Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının (SÖA) sosyal bilgiler dersinde verilen eğitim sonrasında yerel tarih ve sözlü tarihle ilgili yaptıkları çalışmalara yönelik görüşlerinin alınması ve çalışmaların niteliğinin belirlenmesidir. Çalışma grubunu İstanbul ilinde bir devlet üniversitesinin Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 63 SÖA oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması özelliği taşımakta olan bu çalışmada elde edilen verilerin toplanmasında doküman inceleme ve açık uçlu anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmada SÖA’lara yerel tarih ve sözlü tarihi sosyal bilgiler derslerinde kullanmalarına yönelik bir eğitim verilmiştir. Ardından SÖA’ların yerel tarih ve sözlü tarihe yönelik çalışmalarına sınıf ortamında sergilemeleri istenmiştir. Elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, yerel tarih ve sözlü tarihin sosyal bilgiler dersinde yöntem olarak kullanılmasına yönelik verilen eğitim, SÖA’ların bu yöntemleri öğrenmeleri hususunda etkili olmuştur. SÖA’lar öğretilen bu yöntemleri sosyal bilgiler derslerinde kullanma ve bunlara yönelik çalışmalar yapabilme konusunda başarılı olmuşlardır. Ayrıca SÖA’ların çalışmalara yönelik görüşlerine bakıldığında, genelde literatürdekine paralel şekilde olumlu düşünce ve kazanımları olduğu görülmektedir.
Sosyal bilgiler Yerel tarih Sözlü tarih Değişim ve Süreklilik
The main aim of this study was to elicit the views of prospective classroom teachers (PCT) about their work on local history and oral history after the education given in the social studies course and to determine the quality of their related work. The study group consisted of 63 PTCs attending the third grade at the Department of Classroom Education of a public university in Istanbul, Turkey. In this study, which has the characteristics of action research, document analysis as a qualitative research patterns and an open-ended survey were used as data collection tools. In the study, the PCTs received education on the use of local history and oral history in social studies courses. Then, they were asked to present their work on local history and oral history in a classroom setting. The results obtained show that the education they had been given was effective in the PCTs’ learning of how to use these methods in the social studies course. The PCTs successfully utilized local history and oral history in the social studies course and were able to present their related work. In addition, when the results related to the views of the PCTs were examined, it was determined that they had positive thoughts and gains, which is consistent with the literature.
Social studies local history oral history change and continuity
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.