Bu araştırmanın amacı
ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutum düzeyinin cinsiyetlerine,
anne-baba mesleklerine, haftada okudukları kitap sayılarına ve fen bilimleri
dersini sevip sevmeme durumlarına göre incelenmesidir. Araştırma kapsamında
geliştirilen "Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Anketi" veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler 2016-2017 eğitim-öğretim yılı 1.
döneminde Kahramanmaraş' ta bulunan iki ortaokulda toplam 318 6.sınıf öğrencisinden
toplanmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi ve bağımsız
gruplar t testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre
öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumları oldukça yüksek seviyede ve
olumludur. Fen bilimleri dersini seven öğrencilerin fen bilimleri dersine
yönelik tutumlarının yüksek olduğu görülmüş fakat öğrencilerin fen bilimleri
dersine yönelik tutum puanları ile cinsiyetleri ve anne-baba meslekleri
arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
The aim of the research
is to analyse the 6th grade secondary school students’ attitude
toward science course in terms of their genders, parental professions, the
number of the books they read and their interest in science. A questionnaire,
specially prepared for this research, was used to examine the attitude of the
students toward science course. The surveys of this study accomplished 318 sixth
grade students in two different schools of Dulkadiroğlu, Kahramanmaraş. The
data collection was carried out during the 2016-2017 academic years. One way analysis of variance and independent samples t
test were used. According to the research results, the students’ attitude
toward science course were at high level and positive. The students who are
interested in science course were observed to have considerably high attitude
towards science course. However, no significant and meaningful relation was
found between students’ science course attitude and their genders and parental
profession.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0