Öğrenciler lisans eğitimini tamamladıktan sonra çeşitli amaç ve beklentilerle gerekli koşulları sağlayıp, bir lisansüstü programa başvururlar. Bu süreçte öğrenciler, alanlarında kendilerini sürekli geliştirmeleri gerektiği, zaman zaman uykusuz, huzursuz, hatta bir süre toplumdan ve yakın çevreden koparak, yoğun araştırmalar ve çalışmalar yapmaktadırlar. Bu çalışmada öğrencilerin daha az çalışmak, daha az düşünüp huzurlu olmak yerine; bu yoğun ve uzun sürece katılmayı neden istedikleri araştırılmıştır. Araştırma sorularına yanıt bulmak için nitel araştırma türlerinden vaka çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunda 10 lisansüstü öğrencisi yer almaktadır. Örneklem, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve beş sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin çoğu lisansüstü eğitimi akademik kariyer için tercih etmişlerdir. Bu kapsamda kendi alanlarında yetkin ve etkili olmak, toplum içinde saygınlık kazanmak yönünde beklentilerinin oldukları tespit edilmiştir. Ortaya çıkan bulgulara göre bireylerin bilimsel çalışmalara yönlendirilmesine yönelik öneriler ileri sürülmüştür.
Students completing undergraduate studies apply to graduate programs by providing necessary conditions with various goals and expectations. In this process, as the students need to develop themselves continuously, they focus on research intensively, become occasionally sleepless, restless and even detached from society and environment. In this research it was investigated why the students want to participate in this intensive and long process instead of being relaxed with less work. The case study, one of qualitative research methods, was used to answer research questions. 10 master and PhD students are included in the sample. The sample was chosen by maximum variation sampling method, one of the purposive sampling methods. Data was collected with structured interview form consisting of five questions. The data was analyzed by content analysis. According to the findings, most of the students prefer the graduate education for an academic career. Their expectations have been identified as being competent and effective in their areas and gaining respect in the community. Lastly, some recommendations have been proposed for future studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 4 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0