Amaç ve Kapsam

Amaç

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Turkish Review of Communication Studies – TURCOM), 1992 yılında “Marmara İletişim Dergisi” adıyla yayınlanmaya başlanmış, 2018 yılında yeni adını almıştır. TURCOM, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından Aralık ve Haziran aylarında olmak üzere yılda iki kez yayınlanan, çift kör hakemli, uluslararası, açık erişimli bir elektronik dergidir. Dergimiz, medya ve iletişim çalışmaları alanlarında yüksek kalitede araştırmalar yayınlayarak ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Kapsam

TURCOM’un kapsamı; medya ve iletişim disiplinleri kapsamında yer alan Halkla İlişkiler, Reklamcılık, Kişilerarası İletişim, Radyo, Televizyon, Sinema, Dijital İletişim, Dijital Kültür, İletişim Bilimleri, Yeni Medya, Görsel İletişim ve Gazetecilik gibi alanları içermektedir. İletişim disiplininin farklı yaklaşımlarını bir araya getirme amacıyla TURCOM, bu alanda çalışan yazarlar için nitelikli ve etkin bir akademik platform sağlar.

Yayın İçeriği

TURCOM iletişim disiplini alt alanlarında çeşitli formatlarda çalışmaları değerlendirmek üzere kabul etmekte olup dergiye, Araştırma Makalesi, Teorik Makale, Derleme, Yorum-Eleştiri, Kitap Değerlendirmesi, Çeviri ve Konferans Değerlendirmesi gibi metinler gönderilebilir. Bunlardan Araştırma Makalesi, Teorik Makale ve Derlemeler hakem değerlendirmesine alınır, diğer çalışmaların yayına uygunluğu sadece editör incelemesiyle karara bağlanır.

Makale Başvuruları

Dergide değerlendirilmek üzere gönderilen makalelerin, derginin amaç ve kapsamına uygun olması beklenmektedir. Gönderiler orijinal ve değerlendirilmek üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olmalıdır. Yazar(lar) tarafından metnin içeriğinin ve gönderiminin onaylanmış olması esastır. Makaleler Dergipark websitesi üzerinden gönderilir. Makale gönderimi yıl boyunca açıktır ancak makalelerde yığılma olması durumunda editörlük belirli dönemlerde sistemi kapatabilir. Dergi editörlüğü tarafından özel sayı veya tematik sayılar için ayrıca duyurular yapılarak makale son gönderim tarihi belirlenebilir. Yayın için kabul alan ancak sayıya giremeyen makaleler erken görünüm olarak yayınlanır vesıraya göre sayıya atanır.

Yayın Dili

TURCOM, Türkçe ve İngilizce dillerinde çalışmaları kabul etmektedir.

Hedef Kitle

TURCOM, iletişim disiplini ve sosyal bilimler kapsamında gerçekleştirdiği akademik yayıncılık çerçevesinde akademisyenler, sivil toplum çalışanları, iletişim sektörü çalışanları, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine nitelikli akademik bilgi sunmayı hedeflemektedir.

Ücret Politikası

TURCOM’a makale gönderimi tamamen ücretsizdir. Yazarlardan değerlendirme ve gönderim süreçlerinin hiçbir noktasında ücret talep edilmez. Dergi mali ve editöryal açıdan bağımsız olup, reklam veya sponsorluk almamaktadır.

Telif Hakkı

Dergimizde yayınlanan tüm çalışmaların telif hakları yazarlara aittir. Yazarlar gönderdikleri fikri eserin TURCOM tarafından Creative Commons Atıf-Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı ile yayımlamasına izin verirler.

Değerlendirme Süreci

TURCOM değerlendirme sürecinde editöryal ekip, yayın kurulu, hakem ve yazarların sorumlulukları bakımından Committee on Publication Ethics (COPE) kriterlerine uymayı taahhüt eder. TURCOM’a gönderilen makaleler öncelikle editör tarafından yazım kuralları, intihal oranı ve yayın politikalarına uygunluk açısından değerlendirilir. Değerlendirme sürecine dahil edilmesi uygun bulunan çalışmalar, alanında uzman iki hakeme gönderilerek çift kör hakem süreci uygulanır. Hakem değerlendirmesinin ardından çalışmalara dair karar Editör tarafından verilir.

İntihal ve Yapay Zeka Kullanım Politikası

Etik yayıncılık çerçevesinde dergimize gönderilen çalışmalar, intihal.net ve iThenticate.com programlarında intihal açısından düzenli olarak kontrol edilmekte olup, benzerlik oranı %10’un üzerinde çıkan çalışmalar iade edilir. Çalışmadaki benzerlik oranı %10’un altında olmasına rağmen intihal içermesi durumunda iade edilir. Ayrıca dergimiz, yapay zekanın sorumlu ve etik kullanımı bağlamında COPE'nin tutum belgesini esas alır ve yazarların yapay zeka araçlarını kullanımını açık ve şeffaf bir biçimde beyan etmelerini zorunlu tutar.

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 3.10.2024 10:26:36

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.