The aim of this study, was to determine the satisfaction levels related to different variables of their educational institutes of the students in Faculty Of Sport Science. In the study, student satisfaction scale (short form)´is used. The validity and reliability of this scale has been done in 2011 by Baykal and friends. The sample group of the study was totally 259 university students from different parts of Pamukkale University sports science and technology department. SPSS package program was used for the statistical analysis of the study data. Cronbach Alpha was determined fort his study as .94 and between .92-.93 for sub-dimensions.Kolmogorov-Smirnov test was applied normal distribution has been determined. For this reason, in addition to descriptive statistical methods such as, frequency (f), percentage (%), T test and one way ANOVA test was used to determine any differncies of age, class, and well-being. No significant differences were determined according to their level of well-being and class, but it has been determined 0.5 statistical significant different of age. As a result, the age variable is an important variable in determining the satisfaction level of students in educational services and educational services by the variable of age may be a significant difference was determined at the level of satisfaction.
Bu çalışmanın amacı Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu öğrencilerinin farklı değişkenlere göre öğrenim gördükleri eğitimi kurumlarına ilişkin doyum düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmada Baykal ve arkadaşları tarafından 2011 yılında geçerliği ve güvenirliği yapılan “Öğrenci Doyum Ölçeği (Kısa Form)” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Pamukkale Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulunun farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 259 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilere Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bu nedenle araştırmada frekans (f), yüzde (%) gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemlere ek olarak katılımcıların cinsiyetlerine, yaşlarına, sınıflarına ve refah düzeylerine göre anlamlı fark olup olmadığını test etmek için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Analizler sonucu katılımcıların cinsiyet, sınıf ve refah düzeylerine göre anlamlı bir fark çıkmazken yaş değişkenine göre .05 düzeyinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin eğitim hizmetlerinden doyum düzeylerini belirlemede yaş değişkeninin önemli bir değişken olduğu ve yaş değişkenine göre eğitim hizmetleri doyum düzeyinde anlamlı bir farklılık olabileceği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2014 |
Acceptance Date | April 22, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0