Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The EVALUATION of STUDENTS' OPINIONS of TEACHING the ATATÜRK’S PRINCIPLES and HISTORY of REVOLUTION COURSE with DISTANCE EDUCATION

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 268 - 293, 27.10.2017
https://doi.org/10.17497/tuhed.327979

Öz

The
aim of this research is to determine the students’ opinion related to teaching
the Atatürk’s Principles and History of Revolution course with distance
education. Here, the students whose opinions were used, were the students who
took this course with distance education. In this research, the questionnaires,
which were used as data collection tool, were 
conducted
to 2781 students who were students during the spring term of 2015-2016 academic
year in Kırklareli University and who took the Atatürk’s Principles and History
of Revolution course with distance education. IBM SPSS Statistics 20 Program
has been used to analyze the collected data. Descriptive statistics of the
collected data were given in detail. Also, independent samples t-test and
One-Way ANOVA test performed to understand whether attitude scores toward
teaching the Atatürk’s Principles and History of Revolution course with
distance education differed based on "gender",
department”, and “existence of internet connectivity
which
can be used
consistently
”.

Kaynakça

  • Akbaba, B.,Kaymakcı, S., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of TheoreticalEducationalScience], 9 (2), s. 285-309. doi.org/10.5578/keg.8238
  • Cihan, E. (1985). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersleri hakkında rapor. I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri.Samsun:Ondokuz Mayıs Üniversitesi, s. 24-28.
  • Doğan, S. ve Tatık, R. Ş. (2015). Marmara üniversitesi'ndeki uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesi.RouteEducationalandSocialScienceJournal, 2 (1), s. 247-261.
  • Doğaner, Y. (2005). Yüksek öğretimde Atatürk ilke ve inkılâplarının öğretimi ile ilgili düşünceler. M. Saray ve H. Tosun (Haz.), İlk ve Orta Öğretim KurumlarındaTürkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri (s. 281-286). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Eygü, H., ve Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma.Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), s. 36-59.
  • Güney, Z. (2011). E-öğrenme ve etkileşimli ortam tasarımı. G. T. Yamamoto, U. Demiray ve M. Kesim (Eds.), Türkiye’de E-Öğrenme Gelişmeler ve Uygulamalar(s.40-64). Ankara: Efil.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13 (26), s. 187-204.
  • İbicioğlu, H. ve Antalyalı Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkan, algı, motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), s. 325-338.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A. ve Çetin, Ç. (2016). Sanal sınıf eğitmen ve öğrenen deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), s. 555-568. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Parlak, Ö. (2007). İnternet temelli uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ölçeği.Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (11), s. 53-72.
  • Safran, M. (2004). Eğitim bilimi açısından Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimi.B. Yediyıldız, T. F. Ertan ve K. Üstün (Eds.),Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları (s.111-128).Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Sümer, M. (2016). Sanal derslere ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (27), s. 181-200. Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel.
  • Verduin, J. R. ve Clark, Jr. T. A. (1994). Uzaktan eğitim: Etkin uygulama esasları, (Çev. İlknur Maviş), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILÂP TARİHİ DERSİNİN UZAKTAN EĞİTİM ŞEKLİNDE VERİLMESİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 268 - 293, 27.10.2017
https://doi.org/10.17497/tuhed.327979

Öz

Bu araştırmanın amacı, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersini
uzaktan eğitim olarak alan öğrencilerin bu dersin uzaktan eğitim şeklinde veriliyor
olmasına ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı
olarak kullanılan anketler, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde
Kırklareli Üniversitesi'nde öğrenime devam eden ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâp
Tarihi dersini uzaktan eğitim şeklinde alan öğrencilerden toplam 2781 öğrenciye
uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizi için IBM SPSS Statistics 20
programından yararlanılmıştır. Toplanan verilere ait tanımlayıcı istatistikler
ayrıntılı olarak verilmiştir. Buna ek olarak; "cinsiyet"e,
"öğretime devam edilen birim"e ve "sürekli kullanılabilecek
internet bağlantısının varlığı"na göre öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve
İnkılâp Tarihi dersinin uzaktan eğitim olarak verilmesine yönelik tutum düzeylerinin
istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterip göstermediği t-testi ve varyans
analizi teknikleri ile kontrol edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbaba, B.,Kaymakcı, S., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of TheoreticalEducationalScience], 9 (2), s. 285-309. doi.org/10.5578/keg.8238
  • Cihan, E. (1985). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersleri hakkında rapor. I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri.Samsun:Ondokuz Mayıs Üniversitesi, s. 24-28.
  • Doğan, S. ve Tatık, R. Ş. (2015). Marmara üniversitesi'ndeki uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci görüşleriyle değerlendirilmesi.RouteEducationalandSocialScienceJournal, 2 (1), s. 247-261.
  • Doğaner, Y. (2005). Yüksek öğretimde Atatürk ilke ve inkılâplarının öğretimi ile ilgili düşünceler. M. Saray ve H. Tosun (Haz.), İlk ve Orta Öğretim KurumlarındaTürkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri (s. 281-286). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Eygü, H., ve Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma.Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), s. 36-59.
  • Güney, Z. (2011). E-öğrenme ve etkileşimli ortam tasarımı. G. T. Yamamoto, U. Demiray ve M. Kesim (Eds.), Türkiye’de E-Öğrenme Gelişmeler ve Uygulamalar(s.40-64). Ankara: Efil.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13 (26), s. 187-204.
  • İbicioğlu, H. ve Antalyalı Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkan, algı, motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), s. 325-338.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A. ve Çetin, Ç. (2016). Sanal sınıf eğitmen ve öğrenen deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), s. 555-568. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kışla, T. (2005). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Parlak, Ö. (2007). İnternet temelli uzaktan eğitimde öğrenci doyumu ölçeği.Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (11), s. 53-72.
  • Safran, M. (2004). Eğitim bilimi açısından Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimi.B. Yediyıldız, T. F. Ertan ve K. Üstün (Eds.),Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları (s.111-128).Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Sümer, M. (2016). Sanal derslere ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (27), s. 181-200. Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel.
  • Verduin, J. R. ve Clark, Jr. T. A. (1994). Uzaktan eğitim: Etkin uygulama esasları, (Çev. İlknur Maviş), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma ve İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Sezai Öztaş

Bülent Kılıç

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2017
Kabul Tarihi 12 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztaş, S., & Kılıç, B. (2017). The EVALUATION of STUDENTS’ OPINIONS of TEACHING the ATATÜRK’S PRINCIPLES and HISTORY of REVOLUTION COURSE with DISTANCE EDUCATION. Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293. https://doi.org/10.17497/tuhed.327979

Cited By













TARİH ÖĞRETİMİ VE DİJİTAL EKRAN ORTAMLARI
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.29029/busbed.1205525























DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT