Outdoor history teaching is about teaching relevant historical topics to students in appropriate places outside school. It helps us to make history classes more entertaining and educative rather than a monotonous experience. History topics covered in social studies lesson of the middle school level are usually found abstract by students which results in poor learning. In this context, one of the ways to provide students with an effective history learning experience could be thorugh outdoors history teaching. This research attempts to find out the opinions of social studies teachers about outdoors history teaching. An “Opinion Form” is used to collect data. The data was obtained from 26 Social Studies Teachers who work in different cities (i.e. Bolu, Antalya, Düzce, Aydın, Trabzon, Bitlis and İstanbul). The data was analysed and interpreted according to the variables such as gender, city, school type and outdoor activities. According to the findings, female teachers do more outdoor teaching than male teachers. However, in general the awarenesses of teachers about the historical places of their cities and their knowledge about the outdoors history teaching are limited.
Social Studies Teaching Outdoors History Teaching History Teaching Social Studies Teachers’ Views
Okul dışı tarih öğretimi, ilgili tarih konularının öğrencilere okul sınırları dışındaki uygun ortamlarda öğretilmesidir. Tarih konularının öğretimini monotonluktan kurtararak daha eğlenceli ve daha öğretici hale gelmesine yardımcı olmaktadır. Ortaokul düzeyinde işlenen konuların birçoğu soyut kalmakta ve bu sebepten dolayı öğrenciler tarafından anlaşılamamaktadır. Sosyal bilgiler içerisinde önemli disiplinlerinden olan ‘Tarih’ de bu kapsam içerisinde düşünülebilir. Bilhassa sosyal bilgiler içerisindeki tarih konuları öğrencilerin yaş seviyeleri de dikkate alındığında, onların okul dışı faaliyetlerden daha fazla faydalanacağı aşikârdır. Bu bağlamda araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında Bolu, Antalya, Düzce, Aydın, Trabzon, Bitlis ve İstanbul illerindeki ortaokullarda görev yapan 26 sosyal bilgiler öğretmenine ulaşılmış ve elde edilen bulgular yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir “Görüş Formu” yardımıyla elde edilmiştir. Öğretmenlerin konuyla ilgili görüşleri cinsiyet, görev yaptığı yer ve okul dışı etkinlik yapma durumları gibi değişkenlerle ele alınmıştır. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre daha fazla okul dışı faaliyet düzenlediği, öğretmenlerin görev yaptıkları illerdeki tarih öğretiminin gerçekleştirilebileceği mekânlar hakkındaki farkındalıklarının sınırlı olduğu ve okul dışı tarih öğretiminin içeriği hakkında öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmadıkları ortaya çıkmıştır.
Sosyal Bilgiler Öğretimi Okul Dışı Tarih Öğretimi Tarih Öğretimi Öğretmen Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Şubat 2015 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.