Bu
çalışma, 2004 yılında taslak olarak hazırlanan ve 2005 yılında son hâli
verilen; değişiklik, ekleme ve düzeltmelerle birlikte son şeklini 2009 yılında
alan İlköğretim Türkçe öğretim programı (eski program) ile 2015 yılında
hazırlanan ilkokul Türkçe dersi öğretim programı (yeni program) vizyon, temele
aldıkları yaklaşım, içerik, amaçlar ve ölçme ve değerlendirme açısından
karşılaştırılarak, benzerlik ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Türkçe dersi öğretim programları benzerlikleri ve farklılıkları bakımından
karşılaştırarak değerlendirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
olan doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın analiz birimini, MEB
Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanan 2009 İlkokul Türkçe dersi
programı ve 2015 ilkokul Türkçe dersi programı ile ilgili tüm basılı kaynaklar
oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, 2015 Türkçe dersi öğretim programında
okuma-yazma sürecinde harf gruplarının farklı olarak gruplandırıldığı, bazı harflerin
yazım şekillerinde ve yazım özelliklerinde değişikliğe gidildiği tespit
edilmiştir. Ayrıca, öğrenme alanların değişmesiyle birlikte kazanımlarda
değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programda belirtilmiştir.
2009 Türkçe programı 2015 Türkçe programı öğrenme alanları program değerlendirme
This
study intends to present the similarities and differences between the Primary
School Turkish Lesson Program (former program) drafted in 2004, finalized in
2005 and took its final form in 2009 by the amendments, additions and
revisions; and the Primary School Turkish Lesson program (new program) prepared
in 2015, in terms of the approaches based on, their contents, objectives, and
assessment and evaluation. Turkish lesson education programs were compared and
evaluated in terms of their similarities and differences. Document analysis
technique, one of the qualitative research methods, was used in this research.
Analysis unit of the research consists of all the relevant printed resources of
2009 Primary School Turkish lesson program and 2015 Primary School Turkish
lesson program prepared by the Head Council of Education of Morality. As a
result of research, it was observed that; in the reading-writing process of
2015 Turkish lesson program, the letters were classified differently, and that
amendments were made on the writing styles and writing properties of some
letters. Also gains also changed along with the learning domains, and these
were indicated in the new program in accordance with the class level.
2009 Turkish program 2015 Turkish program learning domains program evaluation
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |