Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersinde dinlemeyle ilgili karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunların giderilmesinde hangi stratejilerden yararlandıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin İngilizce derslerinde dinleme metinlerini dinlerken yaşadıkları sorunları ortaya çıkarmak için nitel bir araştırma yöntemi olan fenomenolojik yaklaşımdan yararlanılmıştır. Araştırmaya uygun örneklem yöntemi ile gönüllülük esasına dayalı 44 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Yapılandırılmış görüşme formları ile veriler toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde görüşme formunda yer alan üç temel soru üç ana tema olarak belirlenmiş, bu ana temalar alt temalara ayrılarak kendi içlerinde de kategori ve kodlar olarak içerik analizi tamamlanmıştır. Verilen cevaplara göre öğrencilerin çoğu İngilizce becerilerinin yeterli düzeyde olmaması sebebiyle dinlemede sorunlar yaşamaktadır. Bu sorunları ortadan kaldırmak adına öğrencilerin çoğunlukla bilişsel ve sosyo-duyuşsal stratejilerden yararlandıklarını söylemek mümkündür. Dinleme becerisini geliştirmek adına öğrencilerin çoğu sınıf dışında çalışmalar yapmaktadır. Bu araştırmanın sonucuna göre dinlerken bütünden parçaya işlemlerle ilgili yaşanan sorunlar en çok rastlanan sorunlar olarak belirlenmiştir. Ancak öğrenciler özellikle dinlerken not tutarak yaşadıkları bu sorunları ortadan kaldırmaya çalışmaktadır.
İngilizce dersi dinleme becerisi dinleme stratejileri ortaokul öğrencileri
EKlenmiştir.
The aim of this study is to identify the problems that secondary school students encounter regarding listening in English lessons and to reveal which strategies they use to overcome these problems. In this study, the phenomenological approach, a qualitative research method, was conducted to reveal the problems experienced by secondary school students while listening to texts in English classes. Forty-four secondary school students participated in the study voluntarily with the appropriate sampling method. Data were collected with structured interview forms and analyzed using by content analysis method. In the analysis of the data, three basic questions in the interview form were determined as three main themes. These main themes were divided into sub-themes, and the content analysis was completed as categories and codes within themselves. According to the answers, most students have problems in listening because their English skills are insufficient. It is possible to say that students mostly benefit from cognitive and socio-affective strategies to eliminate these problems. Many students study English outside the classroom in order to improve their listening skills. According to the results of this research, the problems experienced related to top to bottom processes while listening were determined as the most common problems. However, students try eliminating these problems, especially by taking notes while listening.
English lesson listening ability listening strategies secondary school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İlköğretim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Google Scholar