This study aimed to evaluate the attitudes and successes of the pre-service primary school teachers in a course about science laboratory and its applications carried out with the support of assistant instructor. In the research, which was planned according to the semi-experimental research pattern, the model with pretest-posttest group was used. The control group consisted of 22 participants and the experimental group consisted of 19 pre-service primary school teachers. As a result of the study, there was no significant difference in the attitudes of pre-service primary school teachers towards science experiments, while a significant difference was found in favor of the experimental group in academic achievements for science experiments. pre-service primary school teachers stated that they received feedback faster during the lesson and that application support was provided. However, pre-service primary school teachers do not want assistant lecturer support in theoretical lessons. Despite the fact that the assistant lecturer contributed positively in applied lessons, in theoretical lessons where more information is tried to be learned more quickly, pre-service primary school teachers are thinking of focusing on a single lecturer.
Science laboratory pre-service primary school teachers assistant instructor
Fen eğitimi, bireylerin doğayı ve çevresini anlamalarını amaçlamaktadır. Ancak bazı olgular, özellikle ilkokul çağındaki öğrenciler için karışık ve soyut olarak algılanabilir. Bu algıyı aşmanın yollarından birisi, fen laboratuvarlarıdır. Fen laboratuvarları, etkili öğretmen rehberliğinde, öğrencilere bireysel ya da küçük gruplar halinde çalışma fırsatı sunar. Ancak ülkemizde, laboratuvar derslerinin kalabalık mevcutlu olmasının tek bir öğreten için hayli zorluk ortaya çıkardığı düşünülmektedir. Bu çalışmada, yardımcı öğretim elemanı desteğiyle gerçekleştirilen fen laboratuvarı ve uygulamalarına yönelik bir derste, sınıf öğretmeni adaylarının tutum ve başarı durumlarını değerlendirmek amaçlanmıştır. Yarı-deneysel araştırma desenine göre planlanan araştırmada, ön test-son test gruplu model kullanılmıştır. Yedi hafta devam eden uygulamada kontrol grubunu 22, deney grubu 19 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Tutum ölçeği, kavram formu ve tarama formu olmak üzere üç farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Nicel veriler için bilgisayar üzerinden paket analiz programı kullanılırken, nitel veriler için içerik analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının fen deneylerine yönelik tutumlarında anlamlı bir fark ortaya çıkmazken, fen deneylerine yönelik akademik başarılarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmen adayları ders esnasında daha hızlı dönüt aldıklarını ve uygulama desteğinin sağlandığını belirtmişlerdir. Ancak sınıf öğretmen adayları, teorik derslerde yardımcı öğretim elemanı desteği istememektedirler. Uygulamalı derslerde yardımcı öğretim elemanının olumlu yönde katkı sağladığını belirtmelerine rağmen, daha fazla bilginin daha hızlı şekilde öğrenilmeye çalışıldığı teorik derslerde, öğrenciler tek bir öğretim elemanına odaklanma düşüncesindedirler. Son olarak, araştırmayı daha ileriye taşımak adına araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Fen laboratuvarı sınıf öğretmeni adayları yardımcı öğretim elemanı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Google Scholar