720. https://doi.org/10.24315/trkefd.297682.
JAMA Ültay E, Aydın M. Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:701–720.
MLA Ültay, Eser ve Merve Aydın. “Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 701-20, doi:10.24315/trkefd.297682.
Vancouver Ültay E, Aydın M. Fen Bilimleri Eğitiminde Yapılmış Nitel Çalışmaların İçerik Analizi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):701-20.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.